Twilight_Zound Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 LÅTNAMN: First Time Metall ARTIST/GRUPP: Twilight Zound GENRE: Metall LÅTLÄNGD: 1.17 Ca KOMPOSITÖR: M.Andersson / Twilight Zound PRODUCENT: M.Andersson / Twilight Zound EV. MEDVERKANDE: None INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 192/44 STORLEK: 1891 Kb STATUS: Skiss OBS: Jag är ingen gittarist, metallsnubbe eller så. Detta är första gången för mig. Så please pleas, såga mig inte vid halsknotorna 😏 First_Time_Metall.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ztevie Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Jag tyckte det lät jävligt bra! Perfekt med lite sång på det där? Kan bli nåt riktigt bra... Ingen gitarrist/metallsnubbe? Jo, nu är du det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 21 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 21 februari 2006 Jisses. det enda jag kan på gura är pekfinger och lillfinger barré.. Thats it...Men det är kul...Som denna var, mest på kul... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nikolaus Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Yeah! Lite agentfilms stuk på det här. Fortsätter du med gitarren kan du bli en riktig riffmaster. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Concubine Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Nice producerat....som vanligt.. gillade skärpt första biten, härligt med hårda trummor och dubbel kage slag (eller vad det nu heter på teknisk trumslagarefolkets språk)...andra biten va skön med men tyvärr så gick inte den skrikiga ljudet så väl överens med mina öron i tredje partiet. ..känns som du inte behöver knacka ner på dina gitarr-skickligheter för du använder de kunskaperna du besitter riktigt proffsigt och riktigt "tight" ..M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roger Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Ganska coolt faktiskt, men har lite svårt för synth slingan på slutet men annars tycker jag det lät coolt, lite tjatigt och gitarr ljudet kunde varit mindre "grötigt". Men för att vara "first time metall" funkar det, iaf i mina öron. 😉 // Roger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 21 februari 2006 Dela Postat 21 februari 2006 Hurra! ... Men var är sången, he, he. 😉 Sång på det här så... Ja, djävlar.. Den där skulle kunna fungera som ett ledmotiv till någon norsk kriminalserie på tv också. 😆 Allvarligt skämtat, väldigt bra jobbat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 februari 2006 Gitarrljudet kommer från en chester(budgetgura) och en zoom 505II. Ska testa skruva om det lite...Håller på med ett andra arr med mindre synthslingor och mer pads/stråkar istället...Även lite mer variation i tonart... Hehehe possitive feedback. Känns gött för att vara första gången. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 februari 2006 Nice producerat....som vanligt.. gillade skärpt första biten, härligt med hårda trummor och dubbel kage slag (eller vad det nu heter på teknisk trumslagarefolkets språk)...andra biten va skön med men tyvärr så gick inte den skrikiga ljudet så väl överens med mina öron i tredje partiet. ..känns som du inte behöver knacka ner på dina gitarr-skickligheter för du använder de kunskaperna du besitter riktigt proffsigt och riktigt "tight" ..M Rock on.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 februari 2006 Har testat lite olika möjligheter och fastnade för ett breakliknande stick... Ska försöka trycka in det någonstans.... Again.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Concubine Postat 22 februari 2006 Dela Postat 22 februari 2006 Har testat lite olika möjligheter och fastnade för ett breakliknande stick...Ska försöka trycka in det någonstans.... ah...a la- "maiden" style....kan du inte plock bort tredje partiet och kör in den här...kan man head-banga hela vägen igenom!!. Den "grötttiga gitarr ljudet har diskuterats förut och tror det kom fram till man har inget val med en sån gammal ZOOM... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 22 februari 2006 Dela Postat 22 februari 2006 Låter nice. Cool blandning av metal och synt. Vill höra mer metal från dig TZ. 😄 Mvh / djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 februari 2006 Låter nice. Cool blandning av metal och synt. Vill höra mer metal från dig TZ. 😮 Mvh / djonas Da kååmer dJonas...Ba Lugn..o fin... 😮 Tränar så fingertopparna blöder 😮 Men det kommer bli som du säger en blandning av Tunga distguror, sköna pads, och grymma synthslingor...Kanske en och annan vocalbit mä... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 22 februari 2006 Dela Postat 22 februari 2006 Nyskapande sound. Det syntljudet/arret hade man ju inte direkt räknat med... Nu efter ett par lyssningar tycker jag att det är klockrent! Fränt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 Så här positiv reaktion hade jag definitivt inte räknat med... 