Who the fuck is billy Jo? Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 LÅTNAMN: To return aside ARTIST/GRUPP: Interrogator GENRE: Death metal LÅTLÄNGD: 6:22 KOMPOSITÖR: PeterW, SimonH, JohanO, HenrikW PRODUCENT: Rodrigo EV. MEDVERKANDE: nej INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: .mp3 STORLEK: 8,75 Mb STATUS: Detta är bara en slask inspelning som vi gjort under två kvällar i studion där gitarr och trummor är inspelade live, basen ej pålagd och en del otightheter här och där i sången. Your browser does not support the HTML5 audio tag
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Oijoij. Bra spelat, trevliga (om dock typiska) riff. Trummorna låter som obehandlade livetrummor, på gott och ont. Panorera lite på gitarrerna. Men för att upprepa mig: Oijoij. Sången.
ierker Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Tajta, trevliga riff men riktigt usel sång... Eftersom det är en slaskinspelning ska jag inte kommentera ljudet 😏
Who the fuck is billy Jo? Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Jag vet inte om det är en ursäkt att sångaren bara hunnit hört låten 2 gånger eftersom han går på internat i Katrineholm och kommer hem lite då och då för att spela med oss
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Nä det är nog ingen ursäkt. Han kanske skulle försöka sig på nåt annat än denna genre, för rösten är inte gjord för det. Inte uten en sjuhelvetes mängd post-effektering ivarjefall.
Jarnis Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Jag tycker inte att "sången" är så usel. Han borde definitivt satsa mer, ta ifrån tårna som en pissed off motherfucker. Men jag gillar det här charmiga grymtandet. Han låter som ett ondskefullt litet troll. Dock känns sången för torrt och platt mixad. Den skulle nog låta större och smälta in bättre i mixen med lite reverb/delay. Låten OK men lite för slö för min smak, jag saknar mangelpartier. Ljudet är rätt pissigt. Gitarrerna låter billig Zoom-pedal från tidigt -90. Men va fan, jag tror att det här kan bli nåt med bättre inspelning. Reta upp sångaren ordentligt och släpp lös honom på micken.
Light Head Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 mååånga megabyte, hoppas det är värt det! sådär, nu skall vi se.. Det är inte min genre, jag kan inte så mycket s.a.s. Har dock lyssnat en hel del på allt från Mustach till hmm vad fn heter de.. Det jag skulle komma till är att sångaren i det bandet växlar mellan morrande och "falsett". Grymt coolt! Att jag inte kommer på vad de heter,, jaja. Lite lågt tempo, öka 60-70bpm, minst. Sköna riff och en klar potential! Sångaren har inget att skämmas för
Who the fuck is billy Jo? Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Lite lågt tempo, öka 60-70bpm, minst. Jag vet inte hur teknisk du är, men mina fingrar skulle inte klara en ökning på 60bmp det är tekniskt som det är redan
newform Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Hehe jag spelar gitarr i interrogator, öka låten med 60-70 bpm skulle ju bli helt _sjukt_ med alla udda taktslag och pauser. Inte nog min thing där, men alla tycker olika! =)
Who the fuck is billy Jo? Postat 24 februari 2006 Trådstartare Postat 24 februari 2006 Hehe jag spelar gitarr i interrogator, öka låten med 60-70 bpm skulle ju bli helt _sjukt_ med alla udda taktslag och pauser. Inte nog min thing där, men alla tycker olika! =) Jag hade inte som avsikt att flasha med att det var jag som spelade gitarr helt ärligt.. 😎
Hammock Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Lite för mycket black metal över sången för att kallas death metal 🙂 Låter nästan som sångaren inte vill väcka personen i rummet intill, nästan som om han viskar. Inspelat mitt i natten ? 🙂 Annars är det ljudet som behöver en finslipning, men det är redan sagt ... go nutz ! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.