Jump to content
Annons

Är vi bra eller?


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Kanske bäst att tillägga det ordet Finland ser otäckt starka ut. Har tjafsat lite med Canadickerna om hockyn, först va dom jäkligt katiga men sen blev det tyst undrar varför 😱 . Vilken medaljskörd den här gången va uj uj uj är fan ingen sport freak överhuvudtaget men det här va skoj. Vad säger ni?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Känns lite som att sverige halkat sig till finalen på något sätt, egentligen bara spelat bra i en match och då mot ett lag som inte heller imponerat speciellt mycket. Finland ser däremot ruggigt starka ut, trodde inte att något lag skulle rå på ryssland faktiskt.

Kan bli en GRYM match på söndag, men visst vinner vi till slut. Efter att Anders Södergren vinner 5-milen!

/optimist

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så sjukt grymt när Sverige möter Finland. Allas känslor är på topp och det är verkligen BLOD, svett och TÅRAR! Finnarna är våra äldsta "fiender" och det finns inget skönare än att kunna peka finger åt alla sina finska polare.

Däremot är det för jävligt när Finland vinner.

Men tills dagsläget har man ju kunnat leva på när Sverige vände 1-5 till 6-5! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, det kommer att bli en rysare. Sett till vad som hittills presterats ser ju finnarna helt klart vassare ut.

Men Sudden, Z och Alfredsson har en växel till i sig, tror jag.

3-3 efter ordinarie speltid. Sverige vinner på straffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta os är det lite omvänt, halvtaskigt gruppspel och så kommer vi(heter de om vi förlorar) till final. Jag tror på succe även om det blir riktigt hårt. Nu känns det dock som Finland är de som mest förtjänar ett guld, men man är ju svensk så hoppas de kör över dem =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Måste nog säga att det skulle inte svida så förbannat mycket ändå om Finland vinner dom har spelat sagolikt bra under OS. Huvudsaken är ju att guldet hamnar i Europa och framför allt i Norden. Faktiskt ganska häftig att två så små nationer som vi kan prestera så in i Hvite bra fan i Canada där folk anser att det är dom som uppfunnit hockey bor det 39 millioner eller nåt så procentuellt sett så borde vi vara chanslösa.

Nåväl det är klart som fan att vi ska vinna men framför allt bästa laget till guld. Vi får inte va som canadickerna bara för att dom inte klara biffen så nä fan är det ingen bilutställning eller nån bra film eller nåt, typ tvärtyst inte ett ynkligt bra match Sverige hörde man. OS, fan det va dopade dommare plexiglas framför motståndar buren och grus under skrillorna klipulver i kallingarna och nä nu tar vi en bärs och drar och brottas med en grizzly.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nä det gjorde inte jag heller 😎 blev lite sur på canadickerna på en annan sida jag förpestar. Drog igång en tråd där om OS och hockey lite på skoj tjafsade lite iofs. men var noga med att i god sportslig anda berömma deras insatser typ sporten förbrödrar (jo tjena) 😆 . Dom va skitkaxiga typ ni vet väl vilka ni möter i finalen innan dom ens va där och curling va dom skitbra på och dom hade uppfunnit hockey o.s.v. Hockey är väl religion över där så att dom inte skulle ta guld (iofs. damerna men det visste ju alla men herrarna också) fanns inte ens i fantasin. Jag krydda ju på med våra guld i andra grenar vartefter dom kom för att jävlas lite (det har ju blitt en del för lilla pytte Sverige) typ snacka går ju men hur många har ni 😆 . Kort sagt det går inte att få ur dom ett bra jobbat Sverige bra match och sånt, dom kan inte bara. Tråden har väl över 50 inlägg tror jag över 500 hundra som har kollat på den och bara två som gratulerat och då på min uppmaning! En Engelsman och en motvillig canadick 😄 . Man blev lite pissed så att säga 😄 och avreagerade mig lite här 😄 .

Sista inlägget kom efter dom åkte ut det va en som skrev jag åkte på bilutställning istället tur jag gjorde det och så berätta han om alla häftiga bilar han suttit i, jaha? Typ hade dom vunnit så hade man väl fått höra det var ju lungt det är ju finalen som gäller och vi tar ju guldet så vi behöver ju knappt lira matchen om ni inte vill bli förnedrade förståss. Dom kicckar ass i den sporten till tiden tar slut enligt dom ja utom några mellanår förståss när dom ändå inte hade tid 😄 ja ni vet motvind solen i ögona felböjda klubbor 😄 .

Nåväl så är det sporten förbrödrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Fan va bra vi är den här satt riktigt jäkla in i helvete bra. Men framför allt inte att förglömma jävligt bra match Finland bra jobbat och sen till sist ett super stort grattis till guld vinnarna Sverige. Kanonfin insats, hela laget kliver fram idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...