trancer Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: .... ARTIST/GRUPP: Perrra GENRE: Ballad LÅTLÄNGD: 2:26 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Perrra INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STATUS: Ren skiss PS. Denna låt är en påbörjad REMAKE av en tidigare låt jag gjorde år 2003, som jag aldrig releasade... så kom helst inte o säg att den är lik Agnes - Right here right now ... För jag har mitt samvete på det torra även när det gäller introt 😠 det är DOM som härmat mig isåfall! ;=) *Ny version med nya trummor och ommastrad* Your browser does not support the HTML5 audio tag För er som vill leka själva! 🙂 (klaga inte på hur fult jag kodar musiken tack 😆) Perrra - Piano (MIDI) Redigerat 22 februari 2006 av trancer
Tilly Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 du bara poppar ur dig låtar 🙂 vad gör du under dagarna egentligen? Jag vill också jobba med musiken så mkt 😠
trancer Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 du bara poppar ur dig låtar 😠vad gör du under dagarna egentligen? Jag vill också jobba med musiken så mkt 😆 Jag livnärar mig på pokerspelande, så jag har all tid i världen till musiken 🙂 /Perrra
Dark Of Light Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Mmmm.. 🙂 Kisar lite över täcket.. Solen lyser så där irriterande genom persiennen 😆 .. Rätt i ögat 😠 ... Ahh, skönt att ligga kvar att dra sig lite 😛 ... Det luktar nybryggt kaffe från köket... Hm.. Frukost kanske..? Hrm.. Men vad..? Nu hör jag.. Frankrikes melodifestivalbidrag..? Öhh.. Nä.. Perrra.. (Klarvaken) Ja, djävlar! Stämningsfullt 🙁 .. Jag skiter i kaffet.. Ligger kvar och lyssnar en gång till.. Örh... Du... Hmh... ...Måste... Hrm... ... Snark... Jobba vidare... (Suck) ... På (gäsp)... Denna! Lyssna.. en... gång... tillhhh... Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
trancer Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 Mmmm.. 🙂 Kisar lite över täcket.. Solen lyser så där irriterande genom persiennen 🙁 .. Rätt i ögat 😠 ... Ahh, skönt att ligga kvar att dra sig lite 😎 ... Det luktar nybryggt kaffe från köket... Hm.. Frukost kanske..? Hrm.. Men vad..? Nu hör jag.. Frankrikes melodifestivalbidrag..? Öhh.. Nä.. Perrra.. (Klarvaken) Ja, djävlar! Stämningsfullt 🙂 .. Jag skiter i kaffet.. Ligger kvar och lyssnar en gång till.. Örh... Du... Hmh... ...Måste... Hrm... ... Snark... Jobba vidare... (Suck) ... På (gäsp)... Denna! Lyssna.. en... gång... tillhhh... Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz... hahahaha... Klart jag ska jobba vidare på den 😛 det är ju en råskiss med inga speciella effekter, inga fullljud osv ... men det kommer! 😆 /Perrra
trancer Postat 21 februari 2006 Trådstartare Postat 21 februari 2006 ny version... säg gärna vad som tycks.
equality Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Vackert det här. Väntar nyfiket på sången. Stycket påminner lite om Anne Linnets - Tusind Stykker (ofrivillig vits, Afzelius gjorde en kopia rakt av bara -Tusen Bitar). Himla snygga stråkar både i arr och ljud. Pianot snyggt också. Vad är det för grejjor?
