bimbambop Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 "I was a punk before you were a punk, you dont believe me? Well step aside and see me!" .. aaa ja vet att Tubes egentligen inte va så jävla punk, men en riktigt fet låt är det 😆
O-Jay Postat 28 februari 2006 Postat 28 februari 2006 "I was a punk before you were a punk, you dont believe me? Well step aside and see me!" .. aaa ja vet att Tubes egentligen inte va så jävla punk, men en riktigt fet låt är det 😕 White punks on dope? Kul att det redan kommit in så många bidrag. En efterlängtad genre kanske? 😕
Mutz Postat 28 februari 2006 Trådstartare Postat 28 februari 2006 Fan släng upp några smakprov!!! 😳 heheh nejdu... SÅ roligt ska vi inte ha det... Ska ju vara lite spänning!
AXL THE ROCKER Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Fan släng upp några smakprov!!! 🙂 heheh nejdu... SÅ roligt ska vi inte ha det... Ska ju vara lite spänning! Jjaja...den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge!! 🙂
Steinb Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Åhhh! Vilket skoj initiativ!! Jag vill också vara med! Men fan, jag är ju för gammal och lönnfet för att spela punk igen känns det som... Men fan... ska försöka göra ett försöka iaf. Men... hur punk är det egentligen att midiprogramera d-takt??? 😆
sixties Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Men fan, jag är ju för gammal och lönnfet för att spela punk igen känns det som... Om Charlie Harper (UK Subs) kan harva vidare år efter år , och han är väl 50-60 nånting, så ska väl vi kunna få lira lite punk om vi vill. 🙂
Grebdnull Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Men fan, jag är ju för gammal och lönnfet för att spela punk igen känns det som... Om Charlie Harper (UK Subs) kan harva vidare år efter år , och han är väl 50-60 nånting, så ska väl vi kunna få lira lite punk om vi vill. 🙂 Och Thomas "Pig Champion" Roberts (R.I.P.) i Poison Idea vägde över 200 kilo och satt ner på alla konserter så det borde inte finnas något som sätter stop för lite punk 🙂
Mutz Postat 1 mars 2006 Trådstartare Postat 1 mars 2006 Åhhh! Vilket skoj initiativ!!Jag vill också vara med! Men fan, jag är ju för gammal och lönnfet för att spela punk igen känns det som... Men fan... ska försöka göra ett försöka iaf. Men... hur punk är det egentligen att midiprogramera d-takt??? 🙁 Blir vell aldrig för gammal för att lira punk! Hoppas jag.... 🙁
bimbambop Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Men... hur punk är det egentligen att midiprogramera d-takt??? 🙂 De kan väl vara precis hur punk som helst. Punk är attityd.
Vallhagen Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 tänk på att en bra text kan höja poängen på bidragen. Jajjemen. Köttar på med lite inspiration från 1980: Jag blir så le att gå här och lyda order bland militärer som inte duger till nåt annat dom är ju slut i huvvet nåt så förbannat ohh ohh oh oh ännu en meningslös dag Hör upp nu din jävla befälsskit du skulle aldrig kunna klara dig civilt utanför dessa taggtrådsstängslen är du bara en oduglig skit ohh ohh oh oh ännu en meningslös dag ...osv
Signert Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 ...och Sex Pistols häcklar Rock'n'Roll Hall Of Fame på sin sajt: http://www.thefilthandthefury.co.uk/ Det gäller att hålla stilen! 🙂
Debree Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Det här verkar ju sköj..! Bara att börja mangla nu då =)
dede Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 ...och Sex Pistols häcklar Rock'n'Roll Hall Of Fame på sin sajt: http://www.thefilthandthefury.co.uk/Det gäller att hålla stilen! 😮 Jepp! John Lydon tar man inte och sätter var man vill! 😄
dede Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 hur går det? 2 veckor kvar 😱 Jodå! Väntar på lite hjälp bara! Blir nog nåt! 😛
Grebdnull Postat 7 mars 2006 Postat 7 mars 2006 hur går det? 2 veckor kvar 🥰 Jodå, sång ska läggas på nu till helgen. Borde ha mitt bidrag klart i mitten på nästa vecka. Hur många bidrag är inskickade so far förresten?
biggie Postat 7 mars 2006 Postat 7 mars 2006 Ska fråga min kompis om jag får låna hans lokal några timmar i helgen o banda ett bidrag. Vill verkligen inte missa detta.
