Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mina grannar spelar pianot hela dagen.

Jag ska hjälpa de isolera men jag har ingen aning hur.

Jag funderade på att använda neoprene under pianot ben eller kanske hockey puckar.

Jag vet inte om det funkar och vad ska jag använda mellan pianot och väggen.

Hjälp!!!

Annons
Postat

Problemet är att mycket av det ljud du hör är ljud som studsar från pianot mot väggen och golvet (som är hårda) och fortplantar sig i huset. För att lyckas måste du alltså dämpa själva klangen från pianot och då är nog frågan om det är så kul att spela piano längre.

Alternativet är att bygga ett rumsliknande ställe att ställa pianot i, men det är ju jobbigt.

Postat

Tack AndyPandy.

Vi försökte att dampa ljudet men det hjälpte inte. Jag läste på olika sidor att ett stort problem kommer från pianots ben. Jag hitatde en hemsida i USA som säljer neoprne för att stäla under pianot men det är för dyrt. Dessutom tänkte jag att hitta en biligare/lokalt produkt här i sverige.

Här kommer länken till säljare i USA:

http://www.pianosupply.com/acoustic/

Soundman

Postat

Om du kilar iväg till närmsta byggvaruhandel och köper en bal rockwool och stoppar detta i pianot så har du din dämpning! :-) Attans vad smart jag är...

Ett annat och förmodligen lika kul alternativ är att grannen säljer pianot och köper ett elpiano? Det krävs enorma ljudvolymer om hörlurar skall höras in till närliggande läenheter!

Postat

Hey Lighthead,

Money, money, money... it ain't funny. Det är ett stort problem som jag försöker hitta biliga lösninger. Man kan köpa speciella neoprene kuddar från USA för 129$ 4/st och ljuddempande från auralex med det kostar. Elpianot har ingen likadana känsla som pianot och jag tror att dem vill ha derras piano kvar.

Jag ska försöka ringa flera piano/flygel affäerer här och fråga dom.

Keep you posted,

Soudman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.