Jump to content
Annons

Variax inspelning?

B4mse

Recommended Posts

Annons

har ingen variax själv men som viken elgitarr som helst så kan du plugga in den i en stärkare och mica eller köra direkt in i ljudkortet om det har inbyggd preamp annars behövs det en mixer/preamp före ljudkortet. 😆

Dela på andra sajter

Fast till Variaxen följer det med en box, jag har en Variax akustik. Jag har aldrig kopplat den direkt till ljudkortet och kan därför inte svara på hur stark signalen är så han får prova. Jag har bara kopplat den till mixerbord. Det kan ju va så att kraften räcker för att koppla rakt in i kortet.

Dela på andra sajter

På Line 6 hemsida så anger dom att detta är deras favorit-rigg för inspelning. Alltså både direkt lajad och genom en POD. Nu är ju visserligen också podden deras produkt så det är klart att dom säkert gärna vill sälja en sådan åt alla som ska spela in...

diagram-studio_1.gif

/Henning

Ps... Nu blev jag avundsjuk... Jag vill också köpa en Variax. Ds...

Dela på andra sajter

det är väl bara att prova att koppla den direkt in i ljudkortet så märker du om signalen är tillräcklig. 😆

Dela på andra sajter

På Line 6 hemsida så anger dom att detta är deras favorit-rigg för inspelning. Alltså både direkt lajad och genom en POD.

Den direkt lajnade är tänkt för de akustiska ljuden, som blir bättre än att gå via poden. Själv kör jag "elgitarrerna" via en Guitar port.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.