Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har tröttnat på mitt lågkvalitets-midiklaviatur nu och eftersom jag rätt sällan spelar in utan mer använder det till att spela vanligt på funderar jag på att skaffa mig en keyboard (eller synth eller vad det kallas). Alltså en sån som går att spela på utan inblandning av dator 😎.

Min budget är rätt begränsad just nu så ett billigt alternativ vore klart bäst. Ligger väl just nu på hyfsad nybörjarnivå efter att inte ha spelat särskilt aktivt på kanske 2-3 år. Slutklämmen är väl att jag söker tips på modeller/tillverkare/affärer eller annat som jag ska undersöka i min jakt på något att ställa på den tomma platsen under mitt fönster 🙂. Inga tips är för små.

Annons
Postat

Alltså är det en synth eller keyboard du är ute efter? Vilken sorts ljud vill du ha?

Hursomhelst är nog det billigaste alternativet för dig att köpa en ljudmodul som du kopplar till ditt nuvarande klaviatur, de brukar gå att hitta begagnade för en billig peng. Men om du inte gillar den klaviaturen du har så kanske det inte är någon bra idé.

Men att köpa begagnat är i vilket fall som helst vettigt om du inte är jättekräsen när det gäller ljuden. Om du bor i växjötrakten så har jag en att sälja till dig. Annars är det bara att kolla vendolin och blocket. Hittar du något intressant så sök på harmony-central efter recensioner.

Postat

Är lite osäker på skillnaderna mellan keyboard/synth. Jag är som sagt inte jätteförtjust i mitt nuvarande klaviatur så en utveckling av det känns inte som det närmaste alternativet. Begagnat är helt klart ett alternativ (bor dock i linköping), ska kolla upp harmony-central. Tack för hjälpen och fortsätt tipsa.

Postat

Då kör jag min vanliga brasklapp då.. Försök hitta en begagnad Kurzweil K2000 en sån kan du hitta för 5~6000:- och den är bra.. Jag går i god för den.. Den växer du inte ur så fort.. :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.