Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halli hallå dagboken.

Jag är på jakt efter spelbara samplingar av en så kallad fotbollskör eller kanske snarare arenaskrål; jättemånga människor som bröligt sjunger med i anthemmelodin: Life is life! NA NA NA NANA! Det är NA NA NA NANA:et jag vill åt alltså. Eftersom att jag inte har någon fotbollskör i hemmet att spela in skulle det underlätta arbetet med en kommande Planktronlåt något ohyggligt.

Någon som sitter och lurar på detta?

Annons
Postat

Tjo!

Sitter inte inne på nån fotbollskör men har fejkat en en gång...

Vi var 4 personer som körade ett par gånger var (totalt 20 spår kanske)

lite chorus och massa reverb + publikjubelssamplingar fick det att låta riktigt trevligt faktiskt...

Postat
Tjo!

lite chorus och massa reverb + publikjubelssamplingar fick det att låta riktigt trevligt faktiskt...

Jo, det där har jag också gjort, men det hördes ganska tydligt att det var ett litet rum med halvdålig akustik vi stod i. Rummet gick inte att maskera längre.

Postat
...som bröligt sjunger med i anthemmelodin: Life is life! NA NA NA NANA! Det är NA NA NA NANA:et jag vill åt alltså.

Det är alltså just melodin Live Is Life du är ute efter, inte vilken hockeykör som helst?

Postat
...som bröligt sjunger med i anthemmelodin: Life is life! NA NA NA NANA! Det är NA NA NA NANA:et jag vill åt alltså.

Det är alltså just melodin Live Is Life du är ute efter, inte vilken hockeykör som helst?

Nej nej nej, det där Na na na:et var bara ett exempel på en hockeykör. Jag vill ha samplingar så att jag kan spela en egen melodi!

Fast det kanske är bäst att försöka sjunga in det jsälv med hjälp av några kompisar.

Postat
Nej nej nej, det där Na na na:et var bara ett exempel på en hockeykör. Jag vill ha samplingar så att jag kan spela en egen melodi!

Kan du inte bara försöka sno något från slumpvis vald låt med Scooter. Brukar vara mycket stadium-bröl på dom plattorna :rolleyes:

Postat

Kan du inte bara försöka sno något från slumpvis vald låt med Scooter. Brukar vara mycket stadium-bröl på dom plattorna 🙂

Haha, jo det vore nåt. Fast jag har ju en melodi som jag vill använda.

Postat (redigerat)

Varför tog du inte med iBooken och mikrofon till Medborgarplatsen i eftermiddags? 😄🙂

Redigerat av Linus
Postat
Tjo!

Jo, det där har jag också gjort, men det hördes ganska tydligt att det var ett litet rum med halvdålig akustik vi stod i. Rummet gick inte att maskera längre.

Det är väldigt få fotbollsmatcher som spelas i små rum. Kan du inte köra samma trick utomhus? Du kör väl bärbart? 😳

Postat (redigerat)
Tjo!

Det är väldigt få fotbollsmatcher som spelas i små rum. Kan du inte köra samma trick utomhus? Du kör väl bärbart? 😳

Hehe, jo. Fast jag skulle känna mig rätt dum om jag gick ut i Vitabergsparken med min dator och skrek OOOOHEEEEEOOOOOH för full hals. 😆

Edit: Aja, allt för konsten!

Redigerat av mornel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.