Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jeg har spilt inn noe midi og audio spor men fikk problemer når jeg koblet bass gitar inn. Kunne nok ha ungått problemet men jeg leste ikke 'error' mld når jeg åpnet filen. Jeg sparat bass sporet og lukket programmet, og da jeg neste gang åpnet og hörte på låten hadde alle audio sporene skiftet tempo. Har ikke en liten aning om hva som gjorde det. Nå sliter jeg med å endre tempoet på kun audio delen. Må jeg spille inn all audio på nytt??

Noen som forstår norsk og kan hjelpe så er jeg veldig takksam!

Mvh. moi

Annons
Postat

hmm vet inte om jag förstod dej riktigt rätt nu... men om tempot har ändrats kan du ju bara ändra tillbaka de? ifall audiospåren oxå har ändrats kan du alltid timestretcha dem om det inte rör sej om för stor skillnad på tempot så slipper du spela in dem igen...

förresten... det kan inte vara sample-frekvensen som har ändrats? t.ex från 96khz till 48khz?

hade de kjämpe grejt :rolleyes:

Postat

Det som har hendt er at audio sporene er mye trögere i tempo nu. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal endre tempoet på bare audio filene. Sitter på et tråkit bibliotek nu, må sjekke tipste ditt om sampling....

Er nybegynner når det gjelder lyd redigering.......skulle funnets 'plug n play' for musikere :rolleyes:

Postat
Det som har hendt er at audio sporene er mye trögere i tempo nu. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal endre tempoet på bare audio filene. Sitter på et tråkit bibliotek nu, må sjekke tipste ditt om sampling....

Er nybegynner når det gjelder lyd redigering.......skulle funnets 'plug n play' for musikere :rolleyes:

hehe... alla är vi nybörjare nångång...

kolla de me samplingsfrekvensen ja... tror det kan vara problemet...

Postat

Er nybegynner når det gjelder lyd redigering.......skulle funnets 'plug n play' for musikere  :rolleyes:

hehe... alla är vi nybörjare nångång...

kolla de me samplingsfrekvensen ja... tror det kan vara problemet...

Jeg kommer ikke ihåg hva feilmedlingen var, men et eller annet med 'can not set beat rate' eller can not set tempo rate'........vanskelig å si nu men meldingen så ut noe i den duren.....

takk anyway

Postat
Jeg kommer ikke ihåg hva feilmedlingen var, men et eller annet med 'can not set beat rate' eller can not set tempo rate'

de kan inte vart "can not set sample rate" då?

Postat
:rolleyes: kan väre det......

hvor endrer man i telfellet det????

det beror på vad du har för ljudkort... har du ett audiophil fixar du de lättast i deltas kontrollpanel... sen tar du "lock sample rate"... innan du ändrar kanske du ska gå till projekt-mappen för låten o ta egenskaper på din samples o se vilken samplerate de är inspelade med... på de viset slipper du prova dej fram till rätt...

Postat
:rolleyes:  kan väre det......

det beror på vad du har för ljudkort... har du ett audiophil fixar du de lättast i deltas kontrollpanel... sen tar du "lock sample rate"... innan du ändrar kanske du ska gå till projekt-mappen för låten o ta egenskaper på din samples o se vilken samplerate de är inspelade med... på de viset slipper du prova dej fram till rätt...

DMX 6fire.............

dessuten har jeg enorm knatring fra lydkortet....og spesielt om jeg spiller av cd....oxo audio-

Så kan man endre sample rate på enkelte spor i og med at det bare er audio delen som har forandrat seg??

Postat
:rolleyes:   kan väre det......

DMX 6fire.............

dessuten har jeg enorm knatring fra lydkortet....og spesielt om jeg spiller av cd....oxo audio-

Så kan man endre sample rate på enkelte spor i og med at det bare er audio delen som har forandrat seg??

hmm.. .vet inte hur man stället inte sampleraten på de ljudkortet...

precis det är bara audiofiler som påverkas av sampleraten... se om du hittar nånting om ändring av samplerate på ditt ljudkort på deras hemsida eller i manualen... angående bruset/sprakandet tycker jag att du ska ladda hem senaste drivrutinerna samt titta efter IRQ-konflikter...

Postat

OK har sjekket kortene og hvordan de står plassert i maskinen ser ok ut...

Sier som en viss senator ' i'll be back! '

Postat
OK  har sjekket kortene og hvordan de står plassert i maskinen ser ok ut...

hmm okay.. testa då att uppdatera drivrutinerna för att få bort bruset...

förresten... om du har haft ett annat ljudkort innan borde du kolla att du har avinstallerat de drivrutinenrna... de va o spökade med min midi.. alla noterna blev shufflade hej vilt... så det kan vara förklaringen till bruset...

Sier som en viss senator  ' i'll be back! '

:rolleyes:

Postat

Problemet är nog att du har spelat in audio-filer i en annan samplingsfrekvens än vad ditt projekt är inställt på. Kolla egenslaperna för dina audio-inspelningar och ställ in det aktuella projektet på samma värden i Project -> Project Setup.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.