emser Postat 26 februari 2006 Postat 26 februari 2006 En collab med en snubbe från "Mount Ellen's Backside" Han hade en text som han ville ha melodi och musik till. Här är resultatet. Texten handlar om hans fars död. /emser LÅTNAMN: Cold still blowing breeze ARTIST/GRUPP:emser GENRE:rock/pop LÅTLÄNGD:3:42 KOMPOSITÖR:emser PRODUCENT:emser EV. MEDVERKANDE:text: VTgreen81 INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT:mp3 STORLEK:5,2 mb STATUS: klar? cold_still.mp3
Grannen Postat 26 februari 2006 Postat 26 februari 2006 Fräck låt, snyggt arr! Snygg produktion. Du sjunger jättebra i verserna, i refrängen tycker jag att det finns lite mer att önska. Jag tycker att du inte riktigt pitchar en del toner. Men..kanske bagateller i det stora hela. 😆 Snyggt jobbat! 😕
emser Postat 26 februari 2006 Trådstartare Postat 26 februari 2006 Fräck låt, snyggt arr! Snygg produktion. Du sjunger jättebra i verserna, i refrängen tycker jag att det finns lite mer att önska. Jag tycker att du inte riktigt pitchar en del toner. Men..kanske bagateller i det stora hela. 😆Snyggt jobbat! 🙂 Jag känner oxå att något fattas i reffen, det skjuter liksom inte riktigt iväg. Får kolla in det och ph värdet på leaden 🙂 /ems
josefine Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 Jag tänker på placebo. Det blir lite tomt & enformigt i verserna men det kanske ska låta så?
johahl Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 Cool låt! Jag gillar stämningen. Elektroniskt möter rock. Speciellt verserna är sköna. Tuggar på och tuggar på 😆 Får instämma om att det finns mer att önska i refrängen. Jag hade gärna önskat lite mer harmonier där. Annars kan det räcka med att lägga till ett instrument, kanske en tyngre distad gitarr eller en acke så att det blir ett klart avstånd mellan refräng och vers. Den går nästan samma linje nu fram tills slutet då det brakar på. Synd då den skulle kunna lyftas mer.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 I dessa fall då texten har stor betydelse skulle det ju vara trevligt om man lade in den i sitt inlägg? Vad har du gjort åt sången i refrängen? Monoton pumpande låt som inta stannar upp. Passar ämnet väl. Inget solsken här precis. Sången har lite Gabriel över sig på vissa ställen. Inspirerad av det lade jag på "Birdy", och kom fram till att musiken och arrangemangen här påminner ganska mycket, framförallt stämningen. Trevlig att lyssna.
emser Postat 28 februari 2006 Trådstartare Postat 28 februari 2006 I dessa fall då texten har stor betydelse skulle det ju vara trevligt om man lade in den i sitt inlägg? Vad har du gjort åt sången i refrängen? Monoton pumpande låt som inta stannar upp. Passar ämnet väl. Inget solsken här precis. Sången har lite Gabriel över sig på vissa ställen. Inspirerad av det lade jag på "Birdy", och kom fram till att musiken och arrangemangen här påminner ganska mycket, framförallt stämningen. Trevlig att lyssna. Tack, här är orden. On a storm swept moonless night the wind came with a chill Although the breeze was blowing the air was deadly still. Our cries were in the distance they could hear them through the trees Whispered in their ears By that still cold blowing breeze Running through the fog Drifting in the haze Anxiety, confusion, going home We're trapped inside a maze It all could end in an instant I'll know then what he sees Blown away too quickly by that cold still blowing breeze Darkness follows shadows Shadows follow me Whom am I to follow What shall I believe? I believe what gives me comfort What puts my mind at ease and offer up my wishes on that cold still blowing breeze The night's no longer moonless but the wind still brings a chill when the storm comes blowing in as it often will Our cries have turned to prayers If just for our own ease carried to the heavens on that cold still blowing breeze Darkness follows shadows Shadows follow me Whom am I to follow What shall I believe? I believe what gives me comfort What puts my mind at ease and offer up my wishes on that cold still blowing breeze /emser
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.