Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tänkte köpa mig en billig trummaskin (begangnad) och undrar lite vad man ska tänka på och om ni har några tips.

gärna någonting med lite charmiga ljud eller någonting som man kan förvränga ljuden med ganska rejält...

Och den ska ligga runt tusenlappen men tips på lite dyrare är också välkommna 😳

tack på förhand /Martin

Redigerat av Martine
Annons
Katla (oregistrerad)
Postat

Korg ER-1 är riktigt kul. Men det beror vad du ska göra för musik. 😳

Postat

tja jag vet inte riktigt vilken genger jag skulle tillhöra men nåt electronica..

Har lyssnat lite på yamaha MR10 samples och Alesis SR16. jag tycker båda verkar roliga men väldigt olika...

jag är itne så jättekräsen... vill mest ha nåt billigt men ändå nånting bra.

Vad är ER-1:an bra till för musik då? har tittat lite på den har jag för mig... demo mp3an på korgs hemsida lär rätt bra men det gör det väl alltid? =)

Postat
Tänkte köpa mig en billig trummaskin (begangnad) och undrar lite vad man ska tänka på och om ni har några tips.

gärna någonting med lite charmiga ljud eller någonting som man kan förvränga ljuden med ganska rejält...

Och den ska ligga runt tusenlappen men tips på dyrare lite dyrare är också välkommna 😳

tack på förhand /Martin

varför inte en sampler istället 😆

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=27&t=22169&s=

Katla (oregistrerad)
Postat
tja jag vet inte riktigt vilken genger jag skulle tillhöra men nåt electronica..

Har lyssnat lite på yamaha MR10 samples och Alesis SR16. jag tycker båda verkar roliga men väldigt olika...

jag är itne så jättekräsen... vill mest ha nåt billigt men ändå nånting bra.

Vad är ER-1:an bra till för musik då? har tittat lite på den har jag för mig... demo mp3an på korgs hemsida lär rätt bra men det gör det väl alltid? =)

ER-1:an är en digital VA-trummis som låter dig ratta in ljud själv. Den fixar det mesta från möbelorgeltrummor till techno. Dessutom har den ett lite mer eget ljud och låter inte TR-X0X eller något annat överanvänt. 😆 Den är lätt att göra saker snabbt med och den inbyggda sequencern är helt ok. Dessutom har den inbyggda effekter (sådär men ok) att leka ytterligare med.

Den går på runt 1000-lappen begagnad. Nu var det iof sig ett tag sedan jag såg en ute...

Postat

Jo jag såg en begangnad igår för 1000 kr på blocket eller nåt sånt...

Men jag hittade en Alesis HR 16B för 500:- Är det nåt att hänga i granen? det är ju verkligen billigt och jag har ltie samblingar från HR 16 som jag tycker låter ok och 16B ska vara mer lämpad för elektronisk musik...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.