Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Vi bor mitt på landet

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: Dansband

LÅTLÄNGD: 3:31

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STATUS: I din skivbutik!

Sådär!

Nu är den klar 😮 ge mig kommentarer på den färdiga versionen..

Jag tycker den är underbar! 🤪

©opyrajt Marcus Persson 2006

------------------------------

Vers 1

------

Jag va i stora stan, häromdan

och träffa dig just då den dan.

Vi pressa fram ett hej, hur står det till med dig

jo tack jag lever o mår bra

och nu har vi kommit längre än dom flesta vågat tro.

Ref:

Vi har kärlekens magi.

Vi har alltid följt varandras regler

vi bor mitt på landet där vi kan va i fred.

Vi har innnngenting alls

i någon storstad att göra

vi trivs bättre här på landet du och jag

Vers2

-----

Vi tar bilen ibland, till vårt cafe.

Där vi kan skratta och vi kan le.

Vi har god kontakt, men människor där.

Som vi både ger, och som vi lär.

Så här går ju kärlek till när man älskar varann

/Perrra

Redigerat av trancer
Annons
Postat
Jag saknade en slide-gitarr så hårt att det nästan dök upp en i huvudet när jag lyssnade 😎

haha... jag kan inte göra slide gitarr tror ja 😉

Postat (redigerat)

Du har verkligen lyckats hitta det där äckliga medelålders vibratot på rösten

Edit: Förövrigt så låter det så där vidrigt klämkäckt precis som allt i den här genren gör, så jag antar att du lyckats göra en bra dansbandslåt!

Redigerat av kallemio
Postat

Efter att ha lyssnat i 3 sekunder kan jag resencera låten! Du kommer säkert att tjäna stålar på den, skulle inte förvåna mig...

Dock kommer inte jag att köpa.

(Vid 1.22 ca så var det litet märkligt, "repeat" på just spelade takter?)

Emaj7 (oregistrerad)
Postat

Låter ju bra, men du har glömt att dränka pianot och sången i reverb. Det hör dansband till. 😏

Postat
Du har verkligen lyckats hitta det där äckliga medelålders vibratot på rösten

Edit: Förövrigt så låter det så där vidrigt klämkäckt precis som allt i den här genren gör, så jag antar att du lyckats göra en bra dansbandslåt!

hahaha... Tackar tackar!

Det är PRECIS sådär jag vill ha kommentarer

"Vidritgt klämkäckt" .. helt underbart 😉 sån där comment skulle jag lätt kunna ha på första sidan på eventuellt skivomslag med dansband 😛

/Perrra

Postat
Efter att ha lyssnat i 3 sekunder kan jag resencera låten! Du kommer säkert att tjäna stålar på den, skulle inte förvåna mig...

Dock kommer inte jag att köpa.

(Vid 1.22 ca så var det litet märkligt, "repeat" på just spelade takter?)

Japp.. Det är en skiss... så det är bara dubblerat där 😉

Gör klart denna låt i morron och releasar en hel version!

/Perrra

Postat
Låter ju bra, men du har glömt att dränka pianot och sången i reverb. Det hör dansband till. 😉

Japp.. Klart det ska bli reverb 😛 ..

Som sagt.. det är en skiss så inget är klart.. ville bara visa lite av låtens innehåll 🙂

/Perrra

Postat

Haha.. Alltså. Vibraton är så hemsk! Jag känner lukten av slemmigt bakåtslickat hår när jag hör den!

Fan, jag lovar att du kan tjäna pengar på det här! Hur kasst smörigt och klyschigt det än är så finns det alltid folk som lyssnar på just dansband - och speciellt i Skara! 😱

Postat

Nu är låten klar! Mer sång, mer kör, och mkt mkt bättre vibrato!!!!

Sången är omsjungen hehe

Njuuuut

Nurfen: Träna på vibratot i micken hemma.. skitskoj 😱

/Perrra

Postat

Ingen som vet nåt typ DANSBANDS forum? 😳

Vore kul att få lite kommentarer för just dessa låtar .. jag är ju uppe i nära 20st nu inkl dom jag inte släppt så vore riktigt kul

/Perrra

Postat

Äkta svensk dansbandsmusik, primitiv text med klart "svenssonbudskap"! 😏 Som någon sa tidigare dränk nu sången och pianot i reverb så kommer du nå svensktoppen inom en vecka! =) Jag köper skivan för att bidra till det hårda arbetet 😱

Good Luck!

Postat
Vi har ju trott att det varit ironi... men nu har det gått upp för mej... du är ju dansbandsmusikant!

Haha.. det är ju fortfarande IRONI i låtarna .. se bara på texterna ..

Men faktum är att när ag gör dom "ironiska" så kan man tycka att det ÄR ju faktiskt så här det KAN låta ju?!?!?

lol tack 😱

Postat
Äkta svensk dansbandsmusik, primitiv text med klart "svenssonbudskap"! 😏 Som någon sa tidigare dränk nu sången och pianot i reverb så kommer du nå svensktoppen inom en vecka! =) Jag köper skivan för att bidra till det hårda arbetet 😱

Good Luck!

TAAAAAAAAack 😉

Postat (redigerat)

det finns en tidning som heter"får jag lov" som morsan brukar läsa, du kanske kan skicka nått till dem. 😱

fjl_106_stor.jpg

får jag lov

dansmusikportalen

dansradion

Redigerat av sixties
Postat
Ingen mer som gör dansband mer än jag på forumet ?!?

Tack och lov inte... eller?

Låten sägs ju vara klar, men ett "större" reverb på sången skulle inte skadat?

Postat
Låten sägs ju vara klar, men ett "större" reverb på sången skulle inte skadat?

En klar demo version kan vi kalla det då 😕

Men lite reverb just för dig bejjbi kan jag väl ordna 😛

/Perrra

Postat

det är möjligt att du skulle kunna hålla ut ännu snyggare i slutet av refrängen, men det är inte troligt. överstämman i "du och jaaag" står helt i en klass för sig.

-jag kan inte se att den här skulle kunna missat förstaplatsen i melodifestivalen -88.

-min mor skulle köpa det här direkt.

du får 9 stefan borsch , av 10 möjliga. vill du ha 10 så får du lägga ett tydligare och mer tajt pastellklingande string-layer på pianot.

Ingen mer som gör dansband mer än jag på forumet ?!?

du har nog banat vägen för många.

Postat
Vi har ju trott att det varit ironi... men nu har det gått upp för mej... du är ju dansbandsmusikant!

Det går inte att få det att låta så här autentiskt utan känna något för det 😆 Du borde skicka detta till viking line och styra lite gig 😄

Ljudmässigt känns den rätt hård och kantig. Lite för stark kompressor kanske, lätta på den och styr ett varmare ljud.

Postat

Fan tack för alla fina kommentarer .. detta är ju skitkul att producera faktiskt.

Det är ju en till på gång , om nån vill ha hint! 😠

/Perrra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.