Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Sedan ett tag tillbaka så försvinner ljudet från ena högtalaren då och då, ibland försvinner inte signalen helt utan är bara svagare på ena sidan. Nästan alltid när jag startar datorn är det så, sedan kan det uppstå efter ett tag när jag haft datorn igång och inte spelat någon musik. För att få tillbaka signalen skiftar jag telekablarna i outbreakboxen på ljudkortet, så jag får vänster på höger och viseversa sedan kan man ju skifta tillbaks igen 🙂.

Ljudkortet jag har är ett M-Audio Delta 66.

Nu tror jag inte det är stereon eftersom när jag kör cd-skivor i stereon uppstår det ju inte men man vet ju inte kan ju vara någon kombination som gör att signalerna avtar.

Någon som har en ide', finns det någon magisk spray eller något 😛

Annons
Postat

Inte för att det är så viktigt, men antar att du menar "break out box"? Inget viktigt!! Men det är väl den externa lådan? Låter som antingen vanligt fysiskt glapp eller som om det är lite problem med förstärkaren på ljudkortet. Alltså att ljudkortet är trasigt.

Har inte haft liknande problem, så jag bara gissar

Postat
Inte för att det är så viktigt, men antar att du menar "break out box"? Inget viktigt!! Men det är väl den externa lådan? Låter som antingen vanligt fysiskt glapp eller som om det är lite problem med förstärkaren på ljudkortet. Alltså att ljudkortet är trasigt.

Har inte haft liknande problem, så jag bara gissar

hehe jo break out box står det ju, vände på det 😄 . Har ju haft ljudkortet i snart 4 år så visst det kanske sjunger på sista versen. Jag funderade själv på om det kunde vara någon slags oxidation eller vad det heter i break out boxen ( höll på att skriva fel igen 😄 ). Någon mer som vill gissa 😄

• 2 veckor senare...
Postat

Nu har fenomenet slutat uppstå 🙂 eller vad man säger ?? Detta sedan jag snodde upp telekablarna som tidigare varit snurrade runt varandra... Magnetism eller, någon som vet? I vilket fall, jag är nöjd. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.