Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har någon här erfarenhet hur man triggar MIDI-signaler baserat på akustiska ljud i Logic Express?

T ex om jag skulle vilja dubbla en baskagge eller bara byta ut den?

Tips och Tricks?

Annons
Postat (redigerat)

I logic har du en funktion som heter audio to score.

Om du dubbeklickar på en part så du får upp ljudfilen, så ligger funktionen under factory.

Du får testa med lite olika värden, men det funkar bra överlag.

Dock funkar det här i Logic Pro, jag har inte hundra koll på Express...

Redigerat av hefu
Postat
I logic har du en funktion som heter audio to score.

Om du dubbeklickar på en part så du får upp ljudfilen, så ligger funktionen under factory.

Dock funkar det här i Logic Pro, jag har inte hundra koll på Express...

Finns inte där i Logic Express ialla fall.

Kan ju vara så att funktionen inte finns i Express.

I menyn du nämner har jag bara: Time & Pitch Machine, Audio Energizer och Sample Rate Convert.

Kollade lite i de andra menyerna i samma fönster men hittade inget som verkade motsvara.

Känner någon till andra trick eller andra (billiga) program som klarar detta? Så man kan exportera bara det ljud man vill MIDIfiera för att sedan importera tillbaka filen.....

Postat

Har pillat ihop ett litet program i Max/msp som gör om mina vackra beatboxrytmer till midi... men tror inte det skulle funka i ditt fall. Som sagt, testa ApTrigger.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.