Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjanna.

jag tänkte ta ut pukor från mitt överhäng. funkar inget bra att plutta in dom för hand (ser knappt ljudvågorna av pukorna.) så jag tänkte att drumagog kanske kunde trigga "inverterat" alltså att den skippar topparna och koncentrerar sig på "bruset"?

Annons
Postat

VAD skulle den isåfall trigga på om pukorna inte sticker ut? Försök att klippa ut pukorna rakt av och städa "pukkanalerna" så mycket som möjligt och trigga pukorna därifrån.

Att trigga rent från OH där pukorna knappt syns är så vitt jag vet helt omöjligt.

Postat

ingenting är omöjligt.

jag har inga pukkanaler. då hade jag inte behövt fråga nått.

men pukorna går ju in i överhänget och blir transienter. men lite väl lågt. vore fint om till exempel drumagog kunde skippa vissa transienter över en viss nivå också?

Postat

Men om du försöker förstå vad jag menar istället för vad jag inte menar...

Om du kopierar dina OH-kanaler till nya kanaler, klipper bort allt som inte är den specifika pukan du vill ha på en viss kanal så kan du trigga från den! Det är det jag säger.

Postat

kryckan > nu är jag med! men det vore ju bra om du skrev så typ första gången. men det skulle man ju kunna tänka sig! tack för tipset

Postat
kryckan > nu är jag med! men det vore ju bra om du skrev så typ första gången. men det skulle man ju kunna tänka sig! tack för tipset

Jag tycker ju iofs att det var det jag gjorde, men skitsamma. Jag tror det där kan funka rätt bra. Norpade idéen av Gunnerfeldt, fast då klippte jag ut riden ur överhänget.

• 3 veckor senare...
Postat

angående drumagog... Jag använder den rätt ofta men skulle vilja få den o funka på tex fills ( snare ). Då de första anslagen är väldigt låga i vissa fills får jag det inte att låta som jag vill. Låter rätt konstgjort då endast velocytyn påverkas men inte karaktären på ljudet.

Går det få Drumagog att förändra karaktären på lösare virvel slag för att få det mer realistiskt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.