skylined Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: 2 Hearts Became 1 (trance mix) ARTIST/GRUPP: Johan Waldenström GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 4:24 KOMPOSITÖR: Johan Waldenström PRODUCENT: Johan Waldenström EV. MEDVERKANDE: Ovan nämnda INSPELNINGSÅR: 2006 STATUS: Färdig demo gjorde precis klart denna i Reason idag. Det är en remix på en av mina äldre låtar, och det vore najs med lite feedback på den.. kan inte så himla mycket om Trance, så säg gärna hur jag kan förbättra och ev. lära mig mer om genren nåja.. ris eller ros nu då 11_D_2_hearts_became_1_trance_mix.mp3 Redigerat 20 februari 2006 av skylined
Pazo Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 hmmm... LÅter lite skumt faktiskt. Kicken är väääldigt dov. passar inte bra. Trummorna låter väääldigt långt bort. Lite väl mkt reverb verkar det som. Melodin i sig är rätt skön. Gillar inte ljudet på lead temat så bra. Och även det låter vääääldigt långt borta. Annars fin atmosfär
skylined Postat 18 februari 2006 Trådstartare Postat 18 februari 2006 hmmm... LÅter lite skumt faktiskt. Kicken är väääldigt dov. passar inte bra. Trummorna låter väääldigt långt bort. Lite väl mkt reverb verkar det som. Melodin i sig är rätt skön. Gillar inte ljudet på lead temat så bra. Och även det låter vääääldigt långt borta.Annars fin atmosfär allright, får väl tänka på detta danke för kritik
Valdez Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Sköna melodislingor...men tycker som Pazo att trummorna låter avlägsna...och en aning för mycket reverb kanske... jobba på... 😄
mornel Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Jag håller också med om att det är lite väl avlägset. Det finns inget som sitter i ansiktet på en. Det grötar en del på grund av detta, det är ganska diskantfattigt och leadljudet är tråkigt. Men i övrigt gillar jag det. Hoppas att kritiken inte låter för hård, det var inte menat så, jag tycker att det här har potential
skylined Postat 20 februari 2006 Trådstartare Postat 20 februari 2006 (redigerat) allright tack alla.. har updaterat lite nu. mindre kompression bl.a Redigerat 20 februari 2006 av skylined
Lundin Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Oj..efter introt kände jag i fantasin en kraftigt fet kick komma springande i 210 ..men istället kom det ett muffligt skrik på hjälp från garderoben. 😉 Den enda spelare jag tycker ska vara kvar i matchen är PAD'en, resten bör du skicka på träningsläger innan det går att säga bu eller bä om låten i sin helhet, jo förresten, du borde toppa låten med sång.
trancer Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Skriver menas jag lyssnar ... Riktigt roligt att nån överhuvudtaget gör sån här slags musik förutom mig, och dessutom får kommentarer på låten.. kors i taket. Nåja.. Du behöver som redan nämnts heltklart en ny kick, heelt klart en ny kick som inte är så dov. Sen behöver du mkt mastering på låten... Du har ingen diskant alls i låten, bara bas och lite mellanregister.. men det är ju lätt fixxat.. Annars helt ok .... perrra@linux.se om du vill ha kicks o ljud eller så... (msn) /Perrra
Twilight_Zound Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Snyggt arr, personligen skulle inte jag beskriva detta som trance.. Gillar harmisarna, men håller för övrigt med ovan talare om mixning och instrumentval. Som agt, behåll arret som det är men byt ut ljuden lite... Känns lite som ljudet pulserar och tror mig skönja en fedekompressor.. Testa mixa låten i sig mer noggrant så behövs inte sådan hårdkomprimering....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.