B4mse Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 har en variav 300 nu. Och undrar om man helt enkelt kan köra in den i sitt ljudkort o spela in? elelr man måste micka upp den, o spela in den den vägen? VÄÄLDigt tacksam för svar!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 Dom akustiska ljuden bör väl kunna funka om du får tillräckligt med volym rakt in i ljudkortet. Men vill du att elgitarrljuden skall låta mickad stärkare så bör du micka en stärkare eller använda någon stärkarplugg i datorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 har ingen variax själv men som viken elgitarr som helst så kan du plugga in den i en stärkare och mica eller köra direkt in i ljudkortet om det har inbyggd preamp annars behövs det en mixer/preamp före ljudkortet. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 Fast till Variaxen följer det med en box, jag har en Variax akustik. Jag har aldrig kopplat den direkt till ljudkortet och kan därför inte svara på hur stark signalen är så han får prova. Jag har bara kopplat den till mixerbord. Det kan ju va så att kraften räcker för att koppla rakt in i kortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henning Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 På Line 6 hemsida så anger dom att detta är deras favorit-rigg för inspelning. Alltså både direkt lajad och genom en POD. Nu är ju visserligen också podden deras produkt så det är klart att dom säkert gärna vill sälja en sådan åt alla som ska spela in... /Henning Ps... Nu blev jag avundsjuk... Jag vill också köpa en Variax. Ds... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 det är väl bara att prova att koppla den direkt in i ljudkortet så märker du om signalen är tillräcklig. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 På Line 6 hemsida så anger dom att detta är deras favorit-rigg för inspelning. Alltså både direkt lajad och genom en POD. Den direkt lajnade är tänkt för de akustiska ljuden, som blir bättre än att gå via poden. Själv kör jag "elgitarrerna" via en Guitar port. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 Variax-elgitarr rakt in i ljudkortet blir inte roligt. Förstärkare eller förstärkarsimulator är det som gäller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.