Oakmeal Postat 25 februari 2006 Postat 25 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Destroy ARTIST/GRUPP: Any Questions GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 2:14 KOMPOSITÖR: Andreas Hallenberg INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5,11 mb STATUS: Skiss Detta är min första låt som jag har spelat in. Ska även lägga på sång vad det lider men vill gärna ha lite synpunkter först, främst på vad jag kan ändra ljudmässigt. Men även på låten......... Destroy.mp3 Redigerat 25 februari 2006 av Oakmeal
Fidden Postat 25 februari 2006 Postat 25 februari 2006 Verkar inte som hela låten kom upp... bara 22 sekunder.
Oakmeal Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 Verkar inte som hela låten kom upp... bara 22 sekunder. Tyckte uppladdningen gick lite väl snabbt, måste blivit nått fel. Men nu tror jag att det funkar
Fidden Postat 25 februari 2006 Postat 25 februari 2006 Fick lite surfvibbar faktiskt, det trodde jag inte man kunde få av metal Coolt. Inte min tekopp dock, så några bra tips kan du nog inte få av mig.
Oakmeal Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 Fick lite surfvibbar faktiskt, det trodde jag inte man kunde få av metal Coolt. Inte min tekopp dock, så några bra tips kan du nog inte få av mig. Sufvibbar alltså Tackar!
Jarnis Postat 26 februari 2006 Postat 26 februari 2006 Den där drillen på ridecymbalen i början låter inte så kul. Den låter helt sjuk. Annars är det väl inte så tokigt, svårt att säga nåt om det utan sång. På egen hand är det kanske inte jätteintressant. Gitarrljudet saknar "krisp", det låter lite luddigt. Riffet vid 0.30 har faktiskt potential, det är ganska drivigt. Kanske handklapp eller tamburin eller nåt på det partiet? Äh, jag vet inte. Trummorna skulle kunna låta lite mer svängigt levande. Vad har du tänkt för typ av sång?
Baktakt Postat 26 februari 2006 Postat 26 februari 2006 Yeahh...Tycker att det låter fedegött! -själva riffen asså...
Oakmeal Postat 26 februari 2006 Trådstartare Postat 26 februari 2006 Den där drillen på ridecymbalen i början låter inte så kul. Den låter helt sjuk. Annars är det väl inte så tokigt, svårt att säga nåt om det utan sång. På egen hand är det kanske inte jätteintressant. Gitarrljudet saknar "krisp", det låter lite luddigt. Riffet vid 0.30 har faktiskt potential, det är ganska drivigt. Kanske handklapp eller tamburin eller nåt på det partiet? Äh, jag vet inte. Trummorna skulle kunna låta lite mer svängigt levande. Vad har du tänkt för typ av sång? Nä, har inte fått kläm på trummorna riktigt än. Ska se om jag kan hitta lite bättre samplingar och justera volymerna lite kanske. Gitarrljudet är jobbigt att få till tycker jag. Har suttit rätt länge med det men bättre än så här får jag fan inte till det. Lite konkreta förslag på vad som kan göras hade uppskattas. Har inte bestämt mig vilken typ av sång det blir. Det blir ju mer aggresivt med growl. Men kan nog bli rätt bra med rensång också. Vad tycker ni/du? Kul att du gillar riffet... 😆
Oakmeal Postat 26 februari 2006 Trådstartare Postat 26 februari 2006 Yeahh...Tycker att det låter fedegött! -själva riffen asså... Tack så mycket 😆
Jarnis Postat 26 februari 2006 Postat 26 februari 2006 Jag tycker nog att du ska satsa på en tuff, men ren, sång.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.