Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jeg har spilt inn noe midi og audio spor men fikk problemer nÄr jeg koblet bass gitar inn. Kunne nok ha ungÄtt problemet men jeg leste ikke 'error' mld nÄr jeg Äpnet filen. Jeg sparat bass sporet og lukket programmet, og da jeg neste gang Äpnet og hörte pÄ lÄten hadde alle audio sporene skiftet tempo. Har ikke en liten aning om hva som gjorde det. NÄ sliter jeg med Ä endre tempoet pÄ kun audio delen. MÄ jeg spille inn all audio pÄ nytt??

Noen som forstÄr norsk og kan hjelpe sÄ er jeg veldig takksam!

Mvh. moi

Annons
Postat

hmm vet inte om jag förstod dej riktigt rÀtt nu... men om tempot har Àndrats kan du ju bara Àndra tillbaka de? ifall audiospÄren oxÄ har Àndrats kan du alltid timestretcha dem om det inte rör sej om för stor skillnad pÄ tempot sÄ slipper du spela in dem igen...

förresten... det kan inte vara sample-frekvensen som har Àndrats? t.ex frÄn 96khz till 48khz?

hade de kjÀmpe grejt :rolleyes:

Postat

Det som har hendt er at audio sporene er mye trögere i tempo nu. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal endre tempoet pÄ bare audio filene. Sitter pÄ et trÄkit bibliotek nu, mÄ sjekke tipste ditt om sampling....

Er nybegynner nÄr det gjelder lyd redigering.......skulle funnets 'plug n play' for musikere :rolleyes:

Postat
Det som har hendt er at audio sporene er mye trögere i tempo nu. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal endre tempoet pÄ bare audio filene. Sitter pÄ et trÄkit bibliotek nu, mÄ sjekke tipste ditt om sampling....

Er nybegynner nÄr det gjelder lyd redigering.......skulle funnets 'plug n play' for musikere :rolleyes:

hehe... alla Àr vi nybörjare nÄngÄng...

kolla de me samplingsfrekvensen ja... tror det kan vara problemet...

Postat

Er nybegynner nÄr det gjelder lyd redigering.......skulle funnets 'plug n play' for musikere  :rolleyes:

hehe... alla Àr vi nybörjare nÄngÄng...

kolla de me samplingsfrekvensen ja... tror det kan vara problemet...

Jeg kommer ikke ihÄg hva feilmedlingen var, men et eller annet med 'can not set beat rate' eller can not set tempo rate'........vanskelig Ä si nu men meldingen sÄ ut noe i den duren.....

takk anyway

Postat
Jeg kommer ikke ihÄg hva feilmedlingen var, men et eller annet med 'can not set beat rate' eller can not set tempo rate'

de kan inte vart "can not set sample rate" dÄ?

Postat
:rolleyes: kan vÀre det......

hvor endrer man i telfellet det????

det beror pÄ vad du har för ljudkort... har du ett audiophil fixar du de lÀttast i deltas kontrollpanel... sen tar du "lock sample rate"... innan du Àndrar kanske du ska gÄ till projekt-mappen för lÄten o ta egenskaper pÄ din samples o se vilken samplerate de Àr inspelade med... pÄ de viset slipper du prova dej fram till rÀtt...

Postat
:rolleyes:  kan vÀre det......

det beror pÄ vad du har för ljudkort... har du ett audiophil fixar du de lÀttast i deltas kontrollpanel... sen tar du "lock sample rate"... innan du Àndrar kanske du ska gÄ till projekt-mappen för lÄten o ta egenskaper pÄ din samples o se vilken samplerate de Àr inspelade med... pÄ de viset slipper du prova dej fram till rÀtt...

DMX 6fire.............

dessuten har jeg enorm knatring fra lydkortet....og spesielt om jeg spiller av cd....oxo audio-

SÄ kan man endre sample rate pÄ enkelte spor i og med at det bare er audio delen som har forandrat seg??

Postat
:rolleyes:   kan vÀre det......

DMX 6fire.............

dessuten har jeg enorm knatring fra lydkortet....og spesielt om jeg spiller av cd....oxo audio-

SÄ kan man endre sample rate pÄ enkelte spor i og med at det bare er audio delen som har forandrat seg??

hmm.. .vet inte hur man stÀllet inte sampleraten pÄ de ljudkortet...

precis det Àr bara audiofiler som pÄverkas av sampleraten... se om du hittar nÄnting om Àndring av samplerate pÄ ditt ljudkort pÄ deras hemsida eller i manualen... angÄende bruset/sprakandet tycker jag att du ska ladda hem senaste drivrutinerna samt titta efter IRQ-konflikter...

Postat

OK har sjekket kortene og hvordan de stÄr plassert i maskinen ser ok ut...

Sier som en viss senator ' i'll be back! '

Postat
OK  har sjekket kortene og hvordan de stÄr plassert i maskinen ser ok ut...

hmm okay.. testa dÄ att uppdatera drivrutinerna för att fÄ bort bruset...

förresten... om du har haft ett annat ljudkort innan borde du kolla att du har avinstallerat de drivrutinenrna... de va o spökade med min midi.. alla noterna blev shufflade hej vilt... sÄ det kan vara förklaringen till bruset...

Sier som en viss senator  ' i'll be back! '

:rolleyes:

Postat

Problemet Àr nog att du har spelat in audio-filer i en annan samplingsfrekvens Àn vad ditt projekt Àr instÀllt pÄ. Kolla egenslaperna för dina audio-inspelningar och stÀll in det aktuella projektet pÄ samma vÀrden i Project -> Project Setup.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.