Pluffo Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Jag hör knaster hela tiden. Är det du eller jag som låter?
trancer Postat 22 februari 2006 Trådstartare Postat 22 februari 2006 Jag hör knaster hela tiden. Är det du eller jag som låter? seriöst? knaster? hmmmmmmmmm Frågan är om det är mitt piano som knastrar lite... måste olla upp det direkt! tack för tipset /Perrra
trancer Postat 22 februari 2006 Trådstartare Postat 22 februari 2006 (redigerat) Vackert det här. Väntar nyfiket på sången. Stycket påminner lite om Anne Linnets - Tusind Stykker (ofrivillig vits, Afzelius gjorde en kopia rakt av bara -Tusen Bitar). Himla snygga stråkar både i arr och ljud. Pianot snyggt också. Vad är det för grejjor? Tackar! Jo.. tyvärr är det ju i stort sett samma ackord som afzelius i refrängen.. det är inget som alls är 'snott' eller så från min sida, utan när jag gjorde denna låten från början blev det bara så .. men jag ska göra klart den iallafall! stråkar: main strings från Spectrasonics Atmosphere. 'lead' string från Edirol Orchestra (bank/ljud nr 13) 😱 sen har jag ju en violin/fiol också från Edirol Orchestra. Bas är även den från Spectrasonics... fast Trilogy då. Pianot är spelat live (fast rättat till takten på vissa ställen) .. jag har använt Art Vistas Grand Piano. Trummor är lite tamt, tyvärr har jag ingen riktigt bra plug för det ännu 😱 tack såmkt annars! /Perrra Redigerat 22 februari 2006 av trancer
Dj_Sound Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 I början låter det lite som den låten som "Agnes" sjunger i på radion hela tiden. Men det går över ^^. Stämmningsfullt. Gillar detta fast än att det inte är min stil riktigt. sköna trummor, Det mesta är bra här 😉 Sång måste på här du. Ja, djävlar! Stämningsfullt .. Jag skiter i kaffet.. Blir det godare då? Skulle inte än kunna tänka mig att dricka det då 😛
equality Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 Jag menar heller inte att det är snott! 😛 Självklart skall du göra den klar!!! Tycker man kan och skall låta sig inspireras av annan musik. Om jag går till mig själv sker detta omedvetet eller också kommer jag på det efter stund om det för likt 😉 och om man hör t ex en del av Beatles musik blir man nästan mörkrädd över hur likt vissa grejjor kan låta andras, ofta svarta musikers alster. Lennon & McCartney anses ju annars med all rätt som viktiga nydanare av populärmusiken. Här är ju du (och jag) i gott sällskap i såna fall! 😛
trancer Postat 22 februari 2006 Trådstartare Postat 22 februari 2006 I början låter det lite som den låten som "Agnes" sjunger i på radion hela tiden. Men det går över ^^. hehe.. jag gjorde garanterat mitt intro före låtskrivaren som gjorde agnes låt gjorde det 😏 MEd tanke på att denna låt funnits sen 2003 från min sida :=) PS. Ta gärna hem länken igen (ny länk) .. uppdaterat låten med nya trummor osv. /Perrra
trancer Postat 22 februari 2006 Trådstartare Postat 22 februari 2006 Jag menar heller inte att det är snott! 😕 Självklart skall du göra den klar!!! Tycker man kan och skall låta sig inspireras av annan musik. Om jag går till mig själv sker detta omedvetet eller också kommer jag på det efter stund om det för likt 😏 och om man hör t ex en del av Beatles musik blir man nästan mörkrädd över hur likt vissa grejjor kan låta andras, ofta svarta musikers alster. Lennon & McCartney anses ju annars med all rätt som viktiga nydanare av populärmusiken. Här är ju du (och jag) i gott sällskap i såna fall! 😎 hehehe.. Japp! 😄 Samma sak gäller dig.. Ta hem nya versionen (ny länk) .. o säg om du tycker trummorna blev bättre i denna versionen ... Jag tycker det iaf... låter mer äkta. fick tag i ett riktigt grymt pack med drums Samples. /Perrra
trancer Postat 22 februari 2006 Trådstartare Postat 22 februari 2006 OCH... hör ni knaster (som nämndes nånstans) .. så är det alltså pianot som knastrar. Måste fixxa det.. men tänk inte på det så blir det bättre haha 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.