André83 Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Hallo.. Är ny här i forumet och skulle vilja ha lite feedback på en låt som jag och min bror håller på med. LÅTNAMN: House Cat ARTIST/GRUPP: Metroxinc GENRE: House LÅTLÄNGD: 1:18 KOMPOSITÖR: André Bergqvist o Kent Nordstrand PRODUCENT: André Bergqvist o Kent Nordstrand INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: 1.20 MB STATUS: Nästan klar Ladda ner: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Lundin Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Trodde nästan att "move to the beat" var låtens namn.. det hörs lixom lite vad som inspirerat till den härna dängan. 🙁 Några av ljuden i introt kändes lite GM-cheezy, och syntbasen lite, lite hög. Låten skulle kanske må bra av lite mer massiv rymd på ackordljuden och lite mer fet botten. Låten i sig saknar väl något eget i uttrycket som gör att det känns nytt, ni kanske ska försöka hitta en karismatisk sångare som kan ge det där lilla extra? annars hittar jag egentligen inte mycket att anmärka på. Diggar sånt här kommersiellt slisk 😳
André83 Postat 19 februari 2006 Trådstartare Postat 19 februari 2006 Haha ja låtnamnet är inte klart blev House cat när vi började med låten sen kom vocalsen 🙁 Tackar för kritiken... man kan ju inte bli bättre utan att få det 😳 Håller med dig om sång, vi letar efter sångare/sångerska...
Neko Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Upplever att basen är lite väl stark och tycker padsen känns lite menlösa. Annars är det gott sväng, och med ny sång blir det nog inte så tokigt.
André83 Postat 19 februari 2006 Trådstartare Postat 19 februari 2006 Hehe japps basen ska fixas, lovar 😱 Ska se vad vi kan göra med padsen. Dock lär det dröja lite med vocalsen, måste ju hitta nån bra vocalist. Tackar ännu en gång för feedbacken man får.
starboy (oregistrerad) Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Diggar sånt här kommersiellt slisk 😆 Jag också 😄 Skulle vilja ha mycket fetare pads / ackordljud, gärna hårt sidechain:ade 😱 Alldeles för tunt i nuläget. Annars schysst sväng. Jobba på!
Light Head Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Diggar sånt här kommersiellt slisk 😛 Jag också 🙁 Skulle vilja ha mycket fetare pads / ackordljud, gärna hårt sidechain:ade 😕 Alldeles för tunt i nuläget. Annars schysst sväng. Jobba på! Håller med jag oxo, lite i tunnaste laget, inget tryck s.a.s. Jag hade köpt musiken om den fanns i butiken!
Pazo Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 hmm. Det här svängde faktiskt. Lite väl mycket tryck på basen som de har sagts. Lite väl ononym också. Känns inte som om det finns något som sticker ut utan det liksom bara "finns". Dock inte sagt att det behöver vara dåligt. Bra jobbat, snyggt gjort :9
André83 Postat 19 februari 2006 Trådstartare Postat 19 februari 2006 Vi håller med er och ska fixa det inom det snaraste Tackar för kritiken, det bästa som finns.... Ska sänka basen, och feta till pads o ackordljud.. Kommer väl vara klart i veckan nån gång, då får ni lysna vidare...
Lundin Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Pst..skicka ett msg till Nad här på forumet.. hans röst passar till sånt här. Jag vet inte om han har tid / lust men det kan ju vara värt ett försök
André83 Postat 19 februari 2006 Trådstartare Postat 19 februari 2006 Ja tack för tipset, ska nog ta och göra det sen. Det behövs ju 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.