Jump to content
Annons

Studios mixskola

AndersL (oregistrerad)

Recommended Posts

AndersL (oregistrerad)

Jag får inte lägga upp mina mixar av de låtar som finns att ladda ner till Studios mixskola här? Har jag förstått det rätt?

Tycker annars det hade varit rätt kul att höra medlemmarnas olika versioner... 😆

Redigerat av AndersL
Dela på andra sajter

Annons
Jag får inte lägga upp mina mixar av de låtar som finns att ladda ner till Studios mixskola här? Har jag förstått det rätt?

Tycker annars det hade varit rätt kul att höra medlemmarnas olika versioner... 😆

Har haft precis samma tanke!

Dela på andra sajter

Mjo jag tror att de visst får läggas upp på forumet eftersom det kan anses vara i utbildnings-syfte. Det handlar väl dock om att vara tydlig att det är just en mix av ljudfilerna från Mixologin som gjorts för att lära sig mer om mixning.

Björn borde ju ha kolla kan man tycka. Skriv ett PM till honom Anders.

/Majken

Redigerat av Majken
Dela på andra sajter

Posta gärna här eller i en klistrad tråd om hur det blir med rättigheter, för jag är snart redo att bidra med ett försök jag med! Skoj!

EDIT: Kom på att jag vill veta mer. Går det att få veta mer om hur allting är inspelat? Mikrofoner, preamps, etc...?

Redigerat av Torwald
Dela på andra sajter

Jo är det det jag också tycker, men jag blev faktiskt en smula osäker när jag läste licensavtalet till ljudfilerna. Hela diskussionen som funnits kring mixologin har dock varit att läsarna ska kunna posta sina egna mixar och på så vis hjälpa varandra. Men samtidigt kanske något ändrats i sista minut även om jag är nästan helt säker på att det inte är så.

Jag antar att Björn inte svarat ännu, så mitt förslag är att ni postar mixarna ändå. Blir det nåt knas så får vi helt enkelt plocka ner dem imorgon.

/Majken

Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Finns det ett speciellt forum/avdelning för Studios mixskola?

Eller skall man kolla under demopostningar?

//nemo

Redigerat av captain nemo
Dela på andra sajter

Visst får mixarna postas hit, utbildning är avsikten 😱

Det är kommersiell användning av ljudspåren som inte är tillåten.

Sätter genast upp ett forum kallat Mixologi där alla medlemmar har rättigheter att posta låtar på samma sätt som under Demolåtar. Återkommer strax med en direktlänk.

EDIT: Nu är forumet Mixologi uppe med rättigheter att ladda upp egna mixar.

Redigerat av Olsberg
Dela på andra sajter

Visst får mixarna postas hit, utbildning är avsikten 😱

Det är kommersiell användning av ljudspåren som inte är tillåten.

Sätter genast upp ett forum kallat Mixologi där alla medlemmar har rättigheter att posta låtar på samma sätt som under Demolåtar. Återkommer strax med en direktlänk.

Trevligt. 😆

Dela på andra sajter

AndersL (oregistrerad)
EDIT: Kom på att jag vill veta mer. Går det att få veta mer om hur allting är inspelat? Mikrofoner, preamps, etc...?

Det skulle jag också vilja veta! 😕

Dela på andra sajter

hej

det är alltid intressant att få veta hur andra mixar, på så sätt lär man sig så klart saker som man tidigare inte har tänkt på.

som jag ser det så är ju även just inspelningsfasen minst lika intressant, t.ex. så är du ju väldigt intressant att höra vad erfarna ljudtekniker säger om hur de mickar upp och om det finns olika trick som man kan ta till.

mvh Anders

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.