Jump to content
Annons

Kapa sönder mik-stativ

Recommended Posts

PetePizza (oregistrerad)
Postat

Tja!

Ville bara tipsa om en kul grej jag gjort med några av mina mikrofonstativ.

Köpte för ett tag sen ett gäng (närmare bestämt 8 likadana) billiga mikrofonstativ för att ha vid inspelning av trummor och sånt. Modellen kostar 279 spänn på musikbörsen och är helt ok. Fast problemet är att de är i fullstorlek och är så lagom bökiga att klämma in om man ska mika en stärkare eller en kagge så jag har helt enkelt gått lös med bågfilen på några av dem och kapat ner rören.

Så här ser de ut från början:

big_147967.jpg

Och eftersom alla gummipluttar och knoppar in och utvändigt går att få loss med mer eller mindre våld så kan man helt fritt modifiera och kapa där det är för långt. Se bara till att mäta lite så att man inte kapar för mycket och tänk gärna en gång extra.

Såhär kan det se ut när det är klart då i princip varenda rör är nedkapat:

litet_stativ1.jpg

...och såhär "In Action"

litet_stativ2.jpg

Det blir ruggigt stadigt när det är så litet. Och rätt gulligt också 🙂

På så sätt kan man få två små stativ för samma pris som ett eftersom det enda vettiga "småstativet" jag hittat är K&M och de går på nästan 600 bananer...

Eller så finns det redan vettiga småstativ som jag inte hittat och därmed blåst mig själv vid nosen, hahaah 😱

Nåja, lycka till! 😆

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jaa-a. Det enda jag kan säga är ...

du glömde dropshadow på din bild av mikstativet 🙂

(nej, vackert/gulligt så det räcker för resten av dagen)

PetePizza (oregistrerad)
Postat
Jaa-a. Det enda jag kan säga är ...

du glömde dropshadow på din bild av mikstativet 😱

(nej, vackert/gulligt så det räcker för resten av dagen)

Jajustdetja! Visste att jag missat nåt...eller kanske ett regnbågsfärgat Glow runt! 😆

Hahaha! 😱🙂

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

146kr kostar ett sånt där litet stativ på Thomann .. Känns som det är värt det istället för att stå o såga.. tycker iaf jag.

96kr för dom stora .. Har 12st själv. Är lika bra som K&M stativen ...

Postat
146kr kostar ett sånt där litet stativ på Thomann .. Känns som det är värt det istället för att stå o såga.. tycker iaf jag.

Tjohej! Precis vad jag letat efter. Var på Thomann hittar jag dem, vad heter modellen? Vore ju grymt att göra en massbeställning i samband med att man köper något annat smaskigt. Som ett par Sennheiset HD280 Pro 😳

PetePizza (oregistrerad)
Postat

Titta där ser man! Jaja, jag hade kul när jag sågade i alla fall och fick lite rörstumpar man kan göra ärtbössor av till sommarn 😆

Postat
146kr kostar ett sånt där litet stativ på Thomann ..  Känns som det är värt det istället för att stå o såga..  tycker iaf jag.

96kr för dom stora ..  Har 12st själv. Är lika bra som K&M stativen ...

Titta där ser man! Jaja, jag hade kul när jag sågade i alla fall och fick lite rörstumpar man kan göra ärtbössor av till sommarn 😆

🙂

Postat
Tjohej! Precis vad jag letat efter. Var på Thomann hittar jag dem, vad heter modellen? Vore ju grymt att göra en massbeställning i samband med att man köper något annat smaskigt. Som ett par Sennheiset HD280 Pro 🙂

Dustin Home har annars Sennheiser HD-280 Pro billigt.

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/syste...odID=5010079130

/Majken

Oj, där ser man! I princip samma pris som hos Thomann. Slår med hästlängder butikspris i de flesta musikaffärer (1300-1500).

Var i Sverige kan man köra billiga mikstativ då?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.