funi (oregistrerad) Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Jungle Thrill ARTIST/GRUPP: Lizity Blaise GENRE: Dance LÅTLÄNGD: 3:06 KOMPOSITÖR: Liz-Marie B PRODUCENT: L-M.B och min medproducent "Gurra". EV. MEDVERKANDE: Gurra (power gitarr) INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,84 MB STATUS: Demostadiet, men "arret" kan ju som alltid förbättras. 😕 Denna låt är inskickat till P3 Morronpasset "Alternativa Melodifestival" för ratade bidrag. Skickade nämligen in den till årets melodifestival, den har nu fått ett "nytt liv" 😄 , då den kommer få vara med nu på tisdag 😎 Vad tycker Ni?...................va`snälla nu 🙂 Jungel_Thrill_stereo_01.mp3 Redigerat 19 februari 2006 av funi
kallemio Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) Hela låten kom inte upp..Måste blivit nått fel när du laddade upp Av det jag kunde höra så tycker jag inte att det lät så hett, harmonierna kändes off på nått sätt, låter som det är några toner i basen som ligger "fel". Introt va ganska mysigt dock! Edit: nu hörde jag hela, och det är i versen som jag tycker att harmonierna låter off.. Redigerat 18 februari 2006 av kallemio
Light Head Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Tråkig, ,, låter som en extremt dålig gammal discolåt där någon lagt på ett nytt och sämre trumspår.... Gå nu inte å ta livet av er för det! Ta ett par bira och bli kreativa... igen :-)
Valdez Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Skum sång!...dock finns det ämne i rösten!...men surt lite här o där..låter som sång och musik krockar på något vis!...Tänk på frasering...vissa ord kan man helt enkelt inte dra på utan att det blir komiskt... Gör om och ta bort kören.."here I am"..den blir komisk!..lägg en rak kör! Ta vara på rösten den har en bra färg och klang! kör på och utveckla låten!.. 😄
funi (oregistrerad) Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 låter som det är några toner i basen som ligger "fel".Introt va ganska mysigt dock! det är i versen som jag tycker att harmonierna låter off.. Basen ligger "rätt", medvetet gjort så! Introt tycker jag också om, Tack 😎 Jag har inga harmonier i versen, så det förstår jag inte vad du menar?
funi (oregistrerad) Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Tråkig, ,, låter som en extremt dålig gammal discolåt där någon lagt på ett nytt och sämre trumspår.... Gå nu inte å ta livet av er för det! Ta ett par bira och bli kreativa... igen :-) Är det någonting jag är så är det att vara kreativ..........Skål 😎
funi (oregistrerad) Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Tänk på frasering...vissa ord kan man helt enkelt inte dra på utan att det blir komiskt... Gör om och ta bort kören.."here I am"..den blir komisk!..lägg en rak kör! Ta vara på rösten den har en bra färg och klang! kör på och utveckla låten!.. 😎 Frasering är oerhört viktigt för mig och jag kan dra på ordet, just pga ordets betydelse. "here I am" är leaden och INTE en kör! Ta vara på rösten ska jag göra, tack för det 😎
Lundin Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Musiken låter väldigt mono, trummorna låter "små", resten av instrumenteringen låter ännu mindre och sången ligger uppepå allting som en jättestor end-of-level-boss 😎 Tycker inte att låten drog riktigt jämnt med sig själv, det låter som en salig blandning av disco, rock, pop och ett stänk av soft eurotechno.. 😎 Mixen låter - enligt mina öron - relativt obalanserad. Och även om låten balanseras upp så tycker jag att den stretar åt för många håll samtidigt vilket gör att man ( läs: jag) har svårt att fokusera på det som eventuellt ska vara "catchy" ( alltså, om det nu ska vara något sånt här? 😎 ) well.. lycka till hursomhelst.
