Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

# LÅTNAMN:Euphoric

# ARTIST/GRUPP:GaphiA Project X

# GENRE:LättMetal

# LÅTLÄNGD:04.40

# KOMPOSITÖR:Cruncher

# PRODUCENT:Cruncher

# EV. MEDVERKANDE:Kristian Nilsson, Johan Abelsson

# INSPELNINGSÅR:2000

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 4.4 Mb

# STATUS: Pre-production (OBS! Denna demo kommer inte att recenceras i papperstidningen) 😉

Låten skapades som ett försök att bryta mönstret som infann sig i bandet under år 2000.

Jag valde att kasta in stråkar och flerstämmig bakgrundssång som alternativ till vår då aggresiva musik.

Ett relativt enkelt sätt att försöka hitta en isbrytare.

Låten har "sura" körer och inte helt tajt lagda gitarrer.

Låten innehåller för övrigt ett gitarrsolo vilket gör detta alster unikt för mig. Det förekommer helt enkelt inte gitarrsolon i mina låtar!!! Ha ha ha!!

Det är i alla fall en låt som får mig att minnas svunnen tid vilket gör mig glad i sinnet.

Ska bli kul att höra vad ni tycker om låten!

Take care!

/Crunchman'

Ups! Såg att jag hade med fel efternamn på sologitarristen.

Redigerat av Cruncher
Annons
Postat

05.41!!! Faen, det är inte bara jag som har udda dygnsrytm! 😉

Ja, djävlar detta låter prima ju!!! 😱 Absolut rätt spår att gå på och helt klart värt att jobba vidare på! Skön sång med känsla och tanke bakom... Ja, djävlar! Detta var bra.

Postat (redigerat)

Jag brukar inte gilla sån här hårdrock. Men det här var asbra, speciellt refrängen. Det blir till att spara på datorn.

Kompgitarrljudet är riktigt bra, förutom på mellanspelet då det av någon anledning känns lite klent. Kan väl tycka att det är lite jobbigt med effekterna på "intro"vokalerna. Men det bryter ju lite också, så jag är lite kluven där. Ibland känns leadsången även liiiiiite pressad och tillgjord. Men i överlag så tycker jag leadsången är guld. Speciellt på refrängen. Även väldigt snygg gitarrstämma på refrängen.

Bra gjort, jag tycker den var riktigt bra och originell.

*edit* riktigt snygg "outro" också.

*edit2* ehhh..sjunger han på outrot "Cause he ARE dancing, with the angels" det borde väl vara IS, eller?

Redigerat av Bone
Postat

Cool låt! Gillar sångaren, påminner smått om Russel Allen i sättet han kan sjunga både rent, och lite agressivare.

Rätt shysst gitarrsolo/solon också! (Det är två stycken tror jag, men är det samma som kör dom?)

Jag måste dock säga att jag inte gillar outrot så mycket. Jag har aldrig varit mycket för att fada ut låtar, jag vill ha ett rent slut! Speciellt på en sån här låt, jag vill fortfarande ha den ringande i öronen! 😕 Jag vill ha tinnitus-varning!

Shysst gitarrljud förresten...

BTW, vad betyder "Lätt-metal"? Jag tyckte det var rätt hårt det här. 😳 Fast det beror väl på vad man jämför med... 😏

Postat

Tack för de varma inläggen!

Lynxo: LättMetal är nog ett utryck för mig bara och det i motsats till vad jag skriver idag vilket jag kallar BlyMetal. Ha ha ha!

Jo sångaren var en sjön snubbe att jobba med men han fastnade i det bekanta "hemma-fru-träsket" och lyckades aldrig ta sig ur. Inte ens på korpen-nivå! Tragiskt när talanger slutar så där abrupt...

Bone: Jag tror jag var lite för snabb i justeringarna av De-essern! Dessutom är det jag som gör körer och som sann "väschötte", så är min artikulation inte helt hundra.

Det ska vara så här..: 'Cause we are dancing with the angels...

Men men.. sångare är jag inte!

DarkOfLight: Dygnsrytmen är perfa sörru!! He he he! Jag tycker det är lättare att skriva på nätterna när inte telefonen ringer stup i kvarten. Samtidigt så jobbar jag på ett sånt sätt att jag själv bestämmer när och hur jag jobbar.

Jupp! I'm one of the lucky guys!!!!!

Jag kanske har komprimerat det så hårt att det inte går att urskilja men det är alltså två olika röster med på detta alster. Mina egna körer och den ytterst mångsidige Kristian Nilsson.

Tack än en gång för de varma orden!

Glad blev jag av detta!

Take care!!

/Crunchman'

Postat (redigerat)
Bone: Jag tror jag var lite för snabb i justeringarna av De-essern! Dessutom är det jag som gör körer och som sann "väschötte", så är min artikulation inte helt hundra.

Det ska vara så här..: 'Cause we are dancing with the angels...

Men men.. sångare är jag inte!

Ok, jag var inte säker på om det var ett "we" eller "he" men det är bara på outrot som det är svårt att urskilja, en petitess egentligen. Har lyssnat på den ett par gånger till och den växer varje gång. Måste bara påpeka, igen, att refrängen är lysande. Riktigt bra jobbat.

Redigerat av Bone

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.