Florian le Sage Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Hej på er allihopa,jag vill bara att betona det som verkar som något dåligt skämt som dykt upp här i kväll tydligen-inte har någonting med mig och mina inlägg/ avsikter här på forumet att göra,hoppas du som kallar dig för Florian de Seige byter namn för allas skull-kan vara smidigast i detta läge-tror du förstår själv,en direkt fråga lyder givetvis: hur/varför tog du dig detta namn??? (finns ju sedan 2 år registrerat som mitt artistnamn ute på google osv,är det en ren plankning eller ett skämt eller en ren tillfällighet,jag undrar...) Och samtidigt vill jag passa på att göra en "nypresentation" av mig själv och tacka alla de som trots den infekterade absobent-tråden faktiskt stöttat mig och pm:at mig privat osv,jag struntar i de som hädanefter ägnar sig åt fortsatta barnsligheter(vilket sannolikt aldrig kommer upphöra-framgår tydligt av de inlägg som är fortsatt neggo sedan igår...)... Jag vill mycket hellre stötta med mina kunskaper och få ställa frågor i områden där jag känner mig som en novis(viss datorhantering etc-är ju stöpt i den Analoga skolan på 80-talet)och för övrigt delta som en "normal" studionörd
Micke H Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 (redigerat) hur/varför tog du dig detta namn??? (finns ju sedan 2 år registrerat som mitt artistnamn ute på google osv,är det en ren plankning eller ett skämt eller en ren tillfällighet,jag undrar...) Ärligt talat, klart det är en tillfällighet. Jag tror knappast man söker ute på Google på sitt användarnamn från ett forum. Han tyckte väl bara att det lät bra, och använde det. Välkommen i alla fall. Redigerat 23 februari 2006 av Lynxo
Pluffo Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Betyder ditt namn något? Är det franska? Eller är det bara någonting som du snubblat ihop på tangentbordet en dag då du kom hem lite överförfriskad?
Florian le Sage Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Vet du vad Lynxo,jag söker alltid på Google när jag skall döpa en ny platta/låt etc för att dels vara ensam om det/dels inte "sno" någons redan myntade namn/begrepp- tror de flesta musik-kreatörer mm gör på samma sätt eftersom det finns en sådan uppsjö av allt idag,speciellt borde detta gälla vid artistnamn osv---för ens egen känsla om inte annat,man vill väl vara annorlunda alltid
Florian le Sage Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 (redigerat) Pluffo OK-här är den lilla "storyn" bakom mitt artistnamn,känn er hedrade 😄 Jag ville hitta ett Franskklingande,lagom mystiskt och internationellt och samtidigt eget namn-kom inte på det på fyllan etc utan efter en tids lek med ord och sökande i olika sammnahang,historia/lexikon osv osv för lite över 2 år sedan,fick först för ett litet tag sedan reda på att Florian Bartos hette som han gjorde i Kraftwerk,som ju var/är banbrytande och exeptionella men dock INTE någon av mina favoriter,fast dom borde vara det-klaviaturkille som jag är... Sen såg jag i en recension av min egen "Triptales" i Smålandsposten från Jan 2006 att det fanns en grupp som hette Florianopolis etc för några år sedan här i Sverige men det visste jag inte då trots att jag Googlade... 😉 Betyder ditt namn något? Är det franska? Eller är det bara någonting som du snubblat ihop på tangentbordet en dag då du kom hem lite överförfriskad? Redigerat 23 februari 2006 av Florian le Sage
Micke H Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Vet du vad Lynxo,jag söker alltid på Google när jag skall döpa en ny platta/låt etc för att dels vara ensam om det/dels inte "sno" någons redan myntade namn/begrepp-tror de flesta musik-kreatörer mm gör på samma sätt eftersom det finns en sådan uppsjö av allt idag,speciellt borde detta gälla vid artistnamn osv---för ens egen känsla om inte annat,man vill väl vara annorlunda alltid 😄 Det är väl skillnad på att döpa en låt och skapa ett nick på ett forum! 😉
Snow Brigade Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Ett annat bra namn är ju Narcissism annars.
