Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag undrar om man verkligen kan ansluta mic (har inget ljudkort) till cubase sx1.6?

Jag har gjort det men hittar inga inställningar för mic, och dessutom är det lite delay försökte fixa det men hittar inte var jag ställer in latency. Har samma problem med min synt som är inkopplad genom usb hittar inte var man fixar latency.

skulle uppskatta lite hjälp med detta

Tack på förhand

Annons
Postat

he hmm ??

HAr du inget ljudkort ? hur kan du då koppla in en Mic överhuvudtaget? =)

Om du har mic ingång på ditt ljudkort, så är det självklart att du kan ansluta miccen till Cubase.

Du högerklickar på ett "midi spår" Det står ju MIDI 1 - 16 eller nåt sånt .

Högerklicka på tex MIDI-1 och välj "Add audio track" så kommer du garanterat få ut ditt mic ljud !

Mvh

/Perrra

Postat

Frågan är hur du hittills har använt Cubase utan ljudkort. Har du intergrerat ljud i moderkortet? Isf finns det säkert ett micintag där, fast spring och köp ett ljudkort ist. Det är väl inte för mycket begärt?

• 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.