Jump to content
Annons

There are ghosts in this house


tbruce

Funkar det?  

4 röster

  1. 1. Funkar det?

    • Japp, låter coolt
      0
    • Hmm, sådär
      3
    • Näe, usch, erkänn att det bara är en dålig ursäkt för att du inte kan mixa
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: There are ghosts in this house

ARTIST/GRUPP: Tovr Brvuce

GENRE: Spökelectrorock

LÅTLÄNGD: 1.45

KOMPOSITÖR: Tvor Brvuce

PRODUCENT: Tovr Brvuvce

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.1 mb

STATUS: Test

Detta är en liten skojig övning som handlar om spöken. Gjorde två versioner av denna, en sånhär lofi och en "cleanare", och i jämförelse så måste jag säga att det passar mkt bättre med lofikänsla. Vad tycker ni, funkar det eller låter det bara sjukt? 😱

EDIT: Borttaget (06/04/04)

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lägg upp den andra också så man kan jämföra.. 😉 Tycker det funkar ganska bra såhär, men det låter inte så spooky, den kanske behöver mer spöksyntar och lite spökvrål. Lägg gärna lite effekter på samplingen för den låter himla torr nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Soundena är ju bra, men innehållet är väldigt fattigt tycker jag. Efter 30 sek var allting redan använt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med föregående talare. Jag gillade det som intro, men jag skulle nog uppskatta om det kom in lite feta och skitiga trummor, och sen lite omväxling.

Första 30 sekunderna, innan jag tröttnade, tyckte jag det lät kalasbra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, jomen detta var som sagt ett test av "beatet" eller vad det nu är för tuffa ord man ska använda, formen ska inte alls vara såhär, den är typ helt improviserad och ogenomtänkt nu. Det var inte alls fokuset nu. 😳 Jag tänkte mer på ljudbilden osv.

Sen är jag lite tveksam till att faktiskt göra den "spökig", jag tycker gärna samplingen får stå för sig själv, det blir lät lite väl tokroligt om man ska ha spökskratt i bakgrunden, theremin eller andra spökklyschor.

Men öhm, ja... humm. 😕

EDIT: Ja juste, samplingen är kanske lite torr, kanske lite hipassat reverb på skulle funka.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...