O-Jay Postat 7 mars 2006 Postat 7 mars 2006 Jag börjar bli otålig, måste vi vänta ända till den 20:e? 🙂😛 Berätta åtminstone hur många bidrag som kommit in hittills... 😏
sixties Postat 8 mars 2006 Postat 8 mars 2006 Jag börjar bli otålig, måste vi vänta ända till den 20:e? Jag är också nyfiken, hur går det mutz? fast det närmar sig slutdatum så snart får man höra bidragen. ser verkligen fram mot att höra alla. 😮
bimbambop Postat 8 mars 2006 Postat 8 mars 2006 Jag börjar bli otålig, måste vi vänta ända till den 20:e? 😄😛 Klart vi måste vänta till den 20:e. Alla måste få hinna med. Är ni såna som klär julgranen och börjar tugga på skinkan runt den 1:a december också? 🙂 Har för övrigt börjat lyssna på all möjlig rockenrollsomfan igen pga den här tråden 😎
sixties Postat 8 mars 2006 Postat 8 mars 2006 (redigerat) Har för övrigt börjat lyssna på all möjlig rockenrollsomfan igen pga den här tråden jo, har också hämtat inspiration från gammla klassiker, lyssnar på Gbg punk 1977-80 samlingen varje dag och beställde Gbg Sound Cd´n i förrgår, den borde komma i morgon 🙂 Redigerat 9 mars 2006 av sixties
Debree Postat 8 mars 2006 Postat 8 mars 2006 Blev helpepp när jag hittade den här tråden och gitarrer blev inpspelade direkt. Sen blev jag full. Sen blev jag sjuk. Nu återstår väntan på att rösten ska repa sig till ytterligare inspelning. =/ Men innan deadline ska det nog ordnat sig, om inte annat så får man väl förstöra rösten ytterligare 🙂 Vad gör man inte för en punkdänga?
job Postat 9 mars 2006 Postat 9 mars 2006 (redigerat) nu har jag 3 halvfärdiga bidrag samt 3 andra bra idéer så det börjar bli dax att bestämma vad jag ska försöka få klart. 🙂 har svårt att bestämma mig. 😲 tänk på att en bra text kan höja poängen på bidragen. som inspiration har ni TA.S.K (Tatuerade SnutKukar) låttext här: slakta Assars nassar Såg dom på stan idag dom hailade och skrek spotta på en turk och sparka kuken av en grek SLAKTA ASSARS NASSAR slakta assars nassar X2 Assar måste va en sinnessjuk jävla galning döda den jäveln och skär av hans kuk, här hjälper ingen övertalning "jo - Jag var också sådär förbannad en gång i tiden" - Men fatta tycke vettja - Så rikta agga mot kapitalismens fanor - resten få de som tuggar gräs i svetten å annletes blod att svära dess anor .. vadå va arg på unga nassar .. De 'e de äldre som dessa fana bära - så varför sparka de som ligger å svära .. Bomba drägen (Jovisst) - men det finns vägar bortom hat! Hat föder krig - vet av all leverne å slit. Uppväxt bland oss alla andra. mvh: job Redigerat 9 mars 2006 av job
sixties Postat 9 mars 2006 Postat 9 mars 2006 letade lite inspiration och hittade denna klassiker av Totalitär: MULTINATIONELLA MÖRDARE det finns en massa rika svin som gör vad som hellst för pengar dom tvingar svältande att slava ihop en billigt producerad vara sen skickar de skiten till lyxsamhällen som höga summor betalar ett par korn ris i lön till arbetaren miljardvinster i direktörernas magar multinationella företagare multinationella mördare dom feta kräken framställer mat med svält och utsugning som bismak dom profitkåta svinen skövlar skog deras vinster blir aldrig höga nog deras stinkande jävla fabriker spyr ut gift rening ger ju ingen profit bakom deras äckliga reklam döljs horder av svältande barn multinationella företagare multinationella mördare vilka fan tror du får aparheid att bestå vems utsläpp förgar himlen grå vilka är det som profiterar på svält vilka är det som styr vår värld
sixties Postat 9 mars 2006 Postat 9 mars 2006 (redigerat) jo, har också hämtat inspiration från gammla klassiker, lyssnar på Gbg punk 1977-80 samlingen varje dag och beställde Gbg Sound Cd´n i förrgår, den borde komma i morgon Fick Göteborg Sound skivan idag från LOB och den är skitbra, även de låtarna jag inte hört. de är inspelade mellan 1977-1979 ett stycke högklassig musik historia om någon är intresserad av Gbg Sound, Troublemakers eller någon av de böcker han skrivit så kolla LOB´s hemsida: Förlaget vars hela produktion baseras på en enda författares skapelser. Lars-Olof Bengtson - LOB. Den hårda litteraturens fader. Hur skall man lämpligast karaktärisera hans författarskap? Tja, har ni sett John McEnroe få ett felaktigt domslut emot sig? Har ni sett Mussolini hålla tal på balkongen eller hört Bettan Andersson "diskutera" porr? Kan ni föreställa er en feministisk epileptiker som får syn på en herrtidning? Har ni avlyssnat balalajkamusik ur en transistor på högsta volym? Har ni? Vad lever ni för liv egentligen? Stackars människor! Finnes då ingen balsam i Gilead? Finnes ingen läkare där? Jo, vi ha LOB och hans böcker! Excelsior, Biblia, Exitus... Redigerat 9 mars 2006 av sixties
biggie Postat 9 mars 2006 Postat 9 mars 2006 För de som är intresserade eller behöver inspiration så har Moderat Likvidation fixat en officiell hemsida, Moderat Likvidation Verkar som det är skivsläpp på gång..
sixties Postat 9 mars 2006 Postat 9 mars 2006 kan bara tillägga att Gbg Sound Cd´n med 14 låtar kostar endast 89:- 😄
slaptap Postat 9 mars 2006 Postat 9 mars 2006 För de som är intresserade eller behöver inspiration så har Moderat Likvidation fixat en officiell hemsida, Moderat Likvidation Tror jag spelade på samma gig med mitt gamla band (innan D.T.A.L)...även Bristles ska ha varit med (känner igen en del av utrustningen)...shit...många år sedan... 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.