Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag ska köpa min första elgitarr inom kort och ska hålla kostnaden nere (spelar egentligen trummor). Har kollat på färdiga paket mellan 1.295 och 1.995. Är väl mest sugen på paketet Metal HiWatt + BurnOut på jam för 1795. Är dte bra? Är paketen för 1300 något att ha? Läste något om låsbart svaj, att dte är svårt att spela på. Varför och hur blir det svårspelat?

Annons
Postat

Både 1300 och 1800 är nog lite i underkant. Det beror på hur seriös du är förstås, men du kommer förmoldigen att tröttna väldigt snabbt.

Postat
Hej! Jag ska köpa min första elgitarr inom kort och ska hålla kostnaden nere (spelar egentligen trummor). Har kollat på färdiga paket mellan 1.295 och 1.995. Är väl mest sugen på paketet Metal HiWatt + BurnOut på jam för 1795. Är dte bra? Är paketen för 1300 något att ha? Läste något om låsbart svaj, att dte är svårt att spela på. Varför och hur blir det svårspelat?

Jag har ingen aning om hur bra paketen du pratar om är...?

Mest troligt skulle det upplevas som rena skräpet av någon som spelat ett tag. är du däremot total nybörjare och bara vill testa om det är nåt för dig så duger det nog till en början. Men det är säkert inte världens mest välljudande gitarr... Så billiga grejer brukar låta illa rent allmänt och vara svåra att intonera och stämma 100%, men testa och se hur det känns...

Låsbart svaj är väl inte speciellt svårt att SPELA med, däremot är det en aning större procedur att byta strängar. Strängbyte och att stämma/justera gitarren är lättare utan svaj, men man kanske vill ha det om man nån gång har tänkt svaja lite? 🙂

Postat

Skulle rekommendera att köpa en begagnad gura istället. Du borde kunna få en schysst beggad cort för en tusenlapp. Så får du något du kan utvecklas lite längre med iaf.

Håll dig borta från låsbart om du inte behöver det. Det är inte värt besväret.

Postat

Tjena

Köp en gura begagnat som du kan spela på under en Lång period!!! Annars kommer du bara tjacka en ny nästa år och nästa år och nästa år

Lycka till med spelandet

Postat

Tack för svaren. Jag har redan köpt mig en begagnad elakustisk för 2000 kronor men jag känner att jag kan utvecklas lite mer på elgitarr. Dock så spelar jag ju bara hemma, spealr trummir bandet och skulle nog inte klara av att spela gitarr i ett band. 😄 Så det är inte särskilt seriöst. 1400:- är ju inte särskilt mycket, så jag får se om det blir Sweden Rock eller en elgitarr 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.