trancer Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Vi bor mitt på landet ARTIST/GRUPP: Perrra GENRE: Dansband LÅTLÄNGD: 3:31 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Perrra INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STATUS: I din skivbutik! Sådär! Nu är den klar 😮 ge mig kommentarer på den färdiga versionen.. Jag tycker den är underbar! 🤪 Your browser does not support the HTML5 audio tag ©opyrajt Marcus Persson 2006 ------------------------------ Vers 1 ------ Jag va i stora stan, häromdan och träffa dig just då den dan. Vi pressa fram ett hej, hur står det till med dig jo tack jag lever o mår bra och nu har vi kommit längre än dom flesta vågat tro. Ref: Vi har kärlekens magi. Vi har alltid följt varandras regler vi bor mitt på landet där vi kan va i fred. Vi har innnngenting alls i någon storstad att göra vi trivs bättre här på landet du och jag Vers2 ----- Vi tar bilen ibland, till vårt cafe. Där vi kan skratta och vi kan le. Vi har god kontakt, men människor där. Som vi både ger, och som vi lär. Så här går ju kärlek till när man älskar varann /Perrra Redigerat 24 februari 2006 av trancer
Fidden Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Jag saknade en slide-gitarr så hårt att det nästan dök upp en i huvudet när jag lyssnade 😉
trancer Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Jag saknade en slide-gitarr så hårt att det nästan dök upp en i huvudet när jag lyssnade 😎 haha... jag kan inte göra slide gitarr tror ja 😉
kallemio Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 (redigerat) Du har verkligen lyckats hitta det där äckliga medelålders vibratot på rösten Edit: Förövrigt så låter det så där vidrigt klämkäckt precis som allt i den här genren gör, så jag antar att du lyckats göra en bra dansbandslåt! Redigerat 23 februari 2006 av kallemio
Light Head Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Efter att ha lyssnat i 3 sekunder kan jag resencera låten! Du kommer säkert att tjäna stålar på den, skulle inte förvåna mig... Dock kommer inte jag att köpa. (Vid 1.22 ca så var det litet märkligt, "repeat" på just spelade takter?)
Emaj7 (oregistrerad) Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Låter ju bra, men du har glömt att dränka pianot och sången i reverb. Det hör dansband till. 😏
trancer Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Du har verkligen lyckats hitta det där äckliga medelålders vibratot på rösten Edit: Förövrigt så låter det så där vidrigt klämkäckt precis som allt i den här genren gör, så jag antar att du lyckats göra en bra dansbandslåt! hahaha... Tackar tackar! Det är PRECIS sådär jag vill ha kommentarer "Vidritgt klämkäckt" .. helt underbart 😉 sån där comment skulle jag lätt kunna ha på första sidan på eventuellt skivomslag med dansband 😛 /Perrra
trancer Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Efter att ha lyssnat i 3 sekunder kan jag resencera låten! Du kommer säkert att tjäna stålar på den, skulle inte förvåna mig... Dock kommer inte jag att köpa. (Vid 1.22 ca så var det litet märkligt, "repeat" på just spelade takter?) Japp.. Det är en skiss... så det är bara dubblerat där 😉 Gör klart denna låt i morron och releasar en hel version! /Perrra
trancer Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Låter ju bra, men du har glömt att dränka pianot och sången i reverb. Det hör dansband till. 😉 Japp.. Klart det ska bli reverb 😛 .. Som sagt.. det är en skiss så inget är klart.. ville bara visa lite av låtens innehåll 🙂 /Perrra
nurfen Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Haha.. Alltså. Vibraton är så hemsk! Jag känner lukten av slemmigt bakåtslickat hår när jag hör den! Fan, jag lovar att du kan tjäna pengar på det här! Hur kasst smörigt och klyschigt det än är så finns det alltid folk som lyssnar på just dansband - och speciellt i Skara! 😱
trancer Postat 24 februari 2006 Trådstartare Postat 24 februari 2006 Nu är låten klar! Mer sång, mer kör, och mkt mkt bättre vibrato!!!! Sången är omsjungen hehe Njuuuut Nurfen: Träna på vibratot i micken hemma.. skitskoj 😱 /Perrra
trancer Postat 24 februari 2006 Trådstartare Postat 24 februari 2006 Ingen som vet nåt typ DANSBANDS forum? 😳 Vore kul att få lite kommentarer för just dessa låtar .. jag är ju uppe i nära 20st nu inkl dom jag inte släppt så vore riktigt kul /Perrra
bohm Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Vi har ju trott att det varit ironi... men nu har det gått upp för mej... du är ju dansbandsmusikant!