Florian le Sage Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Ett annat bra namn är ju Narcissism annars. Tack för de vänliga orden-så här tar du emot mig alltså? Synd att ni neggokillar alltid skall dominera här/ha sista ordet... 😄
Micke H Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Neggokillar? 😉 Jag vet inte ens vad det betyder... 😄
Snow Brigade Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Ett annat bra namn är ju Narcissism annars. Tack för de vänliga orden-så här tar du emot mig alltså? Synd att ni neggokillar alltid skall dominera här/ha sista ordet... 😄 Ja....ursäkta....det var kanske lite hårt. Jag representerar inte majoriteten här förmodligen, så ta inte åt dig. Det var menat som ett skämt i alla fall. Det är rätt roligt om man ser det som ett skämt. Men det kan vara tråkigt om man inte gör det. Rock n roll.
Thomas Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 (redigerat) fick först för ett litet tag sedan reda på att Florian Bartos hette som han gjorde i Kraftwerk Fast det är ju Karl som heter Bartos. Florian heter Schneider-Esleben 😄 Själv tänkte jag faktiskt direkt på Kraftwerk när jag såg ditt namn. Redigerat 23 februari 2006 av Thomas
Florian le Sage Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 aha-du ser:vilken koll man har 😄 visste att det var nåt med Kraftwerk i alla fall...
Florian le Sage Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Ja....ursäkta....det var kanske lite hårt.Jag representerar inte majoriteten här förmodligen, så ta inte åt dig. Det var menat som ett skämt i alla fall. Det är rätt roligt om man ser det som ett skämt. Men det kan vara tråkigt om man inte gör det. För all del 😄
Majken Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Fick mig att tänka på Lex Luger, vilket fick mig att leta upp lite gamla Hoa-Hoa citat - Skön läsning 😄 /Majken
Florian le Sage Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Ska ja kolla upp nu lär jag lägga mig,fyller år kl 9.00 idag och vill vara pigg i "morgon" hej på er 😎
Majken Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 http://www.angelfire.com/al/sebbe/wHoa.html Det är väl främst skoj om man följde Wrestlingen på TV3 på den tiden det begav sig. Prima underhållning! Lex Luger är/var förresten en överspänd amerikan som hade "narcissist" som smeknamn om någon undrar över kopplingen. /Majken
Snow Brigade Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Ska ja kolla upp nu lär jag lägga mig,fyller år kl 9.00 idag och vill vara pigg i "morgon" hej på er 😎 Grattis
Florian le Sage Postat 24 februari 2006 Trådstartare Postat 24 februari 2006 Tackar! Lite födelsedagskalasmusik så här på morgonen-mkt trevligt* 😄
Florian de Seige (oregistrerad) Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Hej på er allihopa,jag vill bara att betona det som verkar som något dåligt skämt som dykt upp här i kväll tydligen-inte har någonting med mig och mina inlägg/ avsikter här på forumet att göra,hoppas du som kallar dig för Florian de Seige byter namn för allas skull-kan vara smidigast i detta läge-tror du förstår själv,en direkt fråga lyder givetvis: hur/varför tog du dig detta namn??? (finns ju sedan 2 år registrerat som mitt artistnamn ute på google osv,är det en ren plankning eller ett skämt eller en ren tillfällighet,jag undrar...) Och samtidigt vill jag passa på att göra en "nypresentation" av mig själv och tacka alla de som trots den infekterade absobent-tråden faktiskt stöttat mig och pm:at mig privat osv,jag struntar i de som hädanefter ägnar sig åt fortsatta barnsligheter(vilket sannolikt aldrig kommer upphöra-framgår tydligt av de inlägg som är fortsatt neggo sedan igår...)... Jag vill mycket hellre stötta med mina kunskaper och få ställa frågor i områden där jag känner mig som en novis(viss datorhantering etc-är ju stöpt i den Analoga skolan på 80-talet)och för övrigt delta som en "normal" studionörd 🙂 Jadu mannen. för det första: Jag skiter fullständigt i ditt artistnamn, jag har alldrig hört talas om dig och kommer troligtvis inte att göra det heller! För det andra: Jag heter florian på riktigt! För det tredje: kan man registrera ett namn på gooogle? 🙂 För det fjärde: Är det riktigt att jag ska byta eftersom jag faktiskt heter florian? Nä, jag tänker inte göra det vetu, det blir Florian Segraren! (när Olsberg får tummen ur...:-)) för det femte: Känns jävligt tröttsamt nu, fatta det alla och acceptera två muppar med samma namn! För det sjätte: Mitt efternamnsnick, anspelar på mitt riktiga efternamn, om du verkligen måste veta. Jag har alltså inte googlat till det namnet. För det 8onde: Jag är "Florian Segraren" och därmed punkt!
