Jump to content
Annons

Popomundo


Linus

Recommended Posts

Jag reggade mej på Popomundo för 27 dagar sen..

Man måste ju, som sagt, inte ha böcker och sånt för att giga. Men sen ser ju omdömena för konserterna ut så här också:

Latest Shows:

Celebrity

bottom dwelling

Club Daedalus

bottom dwelling

The Rock Shop

horrendous

Och singeln vi släppte har två "usla" låtar på sej, och fick 2/5 av recensenterna.. Men, va fan! Vi tjänar pengar på våra spelningar! 😄 Jag har börjat läsa en bok om sång nu. Har två stjärnor på den! 😎

Tyler is wearing:

Moon Boots

Rastafari Hat

Palestinian scarf

Fuck yeah!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

GRAHN! Du kanske kan sälja boken? Jag hänger i SecondHand-affä'n nästan jämnt.

Sen undrar jag: När Hälsa-stapeln blivit helfylld, så ändrar den färg efter ett tag...Först blå va? Sen grön, sen mörkgul, sen ljusgul, nu går min mot ännu ljusare? Vad händer sen då? Försvinner den o dör som vit??

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

GRAHN! Du kanske kan sälja boken? Jag hänger i SecondHand-affä'n nästan jämnt.

Ja jag har funderat på det men tänkte att det kanske inte är så dumt att behålla boken ändå. Då kan man ju få ännu mer färdigheter. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

När man har spelat in en singel, hur gör man sen? Alltså för att folk ska köpa den, den måste väl ut genom ett bolag?

Bolaget ger ut den efter ett tag om de tycker att den är tillräckligt bra. Sen får man pengar för skivförsäljningen varje onsdag. Vi har sålt 0 exemplar av vår fullängdare, men omkring 100 av singeln 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

När man har spelat in en singel, hur gör man sen? Alltså för att folk ska köpa den, den måste väl ut genom ett bolag?

Bolaget ger ut den efter ett tag om de tycker att den är tillräckligt bra. Sen får man pengar för skivförsäljningen varje onsdag. Vi har sålt 0 exemplar av vår fullängdare, men omkring 100 av singeln 😏

Men får man automatiskt ett bolag?

Link to comment
Dela på andra sajter

När man har spelat in en singel, hur gör man sen? Alltså för att folk ska köpa den, den måste väl ut genom ett bolag?

Bolaget ger ut den efter ett tag om de tycker att den är tillräckligt bra. Sen får man pengar för skivförsäljningen varje onsdag. Vi har sålt 0 exemplar av vår fullängdare, men omkring 100 av singeln 😏

Men får man automatiskt ett bolag?

Nej, man måste ju ha skivkontrakt!

Edit: Kolla i It's Pop > Classifieds > Record Contracts

Där hittar du bolag-

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

På tisdag 28/3 håller jag, Allan Woods, en konsert (min första) på the Rock i Stockholm. Det kostar bara $6 och jag har sålt minst 30 biljetter nu...

nurfen: Hälsastapeln gick i max nästan omgående från det jag började spela spelet och det dröjde inte många ögonblick förrän den blev maxad i färg heller! Dvs gul.

Varför? Tjaa...ingen alkohol, inga direkta utekvällar, en del bra träningspass.

Likadant med den musikaliska utvecklingen. det hänger ju ihop...

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Lee Cumberland är inte så glad längre. Han sover på gatan eftersom han åkte till Amsterdam utan pengar till hotell... 😆

Kan man inte hitta nån att krascha hos? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Krascha?

Allan Woods håller sin premiärkonsert ikväll på The Rock i Stockholm. Endast $6 biljetten!

Välkomna!!

😏

:musik, alias Jonas Orenskär

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hur byter man jobb i Pop & Mundebo?

Hade min konsertpremiär ikväll. 63 betalande, får andelen efter ett tag står det. Det gick ganska hyfsat. Den var dock för kort, hade bara fyra låtar. En talangscout av känt snitt i publiken, till deras förtret tydligen.

Naana

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur byter man jobb i Pop & Mundebo?

Hade min konsertpremiär ikväll. 63 betalande, får andelen efter ett tag står det. Det gick ganska hyfsat. Den var dock för kort, hade bara fyra låtar. En talangscout av känt snitt i publiken, till deras förtret tydligen.

Naana

😄

På din karaktärssida väljer du "Miscellaneous Info" och under rubriken "Employment" kan du klicka "quit this job".

Jag fick sälja min teddybjörn för att ha råd att jamma... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför finns det inga nätbutiker i Popomundo?  🙂

😆

Finns väl inte ens datorer?

Men vaffan! Här sitter jag och försöker tanka Six Shooters skiva på DC++... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Vad är DC++ för nå't?

