MusicGene Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Jag läste i GP att Gessle har lagt ut demoversioner av låtarna från hans album Mazarin. Jäkla bra initiativ och riktigt intressant att lyssna på hur låtarna lät innan de var färdiga! Lyssna på www.gessle.com
hegobald Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Bra initiativ av Gessle.. Nu kan man ju lyssna på demon och sedan slutresultatet och fundera lite vad som gjorts. Nu är jag ingen Gesslefan men visst är det oförskämt bra kvalité på demolåtarn va? 🙂
Linus Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Åh, jag väntade mig wma-streaming men möttes av nedladdningsbara mp3:or. Då så! Trevligt 🙂
Pluffo Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Jaäätbra! Skitbra verkligen! Allt är helt perfekt! Förutom att det är Gessle 😳
sixties Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 det finns omslag att ladda hem oxå. han har tänkt på allt. det skulle varit kul med lite demos från hans tidigare produktion.
lavrell Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 vafan nu står det ju "offline" på samtliga låtar 😆
ViktorDenStore Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Jaäätbra! Skitbra verkligen! Allt är helt perfekt! Förutom att det är Gessle 😆 WORD!
MusicGene Postat 22 februari 2006 Trådstartare Postat 22 februari 2006 vafan nu står det ju "offline" på samtliga låtar 😱 ja, det var ju inte bra! Jag borde laddat hem alla låtarna innan jag rekommenderade sidan på forumet...
lavrell Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Någon som hann ladda ner dom och har dom sparade? (linuuuuuuus?! 😱)
Majken Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 (redigerat) Huj! Håll er i skinnet pojkar, inga påhopp i nyhetstrådarna. Gör något konstruktivt istället, skriv en låt om hur bedrövligt förfärade ni blev när Gessle's demolåtar inte gick ladda hem. 😉 /Majken EDIT: Inläggen flyttade /admin Redigerat 22 februari 2006 av Olsberg
equality Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Gessles låtar puttrar på rätt hemtrevligt men är det något originellt, spännande och nyskapande över hans musik? Tycker inte jag iaf. Klart exempel på att kommersialism och kvalitet saknar koppling. Han lät roligare under Gyllene Tider-epoken.
MusicGene Postat 22 februari 2006 Trådstartare Postat 22 februari 2006 Jag tycker Mazarin är ett riktigt bra album. Sköna låtar och bra texter.
Björn Olsberg Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 (redigerat) EDIT: Delade tråden och flyttade några inlägg till egen tråd. Redigerat 22 februari 2006 av Olsberg
Linus Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Någon som hann ladda ner dom och har dom sparade? (linuuuuuuus?! 😄) Tyvärr...
sundpa Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 (redigerat) EDIT: Delade tråden och flyttade några inlägg till egen tråd. Bra initiativ! Det behövs ordningsvakter även här... ;-) Även jag skulle vara intresserad av att höra dessa "offline" MP3:or!! Vad är det frågan om Gessle?? Redigerat 23 februari 2006 av sundpa
Linus Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 ...och nu dök det upp några bonuslåtar, samt ännu ett skivfodral för de som vill bränna en skiva inkl. bonuslåtarna och skriva ut ett skivfodral 😳
Gote Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 ja, nu fungerar länkarna. Inte nu längre! ;-( Jag ser dem (och har dem på hårddisken)... 😏
sundpa Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Jamen nu gick det ju för mig också! ;-) Jag menar inte sååå alltså! Jag tycker inte att det var så stor skillnad på demo och färdig produkt egentligen! Det är väl bara mastringen som gör att det blir ett snyggare komprimerat ljud! Löjligt att kalla det för DEMO!
djonas Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 (redigerat) Någon som hann ladda ner dom och har dom sparade? (linuuuuuuus?! 🙂) Yepp har dem 🙁...inte för att jag kommer lyssna på skiten men ändå... 😏 Redigerat 23 februari 2006 av djonas
ViktorDenStore Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Någon som hann ladda ner dom och har dom sparade? (linuuuuuuus?! 😳) Yepp har dem 😱...inte för att jag kommer lyssna på skiten men ändå... Zippa ihop o lägg ut på YouSendit 😆
Linus Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 🤪 Men de officiella länkarna fungerar fortfarande... Omslag: Mazarindemos [PDF] Mazarindemos med bonusspår [PDF] Mazarindemos: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Bonusspår: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag
Micke H Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 Tack båda två 😕 😆 Vad tackar du för? 😳 Nä, skämta bara. 😕
starboy (oregistrerad) Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 men visst är det oförskämt bra kvalité på demolåtarn va? 😏 Ja, det är det.
Itzhak Postat 23 februari 2006 Postat 23 februari 2006 men visst är det oförskämt bra kvalité på demolåtarn va? 😲 Ja, det är det. jag vet inte hur orginalen låter, förutom "här kommer alla känslorna", men den var rätt kul att höra i en annan tappning. trevligt att lägga ut sina demos iallafall, precis som vilken forumdeltagare som helst.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.