Lez Postat 15 februari 2006 Postat 15 februari 2006 Hallå alla studio-läsare! Hade varit kul vad ni tycker om det progressiva hårdrocksbandet Traffic Jam från Malmö! Gå in på: http://www.trafficjamonline.net och klicka på fliken Music så hittr ni låtarna. Vi håller just nu på med en ny studio-inspelning så om ett tag kommer det fler låtar och lite annat. MVH Fredrik, sångare i Traffic Jam
AXL THE ROCKER Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) Okej nu är vi lite schyssta då :-) Redigerat 16 februari 2006 av AXL THE ROCKER
Lez Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 (redigerat) 🙂 Redigerat 16 februari 2006 av Lez
Fredster Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) Nä men ursäkta, gud vad jobbigt det måste vara för dig. Du måste alltså klicka på din vänstra musknapp två gången istället för en. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. DRYYYYYYGT 😏 Redigerat 17 februari 2006 av Fredster
AXL THE ROCKER Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) 😏 Redigerat 16 februari 2006 av AXL THE ROCKER
Lez Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 Hade det gått att göra direkt-länk så hade jag väl självklart gjort det. Men eftersom hela hemsidan är gjord i Flash så går det inte att plocka ut direkt-länkar. Jag har även skrivit precis hur man ska göra för att komma till musiken.
RoBERT Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 kan man inte vara liiiiiiite shysstare mot nykomlingar snällllla..... 😏
djonas Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Snygg hemsida! 😏 Musiken var oxå nice tycker jag. 😆 Spelar ni live nånting inom närmaste tiden? Mvh / djonas
Lez Postat 16 februari 2006 Trådstartare Postat 16 februari 2006 Tack så mycket djonas! Nja, blir inget live på ett tag ännu. Vi ligger ju i studion just nu och spelar in nya och remakes på de gamla. Men så fort det blir klart så ska vi sätta igång och repa ordentligt. Vi är riktigt sugna på att komma ut och spela, så vi ska göra allt så fort det bara går. Så håll koll på hemsidan som kommer att få en grym uppdatering inom det snaraste 🙂 MVH Fredrik
Bunga Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Jag orkar inte klicka in på nån hemsida och rota runt!!Kollar i demoinspelningar gör man för att kunna klicka direkt och lyssna. lägg upp en låtlänk här direkt istället. Jag tror fler håller med...??? Så jäkla jobbigt var det faktiskt inte. Det var dessutom en jäkla sjysst hemsida. Även musiken var kanon, fräsch proggig hårdrock som utlovat 🙂 då ska vi se, ctrl+d var det va..?
Zando Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Nice hemsida ni har snyggt jobbat!, musiken var bra men lite för mycket DT av det, när släpper ni skivan!, ja det är trevligt med livespelningar får nog bokmärka er sida så att man inte missar er live 🙂 . Och Välkommen hit 😄 . Mvh-Jack
AXL THE ROCKER Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) Jo, vaknade på fel sida bara!! Men jag står fast vid min åsikt, skuule bara inte delat den!! 🙂😄😄 Redigerat 16 februari 2006 av AXL THE ROCKER
dannepop (oregistrerad) Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Bra! Lite UK över det, det gillar jag. Lite för clean inspelning bara, studio inspelningen alltså. Dp
Lez Postat 17 februari 2006 Trådstartare Postat 17 februari 2006 Jag tackar för alla positiva kommentarer, mycket kul att höra! 😕 MVH Fredrik i Traffic Jam
Joel B Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 Hihi, ni hade kunnat vara ett DT-coverband. Ett bra sådant, men ändå. Allt känns efterapat, låtarna, gitarrslingorna, ja, till och med virvelsoundet 🙁 Med det menar jag inte att det är dåligt 😄 Joel
Vallhagen Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 Okej nu är vi lite schyssta då :-) Trevligt att du ändrat dig 😉 ***** Musiken då? Helt ok musikalisk snällrock tycker jag. Snygg hemsida med, så jag tackar för länken 😎 Kör hårt /Bengan
Florian le Sage Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 AXL hopplös... Jo, vaknade på fel sida bara!! Men jag står fast vid min åsikt, skuule bara inte delat den!! du vaknar allt för ofta på fel sida?eller är du vaken-dina övriga inlägg talar till din nackdel,var lite schysst själv och spela inte Allan,du har ingen täckning grabben 😎
Pluffo Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 Schysst hemsida...Men framförallt schysst musik... 😎
Florian le Sage Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 Snygg hemsida som sagt...musiken är helt ok,lite U.K. och Rush och Amerikanskt dussinheavy-med tanke på sången/riffen-men det mesta är riktigt bra--en del teman är tröttsamma---en del mkt bra varvat om varandra,musikalitet finns-hörs direkt! Lyssnade på Broken soul där sången knappt hörs förutom på nåt sorts chorus/effects-vocals emellanåt... Lyssnade på Shapeshifter där det börjar skitbra 1 minut in i låten men sen blir det tröttsamma variationer (=min smak) vilket gör att det ständigt tenderar åt tonårs-metal när det kunde vara så mycket mer--svårt med avvägningen/temavalen om man vill vara progressive i traditionell mening och samtidigt nyskapande,många utav de "klassiska" prog-banden kunde ju också vara en pina ibland (20 minuterslåtar med onani och diverse svulstiga utflykter)---den som lyckas skapa en ny progressive-era med precis lagom utav varje men ändå fånga de nya lyssnarna som är så ljudskadade av moderna ljudbilder/mainstreambrainwash-den kommer att bli ihågkommen! 😎 Inte alls lätt,håller själv på med just en sådan produktion nu,vill absolut få den där dammiga känslan från förr med sin speciella energi och samtidigt vagga in den i 2000-talet*
Valdez Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Bra hemsida, lätt att hitta.. och fina bilder!.....bra låtar oxå!.. lycka till.. 😉
progg Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Jag kan inte lyssna =( Den vill inte. Är det tuff metal kanske jag går miste om nåt fint här !!
AXL THE ROCKER Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) För ett fortsatt seriöst forum!! Mvh / en glad och trevlig AXL THE ROCKER Redigerat 20 februari 2006 av AXL THE ROCKER
Altzi Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Låter bra, lite råare ljud bara så blir det riktigt bra 🙂
BaldByChoice Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Jag tycker det låter bra överlag. Det jag har svårt för är sången (sorry 🙂 ). Det låter som sångmelodierna inte är klara på vissa ställen och att du "hittar på" dem under tiden du sjunger. Lite mer jobb på sångmelodierna så är ni i hamn. 😉 Missförstå mig inte nu. Som jag skrev i första meningen: "Jag tycker det låter bra överlag."
flash Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Snygg hemsida och musiken var inte fel den heller :-) MVH Flash
Neko Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Axl och Florian. Har ni issues med varandra så kan ni gärna ta dem via PM så vi andra slipper läsa om dem.
Pico Postat 20 februari 2006 Postat 20 februari 2006 Axl och Florian. Har ni issues med varandra så kan ni gärna ta dem via PM så vi andra slipper läsa om dem. Nejju... klart vi vill läsa om det här på drama.studio.se. 🙁 Ok då, lite mer seriöst. Diggar låtarna, hemsan var snygg också!
Lez Postat 26 februari 2006 Trådstartare Postat 26 februari 2006 Tackar ytterligare för alla fina kommentarer om våran musik 😮 Håll utkik efter fler låtar på hemsidan, den nya demon är på väg att bli färdig 😄 MVH Fredrik i Traffic Jam
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.