Jag har slutat leta efter statyn av Ingemar Mundebo.

Jag har slutat jobbet som kontorist på Atomic Fintness och börjat ett nytt jobb som kontorist på Dargon Fitness, till samma lön.

Jag håller just nu på att spela in min första låt "Primary Rock". Jag testade låtrepertoaren först på min debutkonsert och det var den låt som gick bäst.

Jag försöker interagera mer nu, för min humörstapeln är nästan i botten och illröd.

Jag har pengar som artist och som privatperson, men lägger dem på hög.

Jag ska ha en ny konsert på rockklubben Use Your Illusion i Stockholm den 5/4 kl 22. Biljettpris endast $12. Välkomna!

Jag ska efter inspelningen av låten i inspelningsstudion, sticka till replokalen och köra 4-5 helt nypåbörjade låtar.

klockan rör sig internt//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför finns det inga nätbutiker i Popomundo?  😆

😆

Finns väl inte ens datorer?

Men vaffan! Här sitter jag och försöker tanka Six Shooters skiva på DC++... 🙂

Jäkla pirater.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför finns det inga nätbutiker i Popomundo?  😆

😆

Finns väl inte ens datorer?

Men vaffan! Här sitter jag och försöker tanka Six Shooters skiva på DC++... 😆

Jäkla pirater.... 🙂

😆

Bespara mig dina moralkakor... 🙂

Vill du verkligen dra igång DEN debatten i Popomundu? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför finns det inga nätbutiker i Popomundo?  😆

😆

Finns väl inte ens datorer?

Men vaffan! Här sitter jag och försöker tanka Six Shooters skiva på DC++... 😠

Jäkla pirater.... 😆

😆

Bespara mig dina moralkakor... 😏

Vill du verkligen dra igång DEN debatten i Popomundu? 😆

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vad är DC++ för nå't?

Jag har slutat leta efter statyn av Ingemar Mundebo.

Jag har slutat jobbet som kontorist på Atomic Fintness och börjat ett nytt jobb som kontorist på Dargon Fitness, till samma lön.

Jag håller just nu på att spela in min första låt "Primary Rock". Jag testade låtrepertoaren först på min debutkonsert och det var den låt som gick bäst.

Jag försöker interagera mer nu, för min humörstapeln är nästan i botten och illröd.

Jag har pengar som artist och som privatperson, men lägger dem på hög.

Jag ska ha en ny konsert på rockklubben Use Your Illusion i Stockholm den 5/4 kl 22. Biljettpris endast $12. Välkomna!

Jag ska efter inspelningen av låten i inspelningsstudion, sticka till replokalen och köra 4-5 helt nypåbörjade låtar.

klockan rör sig internt//:musik

Om du vill ha upp humöret: stoppa cirka 600 kronor (60 dollar) i fickan, ha resten inne på banken, och välj Go Shopping under prioriteringar och skriv musik eller plocka blommor samtidigt. Håll dig i hemmet. Då kommer humörstapeln att gå upp sakta men säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Konstigt. Det är just hållit mig i hemmet jag gjort på senare tid, istället för att tillbringa 20 timmar på gymmet och resten i replokalen. Det är när jag är hemma som humöret går i botten. Tror han tar livet av sig snart. Inte mycket kvar nu.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt. Det är just hållit mig i hemmet jag gjort på senare tid, istället för att tillbringa 20 timmar på gymmet och resten i replokalen. Det är när jag är hemma som humöret går i botten. Tror han tar livet av sig snart. Inte mycket kvar nu.

🙂

:musik

Gymma tär på humöret. Vila istället om hälsan är god. Att jamma och ha spelningar tär också på humöret.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

På uppmaning av Mozzan så stack jag nu till Berlin!! Det kanske ger erfarenhetspoäng, som jag inte fått några på hur lång tid som helst. I början fick jag alltid såna.

En grej som jag tyckte var konstig det var att spelet är inkonsekvent. Första gången jag skulle repa, då hade jag inte placerat honom där så då fick jag minus för det. Idag så spelade jag in en låt och därefter repade jag på ett annat ställe. Jag glömde att placera figuren rätt vid denna repetition efter inspelningen, men nu fick jag ingen minus.

Ingen vill interagera eller vad det heter, så därför blir humöret kass och inga poäng...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu buggar mitt popumondu. Jag har vart i Nashville ett tag, och sitter nu på flyget hem til LA. Då kommer det upp det där orangea så står det "Your mum wants to speak to you", då trycker jag på den så kommer jag bara till sidan med "Mammas önskemål". När jag har tryckt där kommer det upp ett meddelande om att jag har fått ett meddelande istället, trots att jag inte har fått något. När jag har tryckt där istället så kommer det upp att mamma vill prata med mig, osv.

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...