Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Provar väll en till låt från plattan då! 🙁

LÅTNAMN: Lies

ARTIST/GRUPP: Heave

GENRE: Metal

KOMPOSITÖR: Heave

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STATUS: Färdig demo

Redigerat av Heave
Annons
Postat

Klockrent. låter snuskigt bra, och jag gillar då egentligen inte hårdrock. Ryser av välbehag i refrängen, påminner svagt om något från min barndom... Jo, nu vet jag, Poison med Alice Cooper.

5 av 5.

Postat

Oj.. Det var ett bra tag sedan jag hörde "Lies"..(helt klart min favvo 😄 ) Ni har ju ändrat den en hel del sedan jag hörde den sist....Introt och refrängen...och slutet!

Det är nog lite mer "dynamik" i arret nu. Men jag tycker defenitivt den gammla refrängen var bättre..med dom "höga" tonerna på sången direkt, istället som nu på andra varvet. 😱

Men det kan jag nog leva med.. 😆 fortfarande en helt klockren låt!! 😎

m.v.h Moberg

Postat (redigerat)

Schysst dänga, fin pondus i sången...

får man tycka något om mixen *tittar både till höger och vänster efter stekpannor* ...så tycker jag att trummor o sång har lite för mycket lyft i mid och diskant.

Man får nästan känslan att gitarrerna lagts på efteråt ..eller dubbats efter slutmixen..?

Well.. riktigt bra, svängig skit hursomhelst.. det låter eget!

Provar väll en till låt från plattan då!

Prova att läsa forumreglerna i samma veva.

[HINT] Innehållsförteckning [/HINT]

Redigerat av Lundin
starboy (oregistrerad)
Postat

Skitbra.

Men, knappast demo när man postar en låt från en färdig skiva, eller? 😄

Postat

Rätt bra!

Får till och från inte ihop sångerskan med musiken.. Det pendlar mellan klockrent, 110% rätt röst, till hmm gillar hon verkligen detta? Lite flummigt som vanligt när jag "tänker till" och försöker ge feedback från hur jag själv upplede musiken.

Glöm dock inte bort att vi befinner oss på rätt hög nivå när det gäller kvalitet och då skall ni klara hårdare kritik.. :-)

Postat
Skitbra.

Men, knappast demo när man postar en låt från en färdig skiva, eller? 😄

Plattan e gjord för egna pengar och vi ger bort den till tidningar och skivbolag som demo! Måste väll vara en demo då eller?

starboy (oregistrerad)
Postat
Skitbra.

Men, knappast demo när man postar en låt från en färdig skiva, eller?  😕

Plattan e gjord för egna pengar och vi ger bort den till tidningar och skivbolag som demo! Måste väll vara en demo då eller?

Okej då. 😳

Postat
Skitbra.

Men, knappast demo när man postar en låt från en färdig skiva, eller?  🙂

Okej då. 😳

Och inspelad i vår repa! hehehe...

Postat
Ok..pratar för döva och skriver för blinda... 🙂

Läs reglerna

Ojj, ojj, ojj! Ska bättra mig jag lovar, vart väll lite för ivrig! Sorry! 😳

Äh....jag är bara så less på att alla som inte läser forumreglerna

du fick bara bägaren att rinna över.. inget personligt, men timingen kom lite olämpligt.

Jag är bara en grinig, trött och allmänt trist tjurskalle idag.. så bortse från mitt "påhopp".

Postat
Ok..pratar för döva och skriver för blinda... 🙂

Läs reglerna

Ojj, ojj, ojj! Ska bättra mig jag lovar, vart väll lite för ivrig! Sorry! 😳

Äh....jag är bara så less på att alla som inte läser forumreglerna

du fick bara bägaren att rinna över.. inget personligt, men timingen kom lite olämpligt.

Jag är bara en grinig, trött och allmänt trist tjurskalle idag.. så bortse från mitt "påhopp".

Du har rätt, ska bara lägga barnen sen fixar jag infon!

Tur att det finns såna som rättar oss slarvrar

annars blir vi ju inte bättre! hehehe... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.