Jump to content
Annons

Destroy


Oakmeal

Recommended Posts

LÅTNAMN: Destroy

ARTIST/GRUPP: Any Questions

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 2:14

KOMPOSITÖR: Andreas Hallenberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,11 mb

STATUS: Skiss

Detta är min första låt som jag har spelat in. Ska även lägga på sång vad det lider men vill gärna ha lite synpunkter först, främst på vad jag kan ändra ljudmässigt. Men även på låten......... :rolleyes:

Destroy.mp3

Redigerat av Oakmeal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fick lite surfvibbar faktiskt, det trodde jag inte man kunde få av metal :rolleyes:

Coolt. Inte min tekopp dock, så några bra tips kan du nog inte få av mig.

Sufvibbar alltså :rolleyes:

Tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där drillen på ridecymbalen i början låter inte så kul. Den låter helt sjuk.

Annars är det väl inte så tokigt, svårt att säga nåt om det utan sång. På egen hand är det kanske inte jätteintressant.

Gitarrljudet saknar "krisp", det låter lite luddigt.

Riffet vid 0.30 har faktiskt potential, det är ganska drivigt. Kanske handklapp eller tamburin eller nåt på det partiet? Äh, jag vet inte.

Trummorna skulle kunna låta lite mer svängigt levande.

Vad har du tänkt för typ av sång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där drillen på ridecymbalen i början låter inte så kul. Den låter helt sjuk.

Annars är det väl inte så tokigt, svårt att säga nåt om det utan sång. På egen hand är det kanske inte jätteintressant.

Gitarrljudet saknar "krisp", det låter lite luddigt.

Riffet vid 0.30 har faktiskt potential, det är ganska drivigt. Kanske handklapp eller tamburin eller nåt på det partiet? Äh, jag vet inte.

Trummorna skulle kunna låta lite mer svängigt levande.

Vad har du tänkt för typ av sång?

Nä, har inte fått kläm på trummorna riktigt än. Ska se om jag kan hitta lite bättre samplingar och justera volymerna lite kanske.

Gitarrljudet är jobbigt att få till tycker jag. Har suttit rätt länge med det men bättre än så här får jag fan inte till det.

Lite konkreta förslag på vad som kan göras hade uppskattas.

Har inte bestämt mig vilken typ av sång det blir. Det blir ju mer aggresivt med growl. Men kan nog bli rätt bra med rensång också.

Vad tycker ni/du?

Kul att du gillar riffet... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...