henning Postat 25 maj 2004 Dela Postat 25 maj 2004 Nu har ju både Jam och Musikbörsen billiga mikrofonpaket för trummor. Är det någon här som har testat dessa och vet om det är något att köpa??? JJlabs DRMx7 från Jam. Studio Line DRK-A4C2 eller MBG SKE08B från Musikbörsen. Vad är era erfarenheter från dessa paket? Mvh Henning Andersson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Musiker Postat 26 maj 2004 Dela Postat 26 maj 2004 Bandet jag spelar i har köpt ett JJlabs mikpaket. Funkar skitbra. Låter bra. Inte för tunt ljud heller. Tycker inte att det blir så mycket läck heller. Kan varmt rekomenderas, man får mycket för pengarna. MVH Johan Nordin, JELL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Noumenon (oregistrerad) Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 hi-hat då? 😄 är det bara att köpa en till av dom där OH-mickarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB). Vi kör med studioinspelning. Kan tänka mig att dem andra paketen funkar okej vid live, men jag har aldrig testat dem själv. http://www.4sound.se/ säljer ju även ett annat mickpaketet för 1895:- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aquiesce Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 Nu vet jag ju itne hur stor budget du ahr men jag skulle nog hellre lagt nån tusenlapp till och satt ihop ett eget paket... Typ 2 st SM57or (eller någon bra kopia), 1st Baskaggemick (finns i olika prisklasser), 2 OH-mickar (ex ADK SC-1 två för en tusenlapp på musikbörsen). Köper du begagnat blir det itne särskilt mycket dyrare. Då har du ett paket som ljusmässigt slår det mesta i den prisklassen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tuben Postat 20 oktober 2004 Dela Postat 20 oktober 2004 jag kan rekommendera ett paket jag köpte från Red5 i scottland. KVR7 heter det.. väldigt nöjd med det faktiskt, iaf för det priset... checka länken vettja! http://www.red5audio.com/acatalog/Drum_Kit_Mics.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 12 november 2004 Dela Postat 12 november 2004 Hur gick det med trummickarna? Har det blivit något? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 12 november 2004 Dela Postat 12 november 2004 Ja, du kan ju inte bara fråga om tips om ett inköp och sen inte säga vad du köpte... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicNixon Postat 14 november 2004 Dela Postat 14 november 2004 Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB).Vi kör med studioinspelning. Hur funkar ditt Shure-paket? Är lite nyfiken på det! Kompletterar du med andra mickar också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 14 november 2004 Dela Postat 14 november 2004 Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB).Vi kör med studioinspelning. Hur funkar ditt Shure-paket? Är lite nyfiken på det! Kompletterar du med andra mickar också? Det funkar över förväntan, kan jag säga. Jag trodde inte det skulle vara ett sånt tryck i mickar som kom från PG-serien. Det enda vi använder extra är en Beta 57'a till virveln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 november 2004 Dela Postat 14 november 2004 Visst, mikrofnerna i all ära men du planerar väl inte att köpa någonting på JAM? Det är ju som musikbranshens SIBA. Usch och fy...Jag hänvisar hit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicNixon Postat 14 november 2004 Dela Postat 14 november 2004 Hehe.. nej inte Jam... Blir nog musikbörsen, eller ännu hellre Stones, om Göran säljer paketet där... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oSandal Postat 14 september 2008 Dela Postat 14 september 2008 Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB).Vi kör med studioinspelning. Kan tänka mig att dem andra paketen funkar okej vid live, men jag har aldrig testat dem själv. http://www.4sound.se/ säljer ju även ett annat mickpaketet för 1895:- Jag funderar också på det paketet men jag undrar om du kan lägga upp ett smakprov så att jag kan få höra 😉🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 16 september 2008 Dela Postat 16 september 2008 Visst, mikrofnerna i all ära men du planerar väl inte att köpa någonting på JAM? Det är ju som musikbranshens SIBA. Usch och fy...Jag hänvisar hit. Vad är det för fel på Jam? Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB).Vi kör med studioinspelning. Kan tänka mig att dem andra paketen funkar okej vid live, men jag har aldrig testat dem själv. http://www.4sound.se/ säljer ju även ett annat mickpaketet för 1895:- Jag funderar också på det paketet men jag undrar om du kan lägga upp ett smakprov så att jag kan få höra 🙂😆 Personligen gillar jag inte PG serien, tycker den är väldigt platt och livlös. Beta serien är mycket bättre, tyvärr märks ju det även på priset. Men som någon sa tidigare, lägg ett par extra slantar och plocka ihop ett eget paket, ett par 57'or och nån kaggemik + OH, köp beggat så går det inte lös på så mycket. Audix mickar är inte allt för dyra och är trevliga på trummor. Men smaken är ju som baken och naturligtvis så finns det massor av folk som kommer tycka att jag är mongo som inte gillar PG serien 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.