Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Inget än

ARTIST/GRUPP: TvorvvvBvruce

GENRE: Skum pop typ

LÅTLÄNGD: 3.57

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Nix

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.7 mb

STATUS: Sång ska på

Detta var en grej som jag började med för ett tag sen, som nu faktiskt blev en låt. Finns melodi + text också men har inte hunnit spela in den än. Tar därför tacksamt emot kritik på det som finns hittills. Bitvis låter det rätt enformigt och tomt nu men det är där som det ska på sång sen. 😄

Från början var detta faktiskt två olika låtar, det skumma otajta distade i början var en separat grej som jag gillade starkt men inte visste vad jag skulle göra med, men så kom jag på att man kunde klämma ihop den med den här basgången med lite pulande.

EDIT: Borttaget (06/04/04)

Redigerat av tbruce
Annons
starboy (oregistrerad)
Postat

Tycker du har fått till en väldigt bra ljudbild.

Ser fram emot att höra en version med sång också, men den här klarar sig väldigt bra på egna ben.

Snyggt proddat!

Postat

Tackelitackar staris!

Kan påpeka det också att nu slängde jag på massa kompression på mastern i form av pluggar som inte alls är tänkta för det, därför det är lite kompressorkrig här och där. Bara tillfällig lösning.

Postat

Mins första tanke blev,, en demo på en Casio synt, skall nog låta som en Michael Jackson-låt....

Eller är det en "general midi" på någon låt till snuten i hollywood?

Blev dock rätt glad av den! Vill höra med sång!!!

Postat

Det här kan bli najs med bättre mix.. och kanske lite renodling ( inte sånt som samerna sysslar med.) du har lite för överrepresenterad diskant gentemot resten av instrumenteringen.. sänk den en aning + kapa lite av toppen på basen + allt annat som följer med om du nu ändrar lite i ena hörnet 😄

Gillar bygg'et som kommer efter 02:23, speciellt filtreringen på basen.. dock bara fram till 02:50... sen brakar helvetet löst med brötdistad gitarr som tagen ur någon cheezy, fransk kortfilm 🙂

.. det låter lite italodisco om det här.

Postat

Light Head: Haha, Casio och GM tar jag som en komplimang. 😄 Inte Jackson dock. 😉

Lundin: Jupp jag kan inte mixa serru. Vad menar du med "du har lite för överrepresenterad diskant gentemot resten av instrumenteringen..", överrepresenterad på vad? Trummorna (hihaten)? Lustigt f ö att just den där filterdelen är det jag gillar minst, känns så standard typ... :rolleyes:

Cheezy fransk kortfilm, är det nåt positivt eller negativt? 😱

😛

Tack för kommentarerna.

Postat

Glad låt..happy feeling...tycker det låter bra ljudmässigt..bra melodislingor!

basen i slutklämmen låter lite skum innan den hörs fullt ut igen, men kanske bara en hörselvilla lyssnar ju i hörlurar nu...gillar den där snabba virvelgrejen..hahah..snyggt!

Bra låt.. :rolleyes:

Postat

Jag gillar't. Vore kul att höra med sång också.

Postat

Valdez: Tackar. Mm basen blir lite skum, tror det är resonansen (med hjälp av dist) som greppar tag om nån skev överton när jag vrider ner filtret, tyckte det var lite snyggt att den liksom försvann in i sig själv och lät allmänt skev en stund, och eftersom lyssnaren ändå har hört samma basgång förut så borde det inte vara något större problem att förstå vad det är som "egentligen" spelas.

mornel: Thanks. Sång kommer som sagt, texten är inte helt färdigskriven (saknar text för ett litet parti bara egentligen) men nästa helg or so, hoppas jag.

Postat
överrepresenterad på vad? Trummorna (hihaten)?

Att diskanten är lite för hög på de diskantrika instrumenten 😉 prova att lyssna i små högtalare och låg volym så fattar du vad jag menar.. använd fadern på mixerbordet och svep från -60 ( eller var den börjar på ditt bord) och upp, lyssna var gränsen går från det att du hör diskant-ljuden tills de andra ljuden blir skönjbara.

Postat
Att diskanten är lite för hög på de diskantrika instrumenten  😉  prova att lyssna i små högtalare och låg volym så fattar du vad jag menar.. använd fadern på mixerbordet och svep från -60 ( eller var den börjar på ditt bord) och upp, lyssna var gränsen går från det att du hör diskant-ljuden tills de andra ljuden blir skönjbara.

Aha, du menar så... öhm, mjo, det kan nog stämma, har inte världens bästa lyssning här så jag har svårt att avgöra det, men testade med det där knepet och visst tusan hörs "krispet" först och resten sen... ganska tydlig skillnad.

Så, öhm, vadå, pilla ner diskanten på typ trummorna kanske? Är ju mest trummor alltihop. ☺️

Tack för kommentarerna, alla.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.