Jump to content
Annons

Vallhagen med Signert


Vallhagen

Jag tycker det är...  

19 röster

  1. 1. Jag tycker det är...

    • 5 ... fantastiskt bra
      7
    • 4 ... tja ... 4/5 sådär
      4
    • 3 ... helt ok. Bra rentav!
      4
    • 2 ... njae
      0
    • 1 ... rätt dåligt
      1


Recommended Posts

Annons
Öhh, bytt namn på låten? 😆

Låttitel: 1995 - Bättre än Verklighet

... däremot heter filen "teknopol...nånting...mp3". teknopol är det gamla arbetsnamnet på låten.

för att förtydliga då!

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Gillar som vanligt dina prylar son fan! Schyssta & tunga gitarrer samtidigt som det är bra texter på svenska, det är man inte bortskämd med. Sedan är jag ett hårt fan av långa låtar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar som vanligt dina prylar son fan! Schyssta & tunga gitarrer samtidigt som det är bra texter på svenska, det är man inte bortskämd med. Sedan är jag ett hårt fan av långa låtar...

Kul Lundberg!

Tackar och bockar för omdömet! Och visst är det gosigt med långa låtar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lyssnat:

Snyggt intro med så finurliga-nästan-så-det-inte-märks vändningar.

Ljudet inge vidare, fast det hörs att det är bra ljud där bakom, om du fattar vad jag menar, får hoppas det är mp3-filen. Lite fnissigt och trasigt.

Karantän vid 1.58 är nog det enskilt absolut bäst sjungna ordet jag hört på länge, vilken närvaro. Gött solo kort därefter med wha-wha, oktav/stäm-gurorna efter det är snygga. Growlet vid 3.50/4.25/6.15 gillar jag inte alls.

Vad fräck det blev vid sticket 4.43. Totalt oväntat.

Bra jobb med trummor, gott om fills och spökslag som livar upp, men soundet kunde haft lite mer botten tycker jag.

Sångekot vid 5.38 kändes lite svenskt åttiotal typ X-models. Vet inte om det är positivt.

Gitarrspelet också mycket fint, tjockt och härligt sound och go ton.

Mixen som helhet låter väldigt "färdig" i brist på bättre ord. Nästan lite gammalt och 24-kanalsbandare på nåt vis. Ack nostalgi....

Grymt bra jobbat!! // Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Karantän vid 1.58 är nog det enskilt absolut bäst sjungna ordet jag hört på länge, vilken närvaro.

Det där ska jag nog kopiera och PM-a Signert, om han nu missar det i tråden...

***

Vilken toppenrecension Wernborg, vad glad man blir. Både kreativ och totalt sett positiv, right 😆 ...

Jag tackar för kritiken och berömmet... och det är ju fan att de enda sånginsatser du inte gillar är just där JAG gruffar i 😆

"Fnissigt" intro? Det var ett nytt ord för halvmökigt gitarrsound 😄 ?? Just det partiet har jag annars funderat lite på (och det har kommenterats i tråden tidigare), egentligen VILL jag göra det på gränsen till rundgång och en crybaby, men det är lite lurigt med en Pod och hörlurar.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...