kallemio Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Jag har inga harmonier i versen, så det förstår jag inte vad du menar? "here I am" är leaden och INTE en kör! Det ja menar med att harmonierna i versen är off är att jag tycker inte basgången och "paden/stråkarna" passar alls till varandra. Tonerna funkar lixom inte ihop. Jag tror att Valdez menade stämman som ligger på "here I am" inte var bra
Gurra (oregistrerad) Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Musiken låter väldigt mono, trummorna låter "små", resten av instrumenteringen låter ännu mindre och sången ligger uppepå allting som en jättestor end-of-level-boss 😆 Tycker inte att låten drog riktigt jämnt med sig själv, det låter som en salig blandning av disco, rock, pop och ett stänk av soft eurotechno.. 😄 Mixen låter - enligt mina öron - relativt obalanserad. Och även om låten balanseras upp så tycker jag att den stretar åt för många håll samtidigt vilket gör att man ( läs: jag) har svårt att fokusera på det som eventuellt ska vara "catchy" ( alltså, om det nu ska vara något sånt här? 😆 ) well.. lycka till hursomhelst. Fel Mixdown gjord av mig, 🙂 men nu är det fixat (stereo),och nu ska det låta bättre. Att det är en blandning av olika stilar är ju att tänka i andra banor,och det är väl aldrig fel, eller? Den är inte tänkt att ha något direkt "Catchy" i sig,har inte tänkt i dom banorna.
kallemio Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Musiken låter väldigt mono, trummorna låter "små", resten av instrumenteringen låter ännu mindre och sången ligger uppepå allting som en jättestor end-of-level-boss 😆 Tycker inte att låten drog riktigt jämnt med sig själv, det låter som en salig blandning av disco, rock, pop och ett stänk av soft eurotechno.. 😄 Mixen låter - enligt mina öron - relativt obalanserad. Och även om låten balanseras upp så tycker jag att den stretar åt för många håll samtidigt vilket gör att man ( läs: jag) har svårt att fokusera på det som eventuellt ska vara "catchy" ( alltså, om det nu ska vara något sånt här? 😆 ) well.. lycka till hursomhelst. Fel Mixdown gjord av mig, 🙂 men nu är det fixat (stereo),och nu ska det låta bättre. Att det är en blandning av olika stilar är ju att tänka i andra banor,och det är väl aldrig fel, eller? Den är inte tänkt att ha något direkt "Catchy" i sig,har inte tänkt i dom banorna. Jag vill inte låta dum, men varför skickar man in en låt till melodifestivalen om man inte försökt göra den catchig?
Lundin Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Att det är en blandning av olika stilar är ju att tänka i andra banor,och det är väl aldrig fel, eller? Den är inte tänkt att ha något direkt "Catchy" i sig,har inte tänkt i dom banorna. Absolut inte. det skulle ju aldrig komma ut fräsch musik om ingen tänkte i nya banor. Men, och detta är ju högst personligt, jag tyckte inte att det lät som nytänkande på det sättet, mer som överexperimentellt utan någon egentlig medveten tanke bakom. Men jag tänker nog inte på samma sätt heller, så du kan ju bortse från min kommentar 😄
Gurra (oregistrerad) Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Musiken låter väldigt mono, trummorna låter "små", resten av instrumenteringen låter ännu mindre och sången ligger uppepå allting som en jättestor end-of-level-boss 🙁 Tycker inte att låten drog riktigt jämnt med sig själv, det låter som en salig blandning av disco, rock, pop och ett stänk av soft eurotechno.. 😕 Mixen låter - enligt mina öron - relativt obalanserad. Och även om låten balanseras upp så tycker jag att den stretar åt för många håll samtidigt vilket gör att man ( läs: jag) har svårt att fokusera på det som eventuellt ska vara "catchy" ( alltså, om det nu ska vara något sånt här? 😎 ) well.. lycka till hursomhelst. Fel Mixdown gjord av mig, 😛 men nu är det fixat (stereo),och nu ska det låta bättre. Att det är en blandning av olika stilar är ju att tänka i andra banor,och det är väl aldrig fel, eller? Den är inte tänkt att ha något direkt "Catchy" i sig,har inte tänkt i dom banorna. Jag vill inte låta dum, men varför skickar man in en låt till melodifestivalen om man inte försökt göra den catchig? Själv klart så vill man väl att en låt ska medryckande och att man ska haja till när man lyssnar på den, men man kan väl oxå gå utanför det vanliga "tonartshöjnings träsket" och få till en låt som inte är standard schlager.
