Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jag planerar att bygga studio och får köpa gullfiber för 5:-/kvm. Är det sämre i ljudiusolerings synpunkt än mineralull, typ rockwool?? isåfall är det värt det, typ tre dubbla priset...

Annons
Postat

Har ingen aning egentligen men lägger mig i ändå.

Skulle personligen välja rockwoll då jag tycker stenull är mycket behagligare att jobba med, samt att det inte möglar eftersom det är gjort av sten.

Jag tror inte att det är avgörande för ljudisoleringen vilket isoleringsmaterial du använder utan mera hur du bygger.

Du måste blanda hårda och mjuka material samt bygga luftspalter.

Om det är 1 vägg du bygger så är det bättre att bygga tex så här dubbel gips-luft-isolering-dubbel gips ( alltså inte fylla hela väggen )

Bra är också om reglarna inte står direkt på hårt material typ betong ( lägg nått mjukt under ) ( det finns stålreglar med gummilister iofs klara att köpa)

Annars är det ju bra med två väggar med luft emellan.

• 2 veckor senare...
Postat
okej, tack. Det kan det nog mycket väl bli över...hur mkt behöver du?

Jag skulle behöva något i stil med 60 kvm. Fast problemet är att jag nog inte kan hugga det inom de närmaste månaderna, studion är fullbokad och jag har baske mig inte tid att bygga vidare...

Var finns materialet nu? Jag finns i Sthlm.

Hälsningar

/Henrik

Postat

Jag har inte köpt det än...så det är kanske lättare om du köper så mkt du behöver direkt av honnom istället. han säljer på blocket, neråt landet nånstans bor han.

Postat
han säljer på blocket, neråt landet nånstans bor han.

Du har inte nån mer info om honom? Ska själv bygga men hittar honom inte på Blocket.

Postat
Ring Sune Fyrner AB: 0705833698

Tackar!

Helsingborg är ju en bit neråt, ja. 🙂

Du får gärna köpa vad du ska ha och sen hojta till så tar vi resten. 🙂

Postat

bor själv i torsby, så det är ju en bit bort det med... men visst kan kan ja väll det om det får plats i kärran, och om ni ser till och hämta det oxå, så ja inte blir stående med en massa extra isolering 😆

Postat

Hehe, du behöver inte hämta åt mig. 😮

Men när du är färdigköpt kan jag kontakta honom och se vad som finns kvar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.