Jump to content
Annons

Tjej som sjunger


stajo

Recommended Posts

LÅTNAMN:Glömma dessa åren

ARTIST/GRUPP:CarolineOStaffan

GENRE:pop/dansb...

LÅTLÄNGD:3:24

KOMPOSITÖR:Staffan o Caroline

PRODUCENT:Johan

EV. MEDVERKANDE:Johan, Caroline

INSPELNINGSÅR:2002

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.2

STATUS: Färdig demo

Hej

Jag hade skrivit lite musik och Caroline skrev text till den sedan gick vi till en studio och spelade in den. Fick betala en liten slant (1400) men det var det värt, en kul upplevelse som sedan sporrat till att försöka lite själv. Låten har bara blivit liggande och runt 4 st har hört den. Vill nu se vad en bredare publik tycker om resultatet. Det är väldigt roligt att se hur det kan låta när någon annan tar hand om ens alster. Blev kanske lite dansband men ganska bra kvalitet.

01._gl_mmaDessa_ren.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Efter ett tveksamt intro, tycker jag det är riktigt bra ett par takter... sen kommer körerna in och sen trummorna och sen var allt förstört.

Tänk vad bra det hade varit om det lugna akustiska soundet hade fortsatt hela vägen och om en riktig stråkkvartett kommit in och fyllt upp. Kunde blivit kanon.

Gillar låten och ak. gitarren. Sången skulle sjungas på ett snyggare sätt om arret vore annorlunda, så den kan jag egentligen inte klaga på, rösten är bra. Resten skulle jag kasta i papperskorgen.

Men jag kanske bara är morgontrött och grinig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha nä inte så grinig alls tycker jag 😕 . Jag håller med dig i kritiken faktiskt. Vi var inte tydliga nog i förklarandet av hur vi ville ha det, kanske var vi inte heller riktigt på det klara över vad vi ville heller. Jag skulle nog vilja ha ett lite råare ljud, nu känns den lite plastig. Soundet i sig är annars varmt vilket jag tycker om. Får se i framtiden om man gör en ny version av den. Tack för lyssningen 😲 .

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Efter ett tveksamt intro, tycker jag det är riktigt bra ett par takter... sen kommer körerna in och sen trummorna och sen var allt förstört.

Tänk vad bra det hade varit om det lugna akustiska soundet hade fortsatt hela vägen och om en riktig stråkkvartett kommit in och fyllt upp. Kunde blivit kanon.

Är faktiskt benägen att hålla med Fidden.

Trumkompet känns lite malplacerat.

Blev kanske lite dansband men ganska bra kvalitet.

Ja, dansband lång väg. Riktigt bra ljudbild dock. Gillar soundet, påminner lite om Anders Johansson (Fame Factory).

Sammanfattningsvis;

Bra låt, som borde få ett lite annat pop-igare arr.

cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Inspelningen låter proffsig, men alltihop är lite för lättuggat för min smak.

Vilken studio anlitade ni o hur mycket jobb gjorde de för 1400 kr?

🙂

Aha du är från karlskrona, kul!

Det var en privatperson utanför Ronneby, fick tag i namnet via en kompis. Han hade studion hemma, har spelat i något relativt kännt dansband tidigare. Vill inte lämna ut hans namn utan hans tillåtelse.

Vi var där två gånger a 3-4 h. Sedan la han några timmar i veckan för inspelning av gitarr etc. Timpenningen var inte så stor, han gör det bara för han brinner för musiken. Mycket trevlig kille.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

Tycker nog bara att man skulle fixa till trummorna är lite fel beat sen trycka fram och upp basen mera i dom lite mera dansanta partierna och sen är det färdigt. solot från elguran passar inte in så bra heller kanske. Låter väldigt mycket ballad pop på nått sätt, borde gå att sälja tycker jag allt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...