Dark Of Light Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 ... Men... 🙂 Vem vann nu då? Seige, Saige, Sagge... Kvittar inte det! 🙂 Nu går ni båda vidare i livet va? 😆😆
AXL THE ROCKER Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 (redigerat) Yo man! Redigerat 24 februari 2006 av AXL THE ROCKER
Snow Brigade Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Tänk om det visar sig att det är en och samma Florian som bara skojar med oss. 😕😕
Snow Brigade Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 (redigerat) För det andra: Jag heter florian på riktigt! För det fjärde: Är det riktigt att jag ska byta eftersom jag faktiskt heter florian? Nä, jag tänker inte göra det vetu, det blir Florian Segraren! (när Olsberg får tummen ur...:-)) Du hade ju kunnat lägga ihop punkt 2 och 4 till samma punkt. Lite effektivitet på forumet tack! 😕 EDIT: Fan det här skulle jag ju skrivit i mitt förra inlägg. Jag är ju inte alls effektiv. Redigerat 24 februari 2006 av Snow Brigade
Vallhagen Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Hej på er allihopa,jag vill bara att betona det som verkar som något dåligt skämt som dykt upp här i kväll tydligen-inte har någonting med mig och mina inlägg/ avsikter här på forumet att göra,hoppas du som kallar dig för Florian de Seige byter namn för allas skull-kan vara smidigast i detta läge-tror du förstår själv,en direkt fråga lyder givetvis: hur/varför tog du dig detta namn??? (finns ju sedan 2 år registrerat som mitt artistnamn ute på google osv,är det en ren plankning eller ett skämt eller en ren tillfällighet,jag undrar...) Och samtidigt vill jag passa på att göra en "nypresentation" av mig själv och tacka alla de som trots den infekterade absobent-tråden faktiskt stöttat mig och pm:at mig privat osv,jag struntar i de som hädanefter ägnar sig åt fortsatta barnsligheter(vilket sannolikt aldrig kommer upphöra-framgår tydligt av de inlägg som är fortsatt neggo sedan igår...)... Jag vill mycket hellre stötta med mina kunskaper och få ställa frågor i områden där jag känner mig som en novis(viss datorhantering etc-är ju stöpt i den Analoga skolan på 80-talet)och för övrigt delta som en "normal" studionörd Välkommen och grattis. ...men du gör bort dig rätt kraftigt. Om du läst åtminstone lite kort i "din namnes" tråd, så står det ganska klart att han inte har en aning om att du finns här. Han är ny och lägger upp en glad presentation och får skit för det. Slappna av lite. Och välkommen igen.
Florian le Sage Postat 24 februari 2006 Trådstartare Postat 24 februari 2006 ...men du gör bort dig rätt kraftigt. Om du läst åtminstone lite kort i "din namnes" tråd, så står det ganska klart att han inte har en aning om att du finns här. Han är ny och lägger upp en glad presentation och får skit för det. JAG HAR INTE GIVIT HONOM SKIT För det tredje: kan man registrera ett namn på gooogle? JAG MENAR INTE SÅ-utan att jag existerar där vilket jag försökte förklara i harangen om att hitta ett eget namn etc,är ledsen om du missförstått mig,om du inte hört talas om mig/kommer att höra talas etc-förresten det vet du väl ändå inte så mycket om? Vad gillar du för musik tex? Florian är ju ett jädrans snyggt namn dessutom! 😏😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.