Pingpong Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Äkta svensk dansbandsmusik, primitiv text med klart "svenssonbudskap"! 😏 Som någon sa tidigare dränk nu sången och pianot i reverb så kommer du nå svensktoppen inom en vecka! =) Jag köper skivan för att bidra till det hårda arbetet 😱 Good Luck!
trancer Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 Vi har ju trott att det varit ironi... men nu har det gått upp för mej... du är ju dansbandsmusikant! Haha.. det är ju fortfarande IRONI i låtarna .. se bara på texterna .. Men faktum är att när ag gör dom "ironiska" så kan man tycka att det ÄR ju faktiskt så här det KAN låta ju?!?!? lol tack 😱
trancer Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 Äkta svensk dansbandsmusik, primitiv text med klart "svenssonbudskap"! 😏 Som någon sa tidigare dränk nu sången och pianot i reverb så kommer du nå svensktoppen inom en vecka! =) Jag köper skivan för att bidra till det hårda arbetet 😱 Good Luck! TAAAAAAAAack 😉
sixties Postat 25 februari 2006 Postat 25 februari 2006 (redigerat) det finns en tidning som heter"får jag lov" som morsan brukar läsa, du kanske kan skicka nått till dem. 😱 får jag lov dansmusikportalen dansradion Redigerat 25 februari 2006 av sixties
trancer Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 det finns en tidning som heter"får jag lov" som morsan brukar läsa, du kanske kan skicka nått till dem. 🙂 får jag lov dansmusikportalen dansradion hahah. tack ! 😎
trancer Postat 27 februari 2006 Trådstartare Postat 27 februari 2006 Ingen mer som gör dansband mer än jag på forumet ?!?
Light Head Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 Ingen mer som gör dansband mer än jag på forumet ?!? Tack och lov inte... eller? Låten sägs ju vara klar, men ett "större" reverb på sången skulle inte skadat?
trancer Postat 27 februari 2006 Trådstartare Postat 27 februari 2006 Låten sägs ju vara klar, men ett "större" reverb på sången skulle inte skadat? En klar demo version kan vi kalla det då 😕 Men lite reverb just för dig bejjbi kan jag väl ordna 😛 /Perrra
Itzhak Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 det är möjligt att du skulle kunna hålla ut ännu snyggare i slutet av refrängen, men det är inte troligt. överstämman i "du och jaaag" står helt i en klass för sig. -jag kan inte se att den här skulle kunna missat förstaplatsen i melodifestivalen -88. -min mor skulle köpa det här direkt. du får 9 stefan borsch , av 10 möjliga. vill du ha 10 så får du lägga ett tydligare och mer tajt pastellklingande string-layer på pianot. Ingen mer som gör dansband mer än jag på forumet ?!? du har nog banat vägen för många.
johahl Postat 27 februari 2006 Postat 27 februari 2006 Vi har ju trott att det varit ironi... men nu har det gått upp för mej... du är ju dansbandsmusikant! Det går inte att få det att låta så här autentiskt utan känna något för det 😆 Du borde skicka detta till viking line och styra lite gig 😄 Ljudmässigt känns den rätt hård och kantig. Lite för stark kompressor kanske, lätta på den och styr ett varmare ljud.
trancer Postat 27 februari 2006 Trådstartare Postat 27 februari 2006 Fan tack för alla fina kommentarer .. detta är ju skitkul att producera faktiskt. Det är ju en till på gång , om nån vill ha hint! 😠 /Perrra
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.