allansson Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Exit Wounds * ARTIST: allansson * GENRE: Electronica * LÅTLÄNGD: 4:05 * KOMPOSITÖR: allansson * PRODUCENT: allansson * EV. MEDVERKANDE: Inga * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: MP3 * STORLEK: 5,09 Mb * STATUS: Skiss Satt och lyssnade lite på The Knife och kom på att jag ville göra en lått i genren electronica... det här blev resultatet. Tycker det låter ganska bra på mina högtalare men de är inte att lita på. Alla sorters kritik mottages... PS. Ni behöver inte påpeka att det behövs mer variation. Det är jag redan medveten om och det kommer så småningom. DS. electronica.mp3 Redigerat 16 februari 2006 av allansson
bryngylf Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Jo detta låter helt OK. Men det kommer väl sång på låten? Gillar trummljuden starkt. Känns nästan mer bitpop är the knife men det är inget fel med det. Kör på! Får man fråga var virvelsamplingen kommer ifrån?
allansson Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 (redigerat) Ja, det kommer sång... nån gång då min skrivkramp släpper och jag har något att uttrycka... annars blir det bara nån skräptext och det vill jag inte. Virvelsamplingen är från en refill jag har som heter "Drum Machines", men det ska vara en samplad Boss Dr Rythm 110. Redigerat 16 februari 2006 av allansson
allansson Postat 17 februari 2006 Trådstartare Postat 17 februari 2006 *bump* Ingen mer som har nått att säga? Vore kul med iaf lite mer feedback!
MusicGene Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 jag vågar inte lyssna på låten för jag har sett filmen...
Light Head Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 The Knife gillar jag skarpt, det mesta som de släppt! Lite hög BD. Sköna sound! Rätt ok låt. En sak som slår mig är att den saknar något spännande. Då tänker jag inte på variation utan kanske att ljuden skall vara lite mer ut-flippade, variation i syntljuden s.a.s. Inte fler! Ljuden låter så perfekta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.