Wistrand Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 LÅTNAMN: Wait For Me ARTIST/GRUPP: Depressed Freedom GENRE: Rock/Garage LÅTLÄNGD: 5,44m KOMPOSITÖR: Erik Wistrand PRODUCENT: Erik Wistrand EV. MEDVERKANDE: Hanna, Henke Och Fidde INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: lite mer än 4mb STATUS: Skiss/Färdig demo LÄNK: www.depressedfreedom.com Inte världens bästa kvalitet (160kbps) men jag ska lägga up en länk till en bättre kvalite. DepressedFreedom___Wait_For_Me.mp3
Baktakt Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 (redigerat) Här vill man mycket. 2 låtar i en ungefär. Svårt panorerade guror i början tyckte många. Gillade bäst temat fram till 2 min samt temat efter 4 min. Göra 2st separata kanon låtar av detta kanske? No doubt -about it 😆 Redigerat 22 februari 2006 av Baktakt
Wistrand Postat 23 februari 2006 Trådstartare Postat 23 februari 2006 Här vill man mycket. 2 låtar i en ungefär.Svårt panorerade guror i början tyckte många. Gillade bäst temat fram till 2 min samt temat efter 4 min. Göra 2st separata kanon låtar av detta kanske? No doubt -about it 😲 Ha, varför tycker alla detta. Det är ju det som är så härligt. just det där som bryter där. Visst man skulle säkert kunna göra två härliga låtar av detta. dock så vill jag påstå att temat skulle vara för likt varandra om. Min personliga åsikt. (jag vill inte göra en låt lik den andra) men visst det är två låtar i en. Har du några fina inlägg i ljud produktionen? MVH/ERIK
Grannen Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Snygg början. Lite distanserad ljudbild. Gillar det trevande. Snygg röst på tjejen. Go feeling. Sjunger bra. Sedan kommer öset.....Som Baktakt sa: Två låtar i en. Styr upp. Här finns potential. 😉
Jarnis Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 Gitarrerna i början, särskilt den första när den är ensam, är lite väl panorerade. Den vänstra är lite för svag också. Schysst sång. Jobbig crash och hihat när trummorna kommer igång. Låter för mycket i mina lurar. Trummorna låter rätt skumt mixade överhuvudtaget. Distgitarren vid 2:50 låter inte något vidare ljudmässigt tycker jag. Lite plastig. Jag gillar det det lite slarviga svänget, Peter Hook-flirtarna, ackorden och melodin, och den allmänt stökiga känslan. Med lite vettigare mixning och bättre distljud på gitarrerna kan det bli något. Saknar ett ylande J Mascis-solo. Det är ju, som påpekats, lite av två låtar i en. Jag tycker att del ett är rätt smörig och intetsägande, gillar helt klart andra halvan mer.
Light Head Postat 24 februari 2006 Postat 24 februari 2006 jag gillar låten, även om det är "två" låtar i en, om ni jobbar på att få ihop dem så att de känns som en fin övergång, och inte två olika låtar som sitter ihop,, flum flum,, älskar gammal collagerock från 60-70talet (det heter väl så?)
Wistrand Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 jag gillar låten, även om det är "två" låtar i en, om ni jobbar på att få ihop dem så att de känns som en fin övergång, och inte två olika låtar som sitter ihop,, flum flum,, älskar gammal collagerock från 60-70talet (det heter väl så?) Menar du att tempot ska ändras eller? för det är helt olika tempo.. 60bpm till 100bpm.. fast så ska det vara.. få känslan av ett nytt men ändå lika låt. liksom byter isen.
Wistrand Postat 25 februari 2006 Trådstartare Postat 25 februari 2006 Gitarrerna i början, särskilt den första när den är ensam, är lite väl panorerade. Den vänstra är lite för svag också. Schysst sång. Jobbig crash och hihat när trummorna kommer igång. Låter för mycket i mina lurar. Trummorna låter rätt skumt mixade överhuvudtaget. Distgitarren vid 2:50 låter inte något vidare ljudmässigt tycker jag. Lite plastig. Jag gillar det det lite slarviga svänget, Peter Hook-flirtarna, ackorden och melodin, och den allmänt stökiga känslan. Med lite vettigare mixning och bättre distljud på gitarrerna kan det bli något. Saknar ett ylande J Mascis-solo. Det är ju, som påpekats, lite av två låtar i en. Jag tycker att del ett är rätt smörig och intetsägande, gillar helt klart andra halvan mer. Tack för kritiken..
Andrew (oregistrerad) Postat 26 februari 2006 Postat 26 februari 2006 Riktigt skön sång. Gitarrerna i börja låter rätt dova i mina öron men sånt är ju alltid en smaksak. Ball start på det hela. Tycker absolut att ni ska behålla den här strukturen. Blir ju garanterat skitcoolt live. Lite för ruffig mix och kanske blir nästan lite metalchunk på gitarrerna. Men det är ju bara i mina öron. Eller så ska det vara så. 🥰 Coolt oavsett...
Wistrand Postat 26 februari 2006 Trådstartare Postat 26 februari 2006 Riktigt skön sång. Gitarrerna i börja låter rätt dova i mina öron men sånt är ju alltid en smaksak. Ball start på det hela. Tycker absolut att ni ska behålla den här strukturen. Blir ju garanterat skitcoolt live. Lite för ruffig mix och kanske blir nästan lite metalchunk på gitarrerna. Men det är ju bara i mina öron. Eller så ska det vara så. Coolt oavsett... Tack, äntligen en som förstår det fina med det konstiga. 😮 Jobbar med gitarrerna ibörjan de är lite för dova det hålle rjag med om. Men jag och kompressorn har inte riktigt kommit överrens ännu så jag avvaktar tills jag löst mitt problem. De distade gitarrerna är också som du säger ett problem, skulle behålla den där härliga ljudbilden man får från innan, men jag vet inte rikigt hur jag ska gå till väga för att ända få ett distat ljud som är tungt. NÅgot förslag? PS: Den är väldig rolig att köra live! Ds
Herr Q Postat 26 februari 2006 Postat 26 februari 2006 Jag tycker sången är lite lågt mixad... men jag lyssnar på rättså låg volym... Angående gitarrljudet... speal om det... miska på disten rätt mycket.... annars sitter det som en smäck...
Wistrand Postat 26 februari 2006 Trådstartare Postat 26 februari 2006 Jag tycker sången är lite lågt mixad... men jag lyssnar på rättså låg volym... Angående gitarrljudet... speal om det... miska på disten rätt mycket.... annars sitter det som en smäck... Tack... ska ändra lite där också.. sammanställning.. 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.