Jump to content
Annons

Versus Me - Everybody Dies Alone


headdown

Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      1


Recommended Posts

Annons
LÅTNAMN:Everybody Dies Alone

ARTIST/GRUPP:Versus Me

GENRE:Grunge/Rock

LÅTLÄNGD:7:38

KOMPOSITÖR:Versus Me

PRODUCENT:Versus Me

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.7Mb

STATUS: Testmix

LÅTLÄNK: http://dc.mine.nu:88/ljud/Versus%20Me-Everybody_alt3.mp3

Kommentera gärna mixning vad som kan göras bättre osv.

Lite mysko låt men bra faktiskt 😄 Är inget bra på mixning och sånt, tyvärr... 😳

Dock så kan jag ju säga det att ni kan ju inte vara inom Grunge genren efetrsom ni inte är från Seattle i början på 90-talate (eller det kanske ni är)? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN:Everybody Dies Alone

ARTIST/GRUPP:Versus Me

GENRE:Grunge/Rock

LÅTLÄNGD:7:38

KOMPOSITÖR:Versus Me

PRODUCENT:Versus Me

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.7Mb

STATUS: Testmix

LÅTLÄNK: http://dc.mine.nu:88/ljud/Versus%20Me-Everybody_alt3.mp3

Kommentera gärna mixning vad som kan göras bättre osv.

Lite mysko låt men bra faktiskt 😄 Är inget bra på mixning och sånt, tyvärr... 😳

Dock så kan jag ju säga det att ni kan ju inte vara inom Grunge genren efetrsom ni inte är från Seattle i början på 90-talate (eller det kanske ni är)? 😳

öh ok? så om man ska kvalificeras in i ett genre så måste man alltså vara bosatt på den plats den uppstod?

Skumt att det finns massa band som påstår sej spela ex reggae OCH är bosatta i sverige..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska juste låt men ljudbilden... låter som gitarrerna ligger långt utpannade till vänster/höger och trummor långt ned/bak. Sången lite för låg, den är tillräckligt bra för att ligger mer framträdande i ljudbilden.

Jag är ingen mixningsexpert men det är mina spontana tankar efter att ha lyssnat en runda på den. Tror den kan lyfta ordentligt om ljudbilden blir lite mindre extrem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt riktigt kanonfräck mixning! Inte kommersiellt gångbar kanske (mixen alltså) men låter kanonfräckt i mina öron. Jag gillar när sängen ligger indränkt i gitarrslamret!!!!

Ljudet på kaggen är ju hur rätt som helst!

Men som sagt, om syftet är att promota, kanske sången ska lyftas fram lite 😱

Redigerat av Baktakt
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Detta 'r ju en mycket bra låt, för att vara i genren grunge alltså (inte min favorit). Bra sound, trummorna sku jag komprimera (överraskande nog) och lägga lite mera in-your-face.

Sången är ju just så Cobain som man kan komma till utan blyförgiftning. Kunde höjas lite, och så är den ganska kapad i bottnet. Skulle personligen föredra lite mera botten i den, men er synvinkel på saken är ju int helt fel heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

shysst tack för alla kommentarer.

Kan berätta lite om inspelningen.

Trummor är inspelad med 4 kanaler varav 2 går via ett behringerbord och 2 kanaler via inbyggda preamps i delta 1010lt. 2st cm3 överhäng, 1 shure beta52 på kaggen, 1 shure sm57 på virveln.

Gitarr är mickad med sm57.

Bas sm57 och beta52.

Sång ska läggas om med en studio project b1, nuvarande mix är sång inspelad med en cm3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar detta. Tycker dock partiet med telefonpratet(?) är för långt, kan lätt halveras. Dessutom skulle jag vilja ha sången på den första versen en oktav lägre, men då kanske det blir FÖR mycket grunge 😉

Mixningsdetaljer är jag inget bra på, men det får du bra kommentarer på från andra. Tycker det låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN:Everybody Dies Alone

ARTIST/GRUPP:Versus Me

GENRE:Grunge/Rock

LÅTLÄNGD:7:38

KOMPOSITÖR:Versus Me

PRODUCENT:Versus Me

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.7Mb

STATUS: Testmix

LÅTLÄNK: http://dc.mine.nu:88/ljud/Versus%20Me-Everybody_alt3.mp3

Kommentera gärna mixning vad som kan göras bättre osv.

Lite mysko låt men bra faktiskt 🙂 Är inget bra på mixning och sånt, tyvärr... 😄

Dock så kan jag ju säga det att ni kan ju inte vara inom Grunge genren efetrsom ni inte är från Seattle i början på 90-talate (eller det kanske ni är)? :rolleyes:

öh ok? så om man ska kvalificeras in i ett genre så måste man alltså vara bosatt på den plats den uppstod?

Skumt att det finns massa band som påstår sej spela ex reggae OCH är bosatta i sverige..

Ja, i alla fall inom grunge. Jag har kanske helt fel men i så fall är jag inte ensam! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Citerar wikipedia:

"Fast grungen är dock en musikstil som är förknippad med norvästra USA. De flesta grupper utanför denna region med ett liknande sound brukar kallas för post-grunge. Stone Temple Pilots är ett exempel av "post-grunge". Många grunge-fans avskyr post-grunge-grupperna och disskutionen kan bli djup om vad som borde och inte borde få kallas grunge."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Grunge

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Ja fan. Skön låt. Får mig att tänka på ett hårdare Dexter Jones Circus eller vad de heter.

Bra jobbat...

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...