Jarnis Postat 26 februari 2006 Dela Postat 26 februari 2006 Hej! Jag undrar hur man åstadkommer ett visst ljud. Det hörs i början av The Sun and the rainfall (efter typ 25 sekunder) och även i New Life om jag inte minns fel. "Biaa-ong" eller nåt i den stilen låter det, eller äh... det kanske var en dålig beskrivning. Lyssna på låten/låtarna istället. Vad är det för ett ljud? Hur får man till det? Finns det nån plugg (helst gratis) som är lämplig för ändamålet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 27 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2006 Kom igen, synthnördar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 27 februari 2006 Dela Postat 27 februari 2006 Jag flyttar till rätt avdelning från Allmänt så kanske du får fler svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 27 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 27 februari 2006 Alright, tack för hjälpen! Ska kolla upp om det är PPG Wave som jag syftar på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 27 februari 2006 Dela Postat 27 februari 2006 (redigerat) Alltså.. Nu var det länge sen jag hörde nån av dessa låtar så jag plockar ur minnet. Ett lite metaliskt fjäderartat ljud har jag för mig. Om jag inte minns helt fel så är det en NED Synclavier och i så fall är det nog FM-syntes. I sånna fall borde du kunna återskapa ljudet med en FM7 http://www.native-instruments.de/index.php?id=fm7_de EDIT: Du kan lyssna på ljudexempel från FM7 här och höra om du inte hör nåt som påminner om ditt synthljud. Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 27 februari 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 15 mars 2006 Dela Postat 15 mars 2006 testa och sampla från sesmabomberna i StarWars 2. Vet iofs inte vad du menar för ljud men såg några beskrivningar här. Jag samplade dem med en dubbelminitele från DVD till ljudkort. Lyckades faktiskt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.