Jump to content
Annons

Crumble Zone - Near the end


Fidden

Recommended Posts

LÅTNAMN: Near the end

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 3.16

KOMP./PROD. : Fredrik Johansson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.49Mb

STATUS: Nästan färdig skulle jag tro

LÅTLÄNK: Near the end

Nu när jag äntligen har några dagar helt fritt från studier, så har jag såklart fastnat med låtproduktion (doh!). Det var meningen att detta skulle bli ett bidrag till den akustiska studiofestivalen, men idéerna ville inte sluta komma, så det blev en väldigt oakustisk låt får jag nog säga. Blir till att hitta på nåt annat till festivalen. 😎

Vill gärna ha kommentarer om låt, produktion, text och allt ni kommer att tänka på... typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rätt bra låt!

Gillar inte virveln! Den märks inte och det är något med den som är tråkigt, kanske bara för låg?

Känns som om vissa toner inte sitter riktigt som de skall i sången.

Kanske att bastrm är lite låg oxo?

Iofs så lyssnar jag i mina PC-högtalare.

Godkänt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, äntligen. tack. 😕

Stämmer nog att virveln ska upp lite.. och att några sångtoner blev lite fel, får gnugga vidare på det någon gång. Tackar för tipsen.

Tolkar kommentarerna (och bristen på dom) som att låten är ganska tråkig.

Link to comment
Dela på andra sajter

åhh, tycker den va helt ljuvlig!

Som sagt, snaren o kicken skulle kunna tryckas upp lite grann, men det är bara små, rätt oviktiga saker!

Sparas definitivt!

😄

Tackar som tusan! Piggar verkligen upp en sån här seg söndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker sången känns för lågmäld jämfört med den högljudda kompgitarren. Det beror säkert på den låga tonarten. När andrastämman som ligger en oktav upp ligger på blir det jätteskillnad för den sjungs kraftigare. Jag tror på en kraftfullare sånginsats för kompet är ganska stort och svulstigt. Bra låt annars 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker sången känns för lågmäld jämfört med den högljudda kompgitarren. Det beror säkert på den låga tonarten. När andrastämman som ligger en oktav upp ligger på blir det jätteskillnad för den sjungs kraftigare. Jag tror på en kraftfullare sånginsats för kompet är ganska stort och svulstigt. Bra låt annars 😱

Finns flera anledningar till att den låga stämman är sjungen så laidback, främst är det för att jag ville ha det så. Tycker det adderar lite extra hopplöshet och melankoli, men jag kan ju ha fel.

Dessutom får jag nog lite svårt att klämma i när jag sjunger så lågt i tonläge. Samtidigt kan jag inte lägga överstämman om jag höjer låten, så jag är nog lite låst tror jag...

Tack för lyssningen, kul att du gillar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Som flera andra tycker jag att snare och kick bör tryckas upp lite. Kanske byta ljud på dessa också?

Om man är lite petig skulle jag köra lite eq på sången för att få den "mjukare".

Bra jobbat annars. Väldigt trevlig låt.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst låt som skulle må bra av några justeringar.

Skär bort lite bas från sångens botten som krockar med elbasen, upp med kick och virvel.. är det livetrummor eller samplat jox? i vilket fall som helst tycker jag att rumsklangen stör lite av det intima som sången förmedlar.

Fixa småsakerna, den här låten kommer få ett helt annat uttryck när mixen sitter.

Go go go

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har definitivt något eget i din musik, som jag gillar - även denna - snygg hemsida oxo. Håller med i kommentar om trummor och gitarr...annars - suveränt 😱

Rockypop

Redigerat av Rockypop
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, tackar! Grymt kul med positiva kommentarer, med inbakade tips i dessutom 🙂.

Har dock lite problem med att sätta mig och pilla med mitt material och förbättra det. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt den saken egentligen, kanske får sikta på något sammarbete på produktionsfronten i framtiden. Annars kommer jag ALDRIG bli klar med en enda låt. Så enkelt är det.

Tack för alla lyssningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Riktigt skön låt faktiskt. Härligt stämningsfull...Med lite pill i mixen så blir det kanon. Man behöver såna här låtar när det regnar... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...