Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: One more day

* ARTIST/GRUPP: Mathew Saunders & Greg Murray

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD: 07.11

* KOMPOSITÖR: MS/GM

* PRODUCENT: MS/GM

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ~4.5mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:

Edit : 192kbit mp3 -

Slog mina påsar ihop med Greg Murray och vi snickrade ihop de här menlösa 7 minuterna - som under 2004 blev licensierad till "Re:vive Trance 01". Men eftersom varken jag eller Greg har sett röken av de utlovade stålarna, samtidigt som låten samlat damm i våra skrymslen lite för länge, slänger jag nu upp den för allmänheten.

Om ni mot all förmodan vill ha låten i bättre kvalle så kan ni hojjta till.

Gilla eller ogilla, bara ni tycker till 😱

Redigerat av mathew
Annons
starboy (oregistrerad)
Postat
... de här menlösa 7 minuterna ...

Haha, kan inte riktigt hålla med.

Gillar skarpt. Inte så mycket att säga, det här är ju så färdigt det kan bli.

Snyggt proddat!

/cheers

Postat

Ja, produktionen är inget att klaga på. 😄 Och lite bättre kvalitet på mp3-filen skulle inte skada heller!

Jag gillar verkligen när refrängen (eller vad det är) kommer igång! Låten får ett skönt lyft då!

Inte mycket att klaga på här. Dock var den aningen långtråkig...

Sköna "reverse-röster"! 🙂

Postat

Snygg hoover (eller buzzer?), bra kick, fina percs. Mycket fina stabs, snygg gatead clap...Basen sitter bra. Ni har skapat snygga atmosfärer, inte så grova men de lyfter upp låten mycket. braeket vid 1-55~ är snyggt, bra vocals, fina sphers och snygga fx! Build-up av gittar/arp/pluck kanske? beatet kanske inte är det mest nyskapande men det sitter bra, detta är inte min sorts musik eftersom det inte är så mycket driv men atmosfären är mycket bra! Breaket vid 5.30~ är bra komponerat för det får lyssnaren att tro att låten är slut, men sen bara fläskar det på igen, bra! Jag känner dock aldrig att något parti tar tag i det hela och drar igång låten, jag tycke ratt det skulle vart en build-up av ett mer utmärkande lead vid 1.55 där i det breaket istället för den lilla drivande plucken eller vad det är för ljud ni har...Men jag måste säga att jag är imponerad av proddningen, det är mycket fint gjort och jag måste bara få höra något hårdare med er 😕

keep on bangin' !

Postat

mkt nice . så jävla sjukt underbart med nån mer som proddar trance!

Men jag lär inte uttala mig innan jag fått en ärlig bild på denna låten, jag vill ha minst 192kbps mix eller nåt .. kan du ordna ? ... nu försvinner ju ljuden in i gröten 😮

Men allt känns grym o bra annars!

/Perrra

Postat

Tack för feedbacken!

Kul att ni gillar den. Håller med om att den är en aning långtråkig, men den har lite för många år på nacken nu för att jag/vi ska orka ta tag i den på nytt.

Tack igen för att ni tog er tid och skrev några rader! :rolleyes:

Har dessutom länkat till 192kbit's versionen i första posten, om ni vill ha den.

/ M

Postat

Väldigt långt intro tycker jag, men jag antar att det är bra för dansgolvet. Blir riktigt fint när den kommer igång. Snygga melodier och harmonier, schysst (om än ganska tunn) produktion. Bra jobbat som fan! Jag är avundsjuk.

Postat

För att vara trance så är det väl ok. Bra ljud och arr. Problemet nu 2006 är att det släpps så ofantliga mängder av denna typ av musik. Det är lite som det gamla ordspråket "all that jazz".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.