Jump to content
Annons

Chip-låt


peber

Recommended Posts

LÅTNAMN: inget än så länge

ARTIST/GRUPP: namnlöst

GENRE: chip-musik

LÅTLÄNGD: 5.10

KOMPOSITÖR: Peter Bergström

INSPELNINGSÅR: 2005-2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 4.7mb

STATUS: Skiss

Hejsan!

Har hängt här ett tag men det här är första gången jag törs posta en låt (jag får ta och göra en riktig presentation sen).

Är ett projekt jag hållit på med i nästan ett år och jag är hyffsat nöjd.

Lite saker jag funderar på är,

Hur är basnivån i hos er? för lite? för mycket?

Låtstrukuren, några fula övergångar eller liknande? För repetiv?

Och framför allt, bra, dålig?

Är inte helt färdig med alla pålägg, tycker att kören och stråkarna ligger lite otajt.

l_t3.mp3

Redigerat av peber
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bitvis mycket fin låt med alldeles för mycket dubbla bastrumslag. Väldigt trevliga melodier, exempelvis mellan 2.30 - 2.50. Låtens hook. Sen ballar det ut totalt i slutet och man vet ingenting längre. 😆

Ofokuserat men med potential skulle jag vilja säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

ååå mitt gamla c64 med giana sisters måste grävas fram 😆

Halvexperimentell nintendo(c64)- pop skulle jag kalla det! Det svänger bra på sina ställen och det känns som en bra produktion.

Intressant med metalinfluenserna mot slutet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag kan verkligen hålla med om "dubbelkaggarna" 😉 . beror främst på att jag inte egentligen har en aning om hur man programmerar trummor förutom döds/black-trummor. Och angående slutet så är jag lite smått osäker om det passar in i helheten, kanske ska prova med nått i samma tempo som resten av låten..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta var ok, dock hänger även jag upp mig på trummorna....

Som en salig röra av syntar och tv-spel,,,

inget fel i det, men ljuden är skönast när de låter "tv-spel" i din låt, när det blir för mycket synt så drar det ner lite.. å för tusan,, programmera om trummorna!!! Klart, dösmetalltrummorna kommer säkert att ha ihjäl någon...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag avgudar i stort sett dom flesta chipparna som görs i dagsläget...

helt underbart att folk fortfarande håller å .

Antar att detta är en *.xm fil ? för det låter mono om det så det borde va trackat i fasstracker eller så ?

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, nu blir jag lite fundersam.. kan du specifiera lite grann var det låter för mycket synt så vore jag tacksam. Det är ju givetvis tv-spelskänslan jag vill förmedla.

har inte låten framför mig just nu, men det ligger ljud som låter som "synt med hög ljudkvalitet" lite här och där

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag avgudar i stort sett dom flesta chipparna som görs i dagsläget...

helt underbart att folk fortfarande håller å .

Antar att detta är en *.xm fil ? för det låter mono om det så det borde va trackat i fasstracker eller så ?

/Perrra

Jepp den är gjord i fasttracker. Det är nog möjligt att få till panoreringar men jag har inte utforskat det ännu, den här låten är den första jag gjort med programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...