Jump to content
Annons

Hifi högtalare vs. monitorer...

Magnetic

Recommended Posts

Tjena

Är det någon som jag som gärna använder ett par hifi högtalare i stället för monitorer? Har jobbat en del med monitorer men tycker jag får lika bra mixningsresultat med de hifihögtalare (Mission m71i) som jag har hemma för mixning. Kan man en högtalare utan och innan så ... 😆

Skulle va kul att höra vad ni tycker. 🙂

Ha de!

// Klas

Dela på andra sajter

Annons
MrPhil (oregistrerad)
Tjena

Är det någon som jag som gärna använder ett par hifi högtalare i stället för monitorer? Har jobbat en del med monitorer men tycker jag får lika bra mixningsresultat med de hifihögtalare (Mission m71i) som jag har hemma för mixning. Kan man en högtalare utan och innan så ... 😳

Skulle va kul att höra vad ni tycker. 😆

Ha de!

// Klas

En monitor är en högtalare, fast oftast gjord med så rak frekvensgång som möjligt. Men det finns vissa hifi-högtalare som har bättre värden än vissa monitorer. Så en bra högtalare med bra värden går givetvis att använda - oavsett om den vart avsedd för hifi eller monitor från början.

Funkar dina mixar, så funkar de.

Dela på andra sajter

Jag är helt urusel på att mixa i för sig, men får känslan av att det som låter bra i mina fina studio-monitorer låter helt uselt i hemma-stereon, men ännu bättre i min bil !!!?!

Ibland känns det som att jag mixar V70 optimalt! Kanske ska fixa pröjs ifrån Volvo!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.