Jump to content
Annons

Lyssna och döm!


firebird

Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Här kan ni gå in och lyssna på lite låter som jag har varit med och gjort. De på engelska är nog roligast. Kör hårt.

http://medlem.spray.se/songwriters/

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jahadå..Låter ju bra ju.. Lite brus och så.. Skulle ju inte vara nåra problem att mastra bort det i Wavelab eller liknande program... Annars så gillar jag främst det retro tremolosounds som används på guran... Helt OK med andra ord 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara höra vad ni tycker rent allmänt om låtarna och produktionerna. Jag har skrivit musiken ock spelat in alla som är på engelska. De som är på svenska är lite blandat från min och andras inspelningar.

Jag hade inbrott för nåt år sedan och blev av med allt. Tappade sugen men tänkte börja lite igen.

Har haft ett par "holds" på några av låtarna i europa men inget inspelat.Bara kul och höra vad ni tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej!!

(Låt 1)

jag tycker att introt som går två vänder är riktigt bra och som går till versen där sången går in, skitbra. Och det låter väldigt bra. Men nånting som stör mig jäkla mycket är det ljud som ligger längst ut till vänster, i mina öron ska det helt klart bort! Allt annat är bra, bra sångtext, grymt att lägga lite dist på sången och att det låter lite knaprigt. Bruset kan man arbeta med. Ska bli intressant att höra resultatet.

PS. tråkigt med stölden, fortsätt med musiken så blir det bara bra, keep on man.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hänger en väldigt tydlig schlagerfestivalkänsla över detta, vilket inte är min favoritgenre, men jag ska kommentera den jag tyckte var bäst, "Are you worth my while"

Sången är rätt bra, kompgitarrerna är bitvis grymt snygga, basgången är skön. Resten låter, tyvärr, bara schlager. Bort med stråkar, blås och byt ut gitarrsololjudet om det nödvändigtvis måste vara ett solo där. Kan bli riktigt bra pop.

Sen bara MÅSTE jag kommentera första textraden i "Man alive". Låter som "Baby's got that look in her ass".

Tyckte det var hysteriskt roligt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd och förbannat jobbigt med inbrott! :-( Har lyssnat och det låter bra, inget jag personligen skulle köpa, men om jag skulle ge bort musik till en polare.. så kanske, men inte till mig själv.

Fick känsla av "musik-fabrik", ja lite schlager över det hela.

Har hört mycket som är jäkligt mycket sämre! Kör hårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...