🙂 Får nog ta och revidera mina tankar lite...Ska sitta en del idag och köra lite fram och tillbaks, (Gräsänkling till i morgon kväll 😉 ) Gött mos... Och tack för kritiken 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 Lite omstrukturerad...Känn lite på mixen med... 😳 First_Time_Metall_Beta2.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roger Postat 23 februari 2006 Dela Postat 23 februari 2006 Nu så...fattas bara lite sång Bra blandning av synth och metal...sånt gillar jag. Mer sånt 😳 // Roger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 Ok. Så sitter man här med en vad man själv tycker är en färdig demo... Skulle va gött och få lite omdöme på allt från arr till intrumentering och mix.... Vet med mig att i ett soloparti blir det strul med compressorn på nån vänster First_Time_Metall_Beta_3.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sundpa Postat 23 februari 2006 Dela Postat 23 februari 2006 Yeah!Lite agentfilms stuk på det här. Fortsätter du med gitarren kan du bli en riktig riffmaster. Hahaha, Huvudet på spiken! Agent-Metal in the night. 😆 Coolt, ett nytt koncept. Fortsätt i samma stil så kan du bli berömd ;-) //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 Hehe. Mmm kanske det... Inget annat, nån coment på låten i sig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 23 februari 2006 Dela Postat 23 februari 2006 (redigerat) OBS: Jag är ingen gittarist, metallsnubbe eller så. Detta är första gången för mig.Så please pleas, såga mig inte vid halsknotorna 😳 Men det är jag. Och trots att du ber om att inte bli sågad så måste den stora fogsvansen fram. Det här var riktigt uselt och alla som säger något annat måste skoja. Men fortsätt att lira gitarr så blir det nog bra i framtiden. Du får gärna såga mina synth låtar om du vill. 😆 Redigerat 23 februari 2006 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 23 februari 2006 Dela Postat 23 februari 2006 (redigerat) Coolt, ett nytt koncept.Fortsätt i samma stil så kan du bli berömd ;-) //P Vadå nytt koncept hela låten bygger ju på ett klassiskt "första gången i replokalen riff" och hur många band finns det inte som blandar elektronisk musik och metal Redigerat 23 februari 2006 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 OBS: Jag är ingen gittarist, metallsnubbe eller så. Detta är första gången för mig.Så please pleas, såga mig inte vid halsknotorna 😕 Men det är jag. Och trots att du ber om att inte bli sågad så måste den stora fogsvansen fram. Det här var riktigt uselt och alla som säger något annat måste skoja. Men fortsätt att lira gitarr så blir det nog bra i framtiden. Du får gärna såga mina synth låtar om du vill. 😆 Ok, en som är av annan åsikt än de andra... Jag tränar och tränar, men som jag sagt innan, Metall och Hårdrock i stort är inte min stil egentligen... Detta var mest ett espärimänt 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 23 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 februari 2006 Coolt, ett nytt koncept. Fortsätt i samma stil så kan du bli berömd ;-) //P Vadå nytt koncept hela låten bygger ju på ett klassiskt "första gången i replokalen riff" och hur många band finns det inte som blandar elektronisk musik och metal Finns säkert massor. De jag känner till mest är väl PAIN. Som förövrigt är helt ok för att vara Metall/Hårdrock.... Konceptet Agent-Metall var det väl egentligen vi pratade om 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Concubine Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 OBS: Jag är ingen gittarist, metallsnubbe eller så. Detta är första gången för mig.Så please pleas, såga mig inte vid halsknotorna 😱 Men det är jag. Och trots att du ber om att inte bli sågad så måste den stora fogsvansen fram. Det här var riktigt uselt och alla som säger något annat måste skoja. Men fortsätt att lira gitarr så blir det nog bra i framtiden. Du får gärna såga mina synth låtar om du vill. 😎 Uruselt tycker jag är hårt....visst hade det varit en metal låt hade det varit lite lam men det är en skön blandning och vi som har lyssnat igenom det mesta twilight har gjort vet vilken riktning hans musik brukar vara i...låter som bakgrunds musik till nån scene i ett tv-program.... Jag tycker däremot att det är lite tjatigt med att använda samma partier som upprepning...som den "solo" delen... låter som man lyssnar bara på låten två gånger, kanske du skulle dra ner tempot och köra nåt lugnare med lite "chord-plockande" och tunga trummor i i halv-tempo sen man ändå är in i "extreme blandningars-värld"... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 (redigerat) Jag var tvungen att vara hård för att balansera upp all överdrivet bra kritik. För så bra var den inte. Och riffet var uselt Redigerat 24 februari 2006 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.