Jump to content
Annons

Popomundo


Linus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Jag kan inte göra något mer med min gube nu. För han har inga poäng och framförallt inga pengar. Lön först nästa fredag...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte göra något mer med min gube nu. För han har inga poäng och framförallt inga pengar. Lön först nästa fredag...

😛

Boka spelning så snabbt som möjligt (du behöver minst 3 låtar för att sätta ihop en show, dock kan du spela covers om du inte har 3 egna).

Du får betalt inom 24h efter genomförd show.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Bruden som ville säga upp bekantskapen ligger nu på sjukhus för depression. Tungt!

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vad 17!!!! Hur komponerar man musik??? Jag kommer inte in dit, det enda jag kunnat göra är skriva text och välja instrument...

När texten var klar stod det att låten kommer att vara värdelös om jag inte gör klart den...men hur komponerar man???????

🙁

Sedan började jag på en ny text, som är klar, men där är stapeln för lyrics i botten i alla fall.... Stapeln är dock täckt och helgrön för låt nr 1 nu.

Var hittar man covers??

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vad 17!!!! Hur komponerar man musik??? Jag kommer inte in dit, det enda jag kunnat göra är skriva text och välja instrument...

När texten var klar stod det att låten kommer att vara värdelös om jag inte gör klart den...men hur komponerar man???????

🙁

Sedan började jag på en ny text, som är klar, men där är stapeln för lyrics i botten i alla fall.... Stapeln är dock täckt och helgrön för låt nr 1 nu.

Var hittar man covers??

🙂

:musik

Är din lyrics-stapel helgrön?

Klicka då på den andra stapeln så byter du till att komponera musiken.

(Covers kan du hitta genom att titta på andra artisters sidor, kolla in deras repertoar och klicka någn av deras låtar. Välj sedan "Add to repertoir" eller vad det nu står.) 🙂

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ja, lyric-stapeln är helgrön på min första fantastiska dunderlåt. Men när jag klickar på den andra stapeln, så...int fan händer det någe...

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nu har jag gjort tre låtar klart!

Men ingen musik till dem...bara valt instrument....händer ju typ inget i compose-läget, trots att min figur är inställd på "komponera musik".

När blir staplarna helgröna för alla tre texterna och inte bara den första texten?

😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det stod att det tar 1-2 veckor innan en låt har blivit "grön".... Min text på den första blev helgrön direkt. Vad har jag gjort för fel??

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort tre låtar klart!

Men ingen musik till dem...bara valt instrument....händer ju typ inget i compose-läget, trots att min figur är inställd på "komponera musik".

När blir staplarna helgröna för alla tre texterna och inte bara den första texten?

😆😆

Du måste låta den stå på compose ett tag, över natten kanske.

När du loggar in morgonen därpå så har det nog hänt något med låten. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

stenhårt...

...så topparna vitnar...eller blir blåa...

...hur är det nu det är egentligen?

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Synd man måste vara VIP för att avancera på allvar i Popmundo. Jag visste väl att det var nåt knas... :rolleyes: *skeptisk*.

Rätt kul ändå. Nån spelning kan jag inte få, han är så usel att han måste träna för att få nån och det kan han inte för att alla jam sessions kostar pluringar. Det har han inga.

Ekorrhjulet!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd man måste vara VIP för att avancera på allvar i Popmundo. Jag visste väl att det var nåt knas... :rolleyes: *skeptisk*.

Rätt kul ändå. Nån spelning kan jag inte få, han är så usel att han måste träna för att få nån och det kan han inte för att alla jam sessions kostar pluringar. Det har han inga.

Ekorrhjulet!

🙂

Alltså det tar tid innan det händer något på Popomundo.

Tex när du har en repertoar så måste du repa in låtarna några gånger så dom blir bra och att publiken börjar gilla dom. Och så måste du samla poäng så att du kan öka på ditt utseende, utstrålning, sångrösten m.m.m.m.

...och sedan jobba och spela och samla pengar så att du får råd att köpa böcker och öka på dina färdigheter.

Det finns mycket man kan göra men det tar tid.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Samla poäng vore intressant att veta hur man gjorde...mina är konstant 0.

Låtarna i repertoaren kan jag inte repa in ännu, för de är inte färdigskrivna och det bestämmer Popomundo när det skett. Och träna på en jam session går ju inte för det kostar pengar, som jag får först på fredag.

Man är låst. Och inget kan man köpa eller göra utan pengar.

Ungefär som i verkligheten alltså!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Samla poäng vore intressant att veta hur man gjorde...mina är konstant 0.

Låtarna i repertoaren kan jag inte repa in ännu, för de är inte färdigskrivna och det bestämmer Popomundo när det skett. Och träna på en jam session går ju inte för det kostar pengar, som jag får först på fredag.

Man är låst. Och inget kan man köpa eller göra utan pengar.

Ungefär som i verkligheten alltså!

:rolleyes:

Det finns nån replokal som är gratis. "Staged" är ett ställe. Men som sagt, du måste ha låtar först. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Se mitt förra inlägg...

Vad f*n får man pengarna ifrån då??

:rolleyes:

Lönen betalas ut på fredagar så du lär få vänta ett tag om du inte hittar låtar att köra cover på. Då kan du boka lite konserter och spela in lite pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

M.a.o.....ni andra har varit med där länge, eftersom ni har pengar? Lån gick ju inte att ta.....

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ooooppppssss... vi alla borde väl bara posta Popomundostuff i denna tråden och inte i långa tråden också. Popomundo, har det verkligen funnits i 21 år???????

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ooooppppssss... vi alla borde väl bara posta Popomundostuff i denna tråden och inte i långa tråden också. Popomundo, har det verkligen funnits i 21 år???????

😮

Nejdå! Ett år går fortfare på Popomundo. 😄

Klicka på community och kalendern så ser du där.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...