Valdez Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Tänk på frasering...vissa ord kan man helt enkelt inte dra på utan att det blir komiskt... Gör om och ta bort kören.."here I am"..den blir komisk!..lägg en rak kör! Ta vara på rösten den har en bra färg och klang! kör på och utveckla låten!.. 😉 Frasering är oerhört viktigt för mig och jag kan dra på ordet, just pga ordets betydelse. "here I am" är leaden och INTE en kör! Ta vara på rösten ska jag göra, tack för det 😱 Tjenare igen... 😛 Ja, alltså så pratade jag om kören...stämmorna som ligger bakom leaden...även om det är du själv som gör dem så låter det som kör... Jo alltså det där med lead förstår jag ju. När jag sjunger lead och sen lägger stämmor antingen före, efter eller unisont..så brukar jag kalla det för kör. För mig är leaden huvudsången så att säga, men vi tänker kanske olika här. dock pratade jag INTE om leaden i mitt första svar..även om leaden sjunger orden "here I am"! Tillbaka till fraseringen!...jepp frasering är oerhört viktig för mig också och antagligen därför jag nämnde något om den!..men också att lyssna på vad folk har att säga är också oerhört viktigt... 😄 det är väl därför man skickar demo hit..för att få en åsikt...
tbruce Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Rösten är najs (men småsur) och basgången på versen är skojig (på ett bra sätt). Resten vetefan... låter lite billigt, demoigt.
funi (oregistrerad) Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Ja, alltså så pratade jag om kören...stämmorna som ligger bakom leaden...även om det är du själv som gör dem så låter det som kör... 🙂 Jo alltså det där med lead förstår jag ju. När jag sjunger lead och sen lägger stämmor antingen före, efter eller unisont..så brukar jag kalla det för kör. För mig är leaden huvudsången så att säga, men vi tänker kanske olika här. dock pratade jag INTE om leaden i mitt första svar..även om leaden sjunger orden "here I am"! Tillbaka till fraseringen!...jepp frasering är oerhört viktig för mig också och antagligen därför jag nämnde något om den!..men också att lyssna på vad folk har att säga är också oerhört viktigt... 🙂 det är väl därför man skickar demo hit..för att få en åsikt... Jag vet skillnad mellan lead och kör, tack för den upplysningen 😉 Jag sjunger leaden först och efter lägger jag på stämmorna (kören), de jag sjunger unisont(samklang) lägger jag som dubb, eftersom man sjunger lika som leaden. Men det behöver inte ALLTID vara så, jag är inte begränsad när jag skapar, det dödar ens kreativitet! Hur du arbetar med dina körer är ju ditt arbetssätt, och det respekterar jag. Alla arbetar inte på samma sätt, 🙂 Jag hade lagt "raka" körer först på"den här" låten, men det blev inte lika effetktfullt,- tyckte jag! Jo självklart så är det väl oerhört viktigt att lyssna på vad Ni på forumet säger, en del kommer med mycket konstruktiv kritik! -det tar jag till mig! ALLA tycker ju så olika och har olika musiksmak och arbetssätt, så det är väl inte så konstigt man inte faller "Alla i smaken", det hade jag aldrig förväntat mig här heller. Tänkte att det skulle vara kul att testa och se vad Ni som jobbar med musik på olika sätt har att säga 🙁 Tack för dina åsikter Valdez och lycka till med dit 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.