Jump to content
Annons

Duger kortet ?

Maharadijan (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Duger detta kortet till en nybörjare, är det ett bra kort ?

M-Audio Audiophile 2496, 4 in,4 ut ljudkort 24bitars

säljaren vill ha 700:- är det prisvärt?

Skall ev användas till en Yamaha DX7 II D.

Redigerat av Maharadijan
Annons
Postat

Tror det duger bra.

Däremot är det väl inte fyra in/ut gångar på det. Det är det däremot delta 66 som är nästa steg. Ljudbiten(kretskort, komp etc) i dem är den samma men skillnaden är just att det är fler ut och ingångar. Har själv ett delta 66 och det har funkat bra för mig i snart 3-4 år. Jag har nog aldrig använt mer än 1-2 ingångar =).

Priset är lite dyrt tycker jag då nypriset ligger runt en 1000-lapp, beror ju förstås på hur gammalt det är.

Pruta ner det lite till 500 och satsa lite pengar på en bra mick.

Hej hej

Postat

Snacka om att man e grön, tänkte inte ens på att kolla hur många in/utgångar det hade. Men det stämmer som du sa att det inte finns 4 utan bara 2. Tror att det räcker bra till mig. Tack för svaret

Postat

har använt det själv och tycker det är bra. tycker oxå du kan pruta lite, nytt kostar det 995:- och du får med några program, fast inte fullversioner.

kolla det först så du kan jämföra vad du får för pengarna.

Postat

Hmm hade 50% chans , men tack för svaret

Postat

Tänk på att det inte ingår någon mikrofonförstärkare. Ska du använda mikrofoner behöver du en sådan. I övrigt verkar folk nöjda med Audiophile 2496.

Postat
Tänk på att det inte ingår någon mikrofonförstärkare. Ska du använda mikrofoner behöver du en sådan

du kan inte heller plugga gitarren direkt in i ljudkortet utan behöver en mixer eller förförstärkare för att få upp signalen in.

Postat
Tänk på att det inte ingår någon mikrofonförstärkare. Ska du använda mikrofoner behöver du en sådan

du kan inte heller plugga gitarren direkt in i ljudkortet utan behöver en mixer eller förförstärkare för att få upp signalen in.

m-audio's audiobuddy funkar bra och är inte så dyr, fast det finns ju en uppsjö grejor som säkert funkar lika bra 🥰

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.