Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag vill använda min digitalporta (Roland VS-840) som remote control till cubase och jag har lusläst båda manualerna, men jag får inte portan och cubase till att synka. Jag har tre möjligheter med portan; MTC, tempo map, och synk track. Synth funkar perfekt in i midi-kanalen, men portan ger inget utslag på "midi in activity".

Hur ska jag göra??? Jag har precis köpt nytt ljudkort, och aldrig använt midi innan, så om nån vet, ta det pedagogiskt från början....

Redigerat av bohm
Annons
Postat (redigerat)

cubasesyncsetup.l.jpg

Sätt Cubase som Slave på MTC/MMC och välj digitalportans MIDI på alla portarna. :rolleyes:

SoS har en guide... 😎

Redigerat av Linus
Postat (redigerat)

Alltså..... jag är lite efterbliven... jag hittar inte den rutan... i vilken meny får du fram den?

Jag har testat att gå in i device setup och sedan väljer jag i högra menyn VST audiobay och så mitt ljudkort. Men när jag trycker på "control panel" så händer det inget....

Redigerat av bohm
Postat

Nu har jag fått transport-panelen att synka. Men är det nån som vet om man kan få fade-reglagen att synka? det finns ju nåt i cubase som heter Generic remote, men jag fattar inte hur man ställer in den....

Postat
Nu har jag fått transport-panelen att synka. Men är det nån som vet om man kan få fade-reglagen att synka? det finns ju nåt i cubase som heter Generic remote, men jag fattar inte hur man ställer in den....

Generic Remote är till stor del upp till dig själv att strukturera med start, stop o allehanda CC-meddelanden för att synca till din externa kontroller.

Hyffsat flexibel, men rejält tidsödande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.